Υποτονική η Black Friday στη Θεσσαλονίκη – Χαμηλές προσδοκίες και για τη Cyber Monday

Οι έμποροι «ξεχείλωσαν» την Black Friday μετατρέποντάς τη σε... black month! - Ούτε ο καιρός βοήθησε

Υποτονική η Black Friday στη Θεσσαλονίκη – Χαμηλές προσδοκίες και για τη Cyber Monday

Παρά τις ελπίδες για μια έστω μικρή ανάκαμψη στην αγορά της Θεσσαλονίκης, η εικόνα που διαμορφώθηκε κατά τη Black Friday ήταν υποτονική. Και μάλλον το ίδιο προμηνύεται και για τη Cyber Monday.

Όπως τόνισε μιλώντας στο TheOpinion ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, η κίνηση στα μαγαζιά στη Black Friday δεν ήταν ικανοποιητική, με τον καιρό να αποτελεί έναν από τους βασικούς αποτρεπτικούς παράγοντες.

Για τη Cyber Monday αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο ότι θα υπάρχουν σημαντικές προσφορές, ωστόσο δεν είναι βέβαιο ότι κι αυτό θα φέρει αποτέλεσμα: «Το μεγάλο ερώτημα είναι αν θα ανταποκριθεί ο κόσμος. Ό,τι κι αν κάνουμε εμείς, ο καταναλωτής είναι αυτός που καθορίζει την επιτυχία ή την αποτυχία αυτών των events. Φοβάμαι ότι δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να ανταποκριθεί», σημειώνει.

Ο κ. Φιλιππίδης επισημαίνει πως η εικόνα για τη Black Friday είναι πτωτική σε σχέση με τις πρώτες χρονιές που εφαρμόστηκε ο θεσμός στην Ελλάδα. «Την πρώτη χρονιά τα παιδιά έκαναν κοπάνες για να πάνε στα μαγαζιά, υπήρχαν ουρές. Πέρσι και φέτος δεν υπήρχε το ίδιο. Το φαινόμενο φθίνει», αναφέρει χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι η πολυήμερη επέκταση των προσφορών –από “Black Week” έως “Black November”– έχει οδηγήσει στον εκφυλισμό της ημέρας. «Γιατί να έρθει ο καταναλωτής σήμερα και όχι αύριο; Μόνοι μας βάλαμε τα χέρια μας και βγάλαμε τα μάτια μας».

Την ίδια στιγμή, η εικόνα στο κέντρο της πόλης δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας. «Περπατώντας από την Αριστοτέλους προς την Τσιμισκή είδα πολύ κόσμο έξω, αλλά κανέναν με σακούλες», αναφέρει, περιγράφοντας την απόσταση ανάμεσα στη βόλτα και την κατανάλωση.

Όσον αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, ο πρόεδρος του ΕΣΘ υπογραμμίζει ότι τα τοπικά e-shops δεν έχουν τη δυναμική να αντισταθμίσουν τις απώλειες των φυσικών καταστημάτων: «Τα δικά μας ηλεκτρονικά καταστήματα είναι μικρά. Η μεγάλη ζημιά γίνεται από τις διεθνείς πλατφόρμες τύπου AliExpress και Shein. Μετά τον covid ο κόσμος έμαθε να αγοράζει από εκεί – όχι από εμάς».

Παράλληλα, επισημαίνει ότι ο αριθμός των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων έχει υπερδεκαπλασιαστεί την τελευταία πενταετία, χωρίς όμως πολλοί επιχειρηματίες να κατανοούν τις πραγματικές απαιτήσεις: «Όταν ανοίγεις ένα e-shop στην παγκόσμια αγορά, πρέπει να φροντίσεις να σε βρουν. Θέλει τεράστια δουλειά και πολλά έξοδα στη διαφήμιση. Γιατί να ασχοληθεί ο καταναλωτής με εσένα όταν έχει μπροστά του όλο τον πλανήτη;»

Ο κ. Φιλιππίδης καταλήγει ότι ο ανταγωνισμός είναι συντριπτικός και τα οφέλη τα αποκομίζουν μόνο οι μεγάλες διεθνείς πλατφόρμες, οι οποίες ακόμα δεν έχουν ενταχθεί σε αποτελεσματικό πλαίσιο φορολόγησης: «Ζητάμε ισονομία. Να λειτουργούμε όλοι με τους ίδιους κανόνες».

Η «μάχη» της Black Friday: Προσφορές, προσδοκίες και πιέσεις στην ελληνική αγορά