Xωρίς πιάτσες ταξί οι σταθμοί του Μετρό – Τι ζητούν οι ταξιτζήδες

Τι ειπώθηκε στη συνάντηση με τον υφυπουργό Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου.

Xωρίς πιάτσες ταξί οι σταθμοί του Μετρό – Τι ζητούν οι ταξιτζήδες

Νέες πιάτσες ταξί δίπλα από τους σταθμούς του Μετρό ζητούν οι ταξιτζήδες, ενόψει της νέας πραγματικότητας που θα διαμορφωθεί στους δρόμους της Θεσσαλονίκης από τις 30 Νοεμβρίου. 

Συνολικά 13 σταθμοί στήνονται κατά μήκος της βασικής γραμμής των 9,6 χιλιομέτρων του Μετρό από τη Νέα Ελβετία έως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό και εκτός από ελάχιστους, όπως ο Σιδηροδρομικός Σταθμός, οι υπόλοιποι δεν έχουν κοντά πιάτσες ταξί.

Το θέμα τέθηκε από το Σωματείο Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής» κατά την πρόσφατη συνάντηση του δ.σ. με τον αρμόδιο υφυπουργό Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου και δεν ήταν το μόνο που έθεσαν ενόψει της λειτουργίας του Μετρό.

«Το Μετρό θα φέρει μια νέα πραγματικότητα για τη Θεσσαλονίκη και τους κατοίκους της από τις 30 Νοεμβρίου και μετά. Ήδη ένας νέος συγκοινωνιακός χάρτης έχει παρουσιαστεί και τα ταξί πρέπει να έχουν τη θέση τους σε αυτό, αφού είναι ένα μέσο μαζικής συγκοινωνίας», τονίζει μιλώντας στο TheOpinion ο πρόεδρος του Σωματείου, Κλήμης Λεοντιάδης. 

«Ζητήσαμε και λάβαμε θετική απάντηση στο αίτημά μας για να δημιουργηθούν το γρηγορότερο πιάτσες ταξί στους σταθμούς του Μετρό. Είναι βέβαιο ότι θα υπάρχει συνωστισμός. Η βασική γραμμή είναι στην ουσία μία ευθεία και το επιβατικό κοινό θα πρέπει να μετακινηθεί από τους σταθμούς στη δουλειά του και το αντίστροφο. Κάτι ανάλογο παρουσιάζεται και στην Αθήνα, όταν δίνεται στην κυκλοφορία γραμμή του Μετρό», εξήγησε ο κ. Λεοντιάδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, πιάτσες ταξί δεν υπάρχουν σήμερα στους σταθμούς του Μετρό, εκτός από ελάχιστους όπως για παράδειγμα στον Σιδηροδρομικό Σταθμό.

«Είναι ένα θέμα στο οποίο εμπλέκεται δήμος και ΟΣΕΘ και ο κ. Οικονόμου απάντησε θετικά», λέει ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης.

Τα ταξί στις λεωφορειολωρίδες

Θετικός ήταν ο υφυπουργός και σε ένα ακόμη θέμα που τέθηκε από τους ιδιοκτήτες ταξί και αφορά την είσοδο των ταξί στις λεωφορειολωρίδες.

«Ζητήσαμε το καθεστώς να παραμείνει ως έχει, να διασφαλιστεί ότι το ταξί θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί τις λεωφορειολωρίδες, ακόμη και μετά τη λειτουργία του Μετρό. Και σε αυτό το ζήτημα, η απάντηση ήταν θετική», τονίζει ο κ. Λεοντιάδης.

Υποκλοπή κυκλοφοριακού έργου και φορολόγηση

Οι εκπρόσωποι του κλάδου των ταξί έθεσαν επίσης στον κ. Οικονόμου το ζήτημα της υποκλοπής κυκλοφοριακού έργου από βανάκια εταιριών, ζήτημα που έχει τεθεί αρκετές φορές και στο παρελθόν. Ζητήθηκε η εντατικοποίηση των ελέγχων που γίνονται απο΄ τις αστυνομικές αρχές.

Τέλος, οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών ταξί στη Θεσσαλονίκη αναφέρθηκαν για μια ακόμη φορά στο ζήτημα της φορολόγησης.

«Μετά τις τελευταίες ρυθμίσεις με το τεκμαρτό εισόδημα στους ελεύθερους επαγγελματίες, η φορολόγηση έχει γίνει “θηλιά” στον λαιμό μας. Κάθε επαγγελματίας στον κλάδο μας καλείται να καταβάλλει φόρο 3.500 με 4.000 ευρώ ετησίως, ανεξαρτήτως με το αν εργάζεται σε ένα χωριό στην περιφέρεια ή σε μια μεγάλη πόλη. Δεν γίνεται να επιβάλλεις ένα τέτοιο οριζόντιο μέτρο σε όλους. Επίσης, αν ένα ταξί έχει δύο ή τρεις ιδιοκτήτες, ο καθένας τους καλείται να πληρώσει το ίδιο ποσό, κάτι που είναι προφανώς ΄άδικο», εξηγεί μεταξύ άλλων ο κ. Λεοντιάδης.