Βρήκαν… τον «μάστορά» τους απατεώνες στη Θεσσαλονίκη

Κάποιες φορές τα υποψήφια θύματα αποδεικνύονται πιο έξυπνα - Τι λέει μια 67χρονη στο TheOpinion

Βρήκαν… τον «μάστορά» τους απατεώνες στη Θεσσαλονίκη

Σε «μάστιγα» έχουν μετατραπεί οι τηλεφωνικές απάτες σε ανυποψίαστους πολίτες, που χάνουν περιουσίες από τα σχέδια απατεώνων. Οι επιτήδειοι «σκαρφίζονται» διάφορες προφάσεις προκειμένου να αποσπάσουν μεγάλα χρήματα ποσά.

Το θράσος των επιτήδειων ξεπερνά κάθε φαντασία. Οι απατεώνες προσπαθούν να αιφνιδιάσουν τα υποψήφια θύματά τους, προκειμένου να τους… αδειάσουν τους λογαριασμούς.

Μία 67χρονη γυναίκα από τη Θεσσαλονίκη, έβαλε στη θέση τους τους απατεώνες που προσπάθησαν να την εξαπατήσουν. Η ίδια περιέγραψε στο TheOpinion, με ποιον τρόπο προσπάθησαν να την εξαπατήσουν.

«Πριν από μερικές ημέρες με πήρε ένας άγνωστος άνδρας, ο οποίος μου συστήθηκε ως βοηθός του λογιστή μου. Μου ζήτησε να του δώσω αναλυτικά τα στοιχεία μου και τον λογαριασμό στην τράπεζά μου προκειμένου να μου κάνει -όπως είπε- τη σχετική αίτηση για το market pass γιατί το δικαιούμαι», εξήγησε η 67χρονη.

Όμως η γυναίκα ήταν υποψιασμένη, ακούγοντας για παρόμοια περιστατικά και στη στιγμή κατάλαβε ότι πρόκειται για απάτη. «Του είπα ότι αυτή τη στιγμή δεν έχω μαζί μου τα στοιχεία που ζητάει», ανέφερε η 67χρονη και συμπλήρωσε: «του είπα ότι θα καλέσω εγώ αργότερα στο λογιστικό γραφείο και θα δώσω ό,τι χρειάζεται για την αίτηση. Εκείνη στιγμή επέμενε ο άνδρας που κάλεσε ότι πρέπει να γίνει τώρα η αίτημα γιατί αλλιώς θα χάσω το επίδομα. Τότε κατάλαβα ότι είναι άπατη και ζήτησα τα στοιχεία του, επέμενα για αρκετή ώρα μέχρι έκλεισε το τηλέφωνο, αντιλήφθηκε ότι δεν πρόκειται να πάρει τίποτα».

Δεύτερος πιο διαδεδομένος τρόπος απάτης

Οι τηλεφωνικές απάτες έρχονται δεύτερες στη λίστα των μεθόδων που χρησιμοποιούν οι απατεώνες για να υπεξαιρέσουν χρήματα.

Σύμφωνα με στοιχεία για όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, οι απατεώνες είναι πιο ενεργοί στο διαδίκτυο, χρησιμοποιώντας email (43% των περιπτώσεων) και διαδικτυακές διαφημίσεις.

Οι τηλεφωνικές κλήσεις, είτε κινητής είτε σταθερής τηλεφωνίας, έρχονται δεύτερες με 28% και κοινό χαρακτηριστικό είναι ότι προσπαθούν συναισθηματικά να εκβιάσουν το υποψήφιο θύμα, επικαλούμενοι τραυματισμό, εξαπάτηση κτλ

Οι συμβουλές της ΕΛ.ΑΣ

Με στόχο την αντιμετώπιση και την πρόληψη τέτοιων περιστατικών η ΕΛ.ΑΣ. εξέδωσε οδηγίες για τον τρόπο που πρέπει να ενεργούν.

Συγκεκριμένα οι αστυνομικοί συμβουλεύουν στους πολίτες:

  • Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τους πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο). Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδουν σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
  • Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού – συγγενικού προσώπου, να επιδιώκουν πάντα οι ίδιοι να επικοινωνούν τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό τους τηλέφωνο και κατόπιν δικής τους πρωτοβουλίας και να μην δέχονται να μιλάνε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
  • Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να παραδώσουν χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί – συγγενείς τους.
  • Να μην δέχονται σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να τους οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
  • Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
  • Να έχουν πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσουν σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
  • Να ενημερώνουν πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος τους.