Βάνια Αγγελάρα και Γιάννης Σέπε στο TheOpinion για την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Χάρη Φραγκούλη
Πρεμιέρα χθες για την παράσταση «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία του Χάρη Φραγκούλη, στο Θέατρο Αμαλία στη Θεσσαλονίκη. Η Βάνια Αγγελάρα και ο Γιάννης Σέπε, δύο εκ των ηθοποιών, μιλούν στο ΤheOpinion.
Πρεμιέρα χθες για την παράσταση «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία του Χάρη Φραγκούλη, στο Θέατρο Αμαλία στη Θεσσαλονίκη. Η Βάνια Αγγελάρα και ο Γιάννης Σέπε, δύο εκ των ηθοποιών, μιλούν στο ΤheOpinion.
Μία αλλιώτικη «Αντιγόνη», η οποία οικοδομήθηκε με τρυφερότητα, αγάπη, χρόνο και κόπο, και παρουσιάζει τις ανθρώπινες σχέσεις μέσα από τα λόγια του Σοφοκλή, θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει το κοινό της Θεσσαλονίκης, και για τέσσερις μόνον παραστάσεις, στο Θέατρο Αμαλία. Πρόκειται για ένα έργο ιδιαίτερης δύναμης, έμπνευσης και αισθητικής, το οποίο ανέβηκε στο Θέατρο Θησείον στην Αθήνα, τον χειμώνα του 2021 – 2022, επαναπροσδιορίζοντας το αρχαίο δράμα σε κλειστό χώρο.
Με πρώτη στάση την πόλη της Θεσσαλονίκης, οι δεκαεννιά ηθοποιοί φέρουν επί σκηνής τις ποικίλες -παράλληλες με το θέατρο- ιδιότητές τους (π.χ. φαρμακοποιός, δικηγόρος), ερχόμενοι ο καθένας αντιμέτωπος με το κείμενο μέσα στο σύνολο.

Η αρχή του θεατρικού ταξιδιού
Η Βάνια Αγγελάρα ξεκίνησε μαθήματα θεάτρου στο ΔΗΠΕΘΕ Κομοτηνής, όσο ήταν φοιτήτρια στη σχολή της Νομικής στη Θράκη. «Εκεί ένιωσα πως σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσα να παίξω στο θέατρο. Χρόνια μετά κατάλαβα πως, για ‘μένα, το θέατρο θα ερχόταν μόνον αφού είχα δει πώς είμαι, ποια είμαι, προκειμένου να το ξεχάσω αμέσως. Ήταν ένα σεμινάριο με τον Χάρη, το 2019, που με έκανε να πω “ρε λες;”. Αλλά δεν το πίστεψα ούτε τότε και, τρία χρόνια, σχεδόν, μετά, όλο αυτό που μας συνέβαινε, έγινε παράσταση», εξομολογείται στο TheOpinion.
Ο Γιάννης Σέπε είναι ηθοποιός, ασκώντας, παράλληλα, το επάγγελμα του ψυκτικού στην οικογενειακή επιχείρηση. Ο κινηματογράφος ήταν αυτός που τον παρακίνησε να ασχοληθεί με τον κλάδο της υποκριτής, ενώ, παραδέχεται, ότι δεν είχε καμία απολύτως σχέση με το θέατρο. «Επειδή, όμως, τα πράγματα στη ζωή έρχονται (φαινομενικά) τυχαία, ήρθα σε επαφή με το θέατρο. Ανακάλυψα και διερεύνησα αυτόν τον χώρο στη δραματική σχολή, ουσιαστικά, όμως, η μετατόπιση έγινε με το σεμινάριο του Xάρη», αναφέρει χαρακτηριστικά.

«Αντιγόνη» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Χάρη Φραγκούλη
Στην παράσταση «Αντιγόνη» θα παρακολουθήσουμε τους δύο ηθοποιούς στους ρόλους του χορού και του Κρέοντα αντίστοιχα.
«Στην παράσταση βρίσκομαι στον χορό, είμαστε οι Γέροντες, είμαστε ο μέσος όρος. Οι άνθρωποι. Αυτοί που τρέμουν να συμπράξουν, δεν αντέχουν να χειροκροτήσουν δυνατά ενώ μπορεί να το θέλουν, δεν διανοούνται να υπερασπιστούν το ανοίκειο και ριζοσπαστικό στοιχείο», εξηγεί η Βάνια Αγγελάρα. «Η Ισμήνη και ο Κρέοντας είναι ο άνθρωπος, ο μέσος όρος και, ταυτόχρονα, οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Η Ισμήνη διστάζει και φοβάται να συνταχθεί με την Αντιγόνη και, ενώ την νιώθει, δε διανοείται τη μη ανθρώπινη φύση της. Ο Κρέοντας στέκεται στην ίδια πλευρά, αλλά μόνον εφαρμόζοντας -και για την ακρίβεια επιβάλλοντας- τους νόμους, μπορεί να υποστηρίξει την ύπαρξη του, μόνον από τον έλεγχο των πραγμάτων μπορεί να επιβιώσει. Και καλά κάνει. Εκείνοι είναι γήινοι, ανθρώπινοι και αντιήρωες κι οι δύο. Όπως είναι οι άνθρωποι στην πραγματικότητα. Η Αντιγόνη είναι το μόνο πρόσωπο που δεν φοβάται, η ηρωίδα που φύσει και όχι θέσει πάει ενάντια στη λογική. Ενέχει κάτι βαθιά θεϊκό, μη αντιληπτό από όλους εμάς. Αντίκειται στα γήινα και μόνον για μια στιγμή, από ατρόμητη, γίνεται άνθρωπος, δείχνει να φοβάται για πολύ λίγο όταν συνειδητοποιεί την μοίρα της. Αναρωτιέται αν έκανε σωστά μόνον για μια στιγμή και η τρωτή της φύση αποκαλύπτεται για λίγο, υπογραμμίζοντας με αυτόν τον τρόπο ακόμα περισσότερο την άτρωτη θεϊκή της υπόσταση. Ο Χορός είναι αυτός που υπάρχει εσαεί για να εξάρει τους νόμους, να προσκυνήσει την εξουσία και, στο τέλος, να γίνει ένα με την τάση. Να δει επιτέλους όταν του δείξουν, να κοιτάξει όταν δεν μένει να κάνει κάτι άλλο από το να δει», συμπληρώνει στο TheOpinion.
Ο Γιάννης Σέπε ενσαρκώνει, με τη σειρά του, τον ρόλο του Κρέοντα. Σχολιάζει στο TheOpinion: «Έχει μία θέση και τη στηρίζει μέχρι το τέλος. Κάτι που, ακόμη και τώρα, και μετά από δύο χρόνια πρόβας με τον Χάρη, μου φαίνεται ασύλληπτο. Διότι στην εποχή, καθώς και στην κοινωνία που ζούμε, αυτό δεν υπάρχει. Κινούμαστε όλοι, λίγο πολύ, στο ενδιάμεσο, για λόγους κοινωνικής επιβίωσης. Δεν τον βλέπω σα την τάξη που έρχεται σε σύγκρουση με την ηθική, αλλά σαν άνθρωπο που έρχεται σε αντιπαλότητα με έναν άνθρωπο. Και όλο αυτό δεν το λέω καθόλου ποιητικά, αλλά ρεαλιστικά. Δύο θέσεις είναι και πάνε μέχρι το τέλος, γι’ αυτό έρχεται και η συντριβή τους».

INFO
«Αντιγόνη» του Σοφοκλή Θέατρο Αμαλία Παραστάσεις: Πέμπτη, 06 Οκτωβρίου έως Κυριακή, 09 Οκτωβρίου Ώρα Έναρξης: 21:00 Προπώληση Εισιτηρίων: viva.gr και στα ταμεία του θεάτρου
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ Μετάφραση: Νίκος Παναγιωτόπουλος Σκηνοθεσία: Χάρης Φραγκούλης Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής Σκηνικά: Κωνσταντίνος Λαμπρίδης, Ταξιάρχης Μπαλάσκας Κοστούμια: Φωτεινή Ιατρού Φωτισμοί: Skia Lighting Επιμέλεια κίνησης: Ραλλού Καρέλλα Εμψύχωση: Ηλέκτρα Νικολούζου Σχέδιο στην αφίσα: Εύη Κεμερλή Σχεδιασμός αφίσας: Φωτεινός Χιώλος Βοηθοί σκηνοθέτη: Σέτα Αστραίου-Καρύδη, Ερατώ Καραθανάση Φωτογραφίες – Trailer: Βλαδίμηρος Νικολούζος Παραγωγή – Οργάνωση Περιοδείας: Ευάγγελος Κώνστας – Constantly Productions
ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ Βάνια Αγγελάρα, Μαρία Αρζόγλου, Σέτα Αστραίου Καρύδη, Άντα Δημητρίου, Πολυξένη Θάνου, Ερατώ Καραθανάση, Ραλλού Καρέλλα, Γιώργος Κοκκίνης, Χριστόφορος Κώνστας, Λεωνίδας Μικρόπουλος, Μιχαηλία Μουσάκου, Δέσποινα Νικοπούλου, Σοφία Οικονόμου, Γιώργος Ορφανουδάκης, Τάσος Πάζας, Έλενα Παπαβασιλείου, Παναγιώτης Ρενιέρης, Γιάννης Σέπε, Ιωάννα Χαλά
