Ξεκινά το «σαφάρι» δήμου Θεσσαλονίκης και Τροχαίας για ηλεκτρικά πατίνια και σκούτερ
Τι θα γίνει με όσους έχουν ιδιωτικά πατίνια - Έλεγχοι και στο παρκάρισμα
Μικτό κλιμάκιο ελέγχων βγαίνει από την ερχόμενη Δευτέρα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης για… σαφάρι στα ηλεκτρικά πατίνια και σκούτερ.
Το κλιμάκιο, που θα αποτελείται από άτομα της Δημοτικής Αστυνομίας και της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, θα ελέγχει πατίνια και σκούτερ για την ορθή εφαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, κάτι που σήμερα βρίσκεται στον… αέρα, αφού όπως διαπιστώθηκε από ελέγχους μέσα σε ένα 20ήμερο, η παραβατικότητα στη χρήση τους φτάνει στο 90%!
Συγκεκριμένα, μέσω σαρωτικών ελέγχων που έχει ξεκινήσει ήδη η Δημοτική Αστυνομία Θεσσαλονίκης εδώ και περίπου είκοσι ημέρες και μέσω κανονιστικής διάταξης, η δημοτική αρχή και ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Κοινοτήτων, Κώστας Τσιαπακίδης, επιθυμούν να μπει μία τάξη στο συγκεκριμένο θέμα, λαμβάνοντας υπόψιν τους, τους κινδύνους που ελλοχεύει η οδηγική συμπεριφορά ορισμένων αναβατών, καθώς και τα αρκετά προβλήματα που έχουν ήδη σημειωθεί.
Όπως τονίζει στο TheOpinion ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, η εν λόγω κανονιστική είναι προς έλεγχο από τη νομική υπηρεσία του δήμου για ενδεχόμενες προσθαφαιρέσεις και μετέπειτα θα μπει στην τελική διαβούλευση, προκειμένου να ενημερωθούν για αυτή οι πολίτες.
«Θέλω να μπει τάχιστα σε εφαρμογή γιατί προκύπτουν δυσάρεστα γεγονότα, όσον αφορά το θέμα της χρήσης, τα οποία μέχρι στιγμής είναι ευτυχώς ανώδυνα», συμπληρώνει ο κ. Τσιαπακίδης και αναφέρει ένα χαρακτηριστικό πρόσφατο παράδειγμα στο παραλιακό μέτωπο της πόλης, όπου ένα ηλεκτρικό σκούτερ παρέσυρε μία γυναίκα, σχολιάζοντας πως «ευτυχώς το ατύχημα ήταν ανώδυνο».
Για τους ελέγχους, ο κ. Τσιαπακίδης, αναφέρει πως έχει διαπιστωθεί, μέσα στο εικοσαήμερο, περίπου 90% παραβατικότητα στη χρήση τους, είτε από ανήλικους είτε από ενήλικους αναβάτες.
Τι λέει ο Κ.Ο.Κ. και το ύψος των προστίμων
Σε όλη αυτή τη διαδικασία συμμετέχουν και συμβάλλουν και οι πέντε εταιρίες που διαθέτουν στη Θεσσαλονίκη ηλεκτρικά πατίνια, καθώς και οι δύο που διαθέτουν ηλεκτρικά σκούτερ.
«Προβλέπεται για άτομα ηλικίας μέχρι των 15 ετών να έχουν μέγιστο όριο ταχύτητας τα 5 χλμ/ώρα. Για τους ενήλικους είναι τα 25 χλμ/ώρα», τονίζει ο κ. Τσιαπακίδης.
Όσο για τα πρόστιμα, επισημαίνει ότι τα πρόστιμα που ισχύουν είναι 20 ευρώ για την ταυτοποίηση των εγγράφων, 40 ευρώ για τη μη χρήση κράνους και προστατευτικών μέσων. «Και με τον νέο Κ.Ο.Κ. που θα εφαρμοστεί από τις αρχές του νέου έτους, αυτά θα διπλασιαστούν», προσθέτει ο αντιδήμαρχος.
Έλεγχοι και για το πού παρκάρουν
Μέσω αυτών των ενεργειών ο δήμος επιθυμεί όχι μόνο την ορθή εφαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αλλά και το θέμα του πάρκινγκ με τη χρήση των κοινόχρηστων χώρων, προκειμένου να υπάρχει ευταξία.
«Υπάρχει συζήτηση και για το πάρκινγκ. Εμείς θα κάνουμε στις εταιρείες κάποιες προτάσεις με διαθέσιμους χώρους ώστε να υπάρχει μία καλή αισθητική. Το κυριότερο όμως είναι ότι θα πρέπει οι εταιρείες στην εφαρμογή τους να χρεώνουν κανονικά τον αναβάτη μέχρι να το τοποθετήσει σε συγκεκριμένο χώρο που θα έχει οριστεί. Θα προσπαθήσουμε να αποφύγουμε τοπόσημα όπως η Πλατεία Αριστοτέλους, ο Λευκός Πύργος κλπ.», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ.Τσιαπακίδης.
Ο αντιδήμαρχος συμπληρώνει πως θα γίνει καταμερισμός των θέσεων πάρκινγκ σε όλες τις κοινότητες του δήμου Θεσσαλονίκης.
Τι γίνεται με τα ιδιόκτητα πατίνια
Όσον αφορά τους πολίτες που διαθέτουν ιδιόκτητα πατίνια, ο κ. Τσιαπακίδης, σημειώνει πως είναι υποχρεωμένοι να έχουν το χώρο τους για το παρκάρισμά τους, «ό,τι θα ισχύσει για τις εταιρείες, θα ισχύσει και για τα ιδιωτικά πατίνια. Να εφαρμοστούν αυτά που λέει ο νόμος».
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, σκοπός του είναι να εισαχθεί και στο υπάρχον μάθημα της Κυκλοφοριακής Αγωγής στα σχολεία, σχετικό θέμα για τη σωστή χρήση των ηλεκτρικών πατινιών και σκούτερ.
«Εύχομαι να πετύχουμε αυτό που θέλουμε να καταφέρουμε για τη σωστή χρήση και λειτουργία τους. Λόγω του FlyOver χρειάζονται αυτά αλλά εξαρτάται και από το αν εφαρμόζεται ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας», υπογραμμίζει ο αντιδήμαρχος.