Τραγωδία στα Τέμπη: Ένα χρόνο μετά και ακόμα δε λειτουργεί το σύστημα τηλεδιοίκησης – Τι αποκαλύπτουν απολογίες και καταθέσεις (audio)
Στην εκπομπή "Έπεσε Σύρμα" στον Flash 99,4 με τον Δημήτρη Συρμάτση ο δημοσιογράφος του NEWS 24/7, Κώστας Κουκουμάκας
Στην εκπομπή “Έπεσε Σύρμα” στον Flash 99,4 με τον Δημήτρη Συρμάτση ο δημοσιογράφος του NEWS 24/7, Κώστας Κουκουμάκας για την εξέλιξη της δικαστικής έρευνας του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
Αρχικά, για τα ευρήματα της έρευνας ένα χρόνο μετά από το τραγικό δυστύχημα, αναφέρει πως, “την υπόθεση τη χειρίζεται ο ανακριτής Λάρισας. Μέχρι σήμερα έχουν ασκηθεί διώξεις σε βάρος 31 ανθρώπων. Δύο είναι οι προφυλακισμένοι. Ο σταθμάρχης της μοιραίας βραδιάς και ο Γενικός Επιθεωρητής της Λάρισας. Όμως προκύπτουν ενδιαφέροντα στοιχεία από τις απολογίες των υπόλοιπων κατηγορούμενων, οι οποίοι έχουν αφεθεί ελεύθεροι είτε με όρους είτε με εγγυήσεις”.
Όπως τονίζει, από αυτή τη μία σειρά απολογιών, προκύπτει μια κατάσταση πλήρους διάλυσης του σιδηρόδρομου που ήταν γνωστή σε όλους και κανείς δεν έκανε τίποτα τόσα χρόνια για να την αποτρέψει.
Επίσης, “άνθρωποι που χειρίστηκαν συμβάσεις δεκάδων εκατομμυρίων, ομολογούν με κυνικό τρόπο ότι μετά το δυστύχημα τρέξαμε λίγο περισσότερο. Δηλαδή μας λένε εμμέσως ότι έπρεπε να χαθούν τόσες ζωές για να γίνει το αυτονόητο. Είναι ένας μεγάλος όγκος στοιχείων στα χέρια του ανακριτή και αναμένουμε πόσοι εξ αυτών θα παραπεμφθούν σε δίκη και τι θα γίνει από εδώ και πέρα”.
Όσον αφορά για το αν υπάρχει ευθύνη πολιτικών προσώπων υπογραμμίζει πως “από τις απολογίες πολλών κατηγορούμενων, προκύπτει σαφώς ευθύνη και πολιτικών. Υπάρχουν απολογίες και καταθέσεις, με βάση τις οποίες πολιτικοί έκαναν δεκτά τα αιτήματα για συνεχείς παρατάσεις όσον αφορά την υλοποίηση συμβάσεων έργων, που αν είχαν γίνει πιθανότατα θα είχε αποτραπεί το δυστύχημα. Όλοι γνώριζαν, ήταν κοινό μυστικό σε τι εικόνα διάλυσης ήταν ο ελληνικός σιδηρόδρομος”.
“Ήδη έχουν βρει οι δικαστικές αρχές ενδεχόμενες ευθύνες πολιτικών προσώπων και έχουν διαβιβάσει τη δικογραφία στη Βουλή. Είναι το ζήτημα της ασυλίας και ακολουθείται άλλη διαδικασία που βρίσκεται παράλληλα σε εξέλιξη”, τονίζει μεταξύ άλλων.
Για την προσπάθεια που γίνεται να αποδοθούν ευθύνες και στον μηχανοδηγό που έχασε τη ζωή του το μοιραίο εκείνο βράδυ, επισημαίνει, ότι, “λίγοι, πλέον, είναι αυτοί που πιστεύουν στην εκδοχή του ανθρώπινου λάθους και στην κακιά στιγμή. Το ανθρώπινο λάθος δεν το αμφισβητεί κανείς, γι’αυτό ακριβώς δαπανώνται δεκάδες εκατομμύρια για να γίνουν συμβάσεις για συστήματα ασφαλείας τα οποία θα αποτρέπουν το ενδεχόμενο ανθρώπινο λάθος που με μαθηματική ακρίβεια θα συμβεί. Αυτό πλέον έχει ξεπεραστεί. Είναι συνταρακτικά τα στοιχεία που έρχονται όλους αυτούς τους μήνες. Γίνεται μια συστηματική έρευνα στο ανακριτικό γραφείο της Λάρισας και ελπίζουμε να αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που πρέπει”.
Για τα πρόσωπα τα οποία διώκονται, δήλωσε, πως, είναι και στελέχη υπουργείων, υπηρεσιακά στελέχη κλπ, τα οποία διώκονται κυρίως μετά από παραγγελία της ευρωπαϊκής εισαγγελίας, που ενδιαφέρεται για τα χρήματα που έχει δώσει η ΕΕ και έχουν σπαταληθεί για το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Σε ερώτηση για το αν η έρευνα αργεί, απαντά πως, “είναι μέσα στα λογικά πλαίσια. Είναι πολλοί οι κατηγορούμενοι, είναι πολλά τα δεδομένα που πρέπει να εξεταστούν. Είναι πολλά χρόνια κακοδιαχείρισης στον ΟΣΕ. Ελπίζω ότι θα έχει ολοκληρωθεί στην ώρα της η έρευνα”.
Ακούστε το σχετικό απόσπασμα της εκπομπής