Το μετρό… ζωντάνεψε την Εγνατία, που επί χρόνια ήταν «όμηρος» των λαμαρινών
Τι λένε στο TheOpinion έμποροι που δραστηριοποιούνται στην κεντρική οδό - Στα ύψη τα ενοίκια
Η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης «ζωντανεύει» την πολύπαθη μέχρι πρότινος οδό Εγνατία, η οποία ήταν επί χρόνια ολόκληρα «όμηρος» των λαμαρινών.
Η λειτουργία του πλέον σύγχρονου μετρό της Θεσσαλονίκης γεμίζει δειλά – δειλά με ελπίδες τους επιχειρηματίες που για 18 χρόνια βρίσκονταν πίσω από λαμαρίνες κι έβλεπαν τα καταστήματά τους να παρακμάζουν με τον ελάχιστο κόσμο να περπατάει στα πεζοδρόμια της οδού Εγνατίας. Τα λουκέτα ήταν μια ζοφερή πραγματικότητα που έπρεπε να αντιμετωπίσουν.

Οι δύο σταθμοί του Μετρό στη Βενιζέλου και στην Αγίας Σοφίας φαίνεται πως σιγά σιγά αλλάζουν την εικόνα της οδού στα σημεία που βρίσκονται τα εμπορικά καταστήματα.
Ήδη, από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του μέσου, η εικόνα είναι διαφορετική. Μικροί και μεγάλοι κατεβαίνουν από τους σταθμούς του μετρό και περπατούν στην Εγνατία με τον δρόμο να παίρνει ξανά σιγά – σιγά «ζωή», όμως όπως λένε καταστηματάρχες της περιοχής στο TheOpinion, «έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας μέχρι οι επιχειρήσεις να κερδίσουν το χαμένο έδαφος, να σταθούν στα πόδια τους και να γίνει ο δρόμος εμπορικός και ανταγωνιστικός».

Θέλει χρόνο για να φανεί το πραγματικό αποτύπωμα
«Αυτό που παρατηρείται μετά από την έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι η μεγαλύτερη κίνηση ανθρώπων στην οδό Εγνατία ακόμα και τις απογευματινές ώρες. Μέχρι και πέρσι το απόγευμα στην οδό Εγνατία περνούσαν ελάχιστοι άνθρωποι, πλέον αυτό έχει αλλάξει. Όμως, έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας ακόμη. Το γεγονός ότι περνάει κόσμος έξω από τα καταστήματα, δεν σημαίνει ότι μπαίνει και να ψωνίσει. Τους επόμενους μήνες θα φανεί το πραγματικό αποτύπωμα του μετρό στις επιχειρήσεις της Εγνατίας. Θέλει χρόνο να φτάσουμε στο σημείο να πούμε ότι γυρίσαμε στο 2005», τονίζει μιλώντας στο TheOpinion, ο Ηλίας Καπράλος, ιδιοκτήτης καταστήματος ένδυσης στην οδό Εγνατία.

«Τις πρώτες ημέρες δυστυχώς ήμασταν άτυχοι, καθώς έβρεχε τόσο στη Black Friday, όσο και στα εγκαίνια του μετρό, αλλά και την Κυριακή 1η Δεκεμβρόιυ που ήταν ανοιχτή η αγορά. Αυτό επηρέασε σε πολύ μεγάλο βαθμό την αγοραστική κίνηση», συμπληρώνει.
Στα ύψη τα ενοίκια
Παράλληλα, «κρούει» τον κώδωνα του κινδύνου για τις τιμές ενοικίασης των καταστημάτων. «Δεκαοχτώ χρόνια επιχειρήσεις βρίσκονταν πίσω από λαμαρίνες υπέστησαν σοβαρό οικονομικό πρόβλημα, δεν γίνεται από τη μία μέρα στην άλλη να εκτοξευθούν τα ενοίκια, αυτό θα έχει τα αντίθετα αποτελέσματα. Οι επιχειρήσεις που μέχρι πρότινος προσπαθούσαν να επιβιώσουν δεν μπορούν να πληρώνουν ασύμφορα ενοίκια», υπογραμμίζει.
Σύμφωνα με τον κ. Καπράλο, χρειάζεται να γίνουν κι άλλες παρεμβάσεις, ώστε η Εγνατία να γίνει ανταγωνιστικός εμπορικός δρόμος. «Χρειαζόμαστε περισσότερο φωτισμό κι άλλους προβολείς και είναι πολύ σημαντικό, ώστε να γίνει ξανά εμπορικός δρόμος, ωραίος και να προσελκύει περισσότερους καταναλωτές», συμπληρώνει.

«Η εικόνα αλλάζει σιγά σιγά, βλέπουμε κόσμο να περπατάει στην Εγνατία. Η λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης θα βοηθήσει στην εμπορική κίνηση των καταστημάτων στην Εγνατία. Εμείς είμαστε εδώ, τα καταστήματα μας είναι γεμάτα εμπορεύματα σε προσιτές τιμές κι αυτό θα βοηθήσει στην προσέλκυση των πελατών. Ευελπιστούμε για το καλύτερο», αναφέρει ο Ανδρέας Φαρμάκης, υπεύθυνος καταστήματος ένδυσης.

Να σημειωθεί ότι, τους προηγούμενους μήνες ιδιοκτήτες ακινήτων κατά μήκος της κυρίας γραμμής και ειδικά κοντά στις στάσεις του μετρό, άρχισαν να ζητούν αυξημένα μέχρι και 100% ενοίκια από τους εμπόρους για να μη μεταφέρουν τις επιχειρήσεις τους.
Την ίδια ώρα, κάποιοι άλλοι ανταποκρίθηκαν στην πρόκληση, αλλά και στις υψηλές απαιτήσεις των ιδιοκτητών, τα μίσθωσαν και άνοιξαν τις δικές τους επιχειρήσεις εκεί που οι παραπάνω έκλεισαν. Μια βόλτα από την στάση της Αγίας Σοφίας, αλλά και από αυτή της Βενιζέλου αρκεί για να διαπιστώσει κάποιος πως άνοιξαν νέες επιχειρήσεις κυρίως επιχειρήσεις εστίασης, αλλά και ρούχων δημιουργώντας νέες … πιάτσες.