Θεσσαλονίκη: «Πήγα να βγάλω εισιτήριο και το μηχάνημα… κράτησε τα λεφτά» – Πρόβλημα ΚΑΙ με τα εισιτήρια στα λεωφορεία
«Λυπούμαστε για την αναστάτωση...δεν κατέστη δυνατή η ολοκλήρωση της συναλλαγής» - Επιβάτες μιλούν στο TheOpinion
Δεν του έφταναν οι… περιπέτειες με τα εισιτήρια του μετρό, τώρα αρχίζει να ανησυχεί και για τα εισιτήρια των λεωφορείων το επιβατικό κοινό στη Θεσσαλονίκη.
Η μετάβαση στη «νέα εποχή» για τα εισιτήρια στα λεωφορεία προχωρά όχι μόνο με αργούς ρυθμούς, αλλά και μετ’ εμποδίων, αν κρίνει κανείς από τα παράπονα επιβατών.
Ήταν αρχές Νοέμβρη όταν άρχισε μέσα στα λεωφορεία το «ξήλωμα» των γνωστών παλιών εκδοτικών μηχανημάτων. Στόχος ήταν, από την 1η Γενάρη, οι επιβάτες να «εκπαιδευτούν» στο νέο σύστημα, σύμφωνα με το οποίο το κλασικό χάρτινο εισιτήριο των τελευταίων δεκαετιών περνά στην ιστορία.
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, (σχεδιασμός που εκ των πραγμάτων έχει ανατραπεί αφού οι ημερομηνίες δεν τηρήθηκαν), στα τέλη του 2024 θα σταματούσε η διάθεση των εισιτηρίων για τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ και των ΚΤΕΛ από τα ψιλικατζίδικα.
Η προμήθεια του εισιτηρίου θα γινόταν πλέον από νέας γενιάς εκδοτικά μηχανήματα που τοποθετούνται σε όλη τη Θεσσαλονίκη, αλλά και από τα εκδοτικά μηχανήματα που ήδη βλέπουμε σε αρκετά λεωφορεία. Από αυτά μπορεί ο επιβάτης να προμηθεύεται εισιτήριο μόνο με τη χρήση τραπεζικής κάρτας.
Ωστόσο, σήμερα, όχι μόνο δεν έχει ολοκληρωθεί η τοποθέτηση όλων των νέων εκδοτικών μηχανημάτων, αλλά και από αυτά που τοποθετήθηκαν, αρκετά δεν λειτουργούν σωστά, με αρκετούς επιβάτες να παραπονούνται ότι τα εκδοτικά «τους τρώνε» τα χρήματα, χωρίς να τους δίνουν εισιτήριο!
Ενδεικτικά τα όσα αναφέρει στο TheOpinion επιβάτης:
«Ανέβηκα στο λεωφορείο της γραμμής 5 και με χαρά είδα ότι λειτουργούσε το εκδοτικό για τα εισιτήρια, γιατί δεν λειτουργούν τα περισσότερα. Σκέφτηκα ότι αφού βρήκα μηχάνημα να λειτουργεί, είναι ευκαιρία να βγάλω το πακέτο των 10+1 εισιτηρίων και να μην έχω αυτό το άγχος, που όλοι έχουμε με τα εισιτήρια του μετρό. Έκανα, λοιπόν, τη σχετική διαδικασία, “πέρασα” και την κάρτα μου για να πληρώσω και περίμενα να πάρω στα χέρια μου τα εισιτήρια».
Αντί για εισιτήριο, όμως, ο επιβάτης είδε ότι από το μηχάνημα βγήκε ένα χαρτάκι με τα στοιχεία του ΟΣΕΘ, ημερομηνία κι έναν αριθμό, στο οποίο αναγράφονταν τα εξής (βλ. φωτογραφία):
«Λυπούμαστε για την αναστάτωση. Λόγω προσωρινής μη λειτουργίας του τερματικού POS, δεν κατέστη δυνατή η ολοκλήρωση της συναλλαγής. Παρακαλούμε ολοκληρώστε την πληρωμή με μετρητά ή μεταβείτε σε κάποιο άλλο σημείο εξυπηρέτησης του ΟΣΕΘ».

«Στην αρχή σκέφτηκα ότι η διαδικασία δεν ολοκληρώθηκε, γιατί τελικά ούτε αυτό το μηχάνημα λειτουργούσε. Ωστόσο, αμέσως μετά είδα ότι από την κάρτα μου είχε γίνει ανάληψη για το αντίτιμο των 5,80 ευρώ για τα 10+1 εισιτήρια! Ωστόσο εισιτήρια δεν πήρα ποτέ! Απευθύνθηκα στον οδηγό, που φυσικά ο άνθρωπος δεν ήξερε τι να πει και μου είπε να απευθυνθώ στον ΟΣΕΘ», προσθέτει ο επιβάτης.
Περιπτώσεις όπως αυτή περιγράφουν κι άλλοι επιβάτες, και μάλιστα όχι μόνο για τα εκδοτικά πάνω στα μηχανήματα, αλλά και για κάποια από αυτά που έχουν τοποθετηθεί στα σταθερά σημεία σε όλη τη Θεσσαλονίκη και στα οποία μπορεί κάποιος να εξυπηρετηθεί πληρώνοντας με μετρητά.
Χαρακτηριστικά αναφέρεται περίπτωση μιας επιβάτιδας που προσπάθησε να βγάλει 2 εισιτήρια, βάζοντας νόμισμα των 2 ευρώ στο μηχάνημα, νο΄μισμα που τελικά παρακρατήθηκε, χωρίς η επιβάτις να πάρει εισιτήριο.
«Είδα κάπου ένα μήνυμα που μας προτρέπει (και πολύ σωστά) να μην το πετάμε το εισιτήριο και να το επαναφορτίζουμε. Προφανώς και για το μετρό και για τα λεωφορεία. Πριν όμως μας προτρέψουν να το επαναφορτίσουμε, θα πρέπει να μας εξηγήσουν πρώτα πώς θα καταφέρουμε να το βγάλουμε αυτό το εισιτήριο…», τονίζει η ίδια στο TheOpinion.
Πληροφορίες από τον ΟΣΕΘ αναφέρουν ότι ο Οργανισμός είναι ενήμερος για το πρόβλημα και ότι είναι άμεσης προτεραιότητας η επίλυσή του. Ο Οργανισμός βρίσκεται ήδη σε συνεννόηση με την εταιρία που έχει προμηθευτεί και έχει αναλάβει την τοποθέτηση των νέας γενιάς μηχανημάτων στα λεωφορεία. Σε κάθε περίπτωση, ξεκαθαρίζεται ότι δεν πρόκειται να χαθεί ούτε ευρώ για τους επιβάτες που αντιμετώπισαν το ίδιο πρόβλημα, ενώ δεν θα επιβληθούν και πρόστιμα.
Να σημειωθεί ότι προς το παρόν και μέχρι να επιλυθούν τα προβλήματα αυτά, ο ΟΑΣΘ αποφάσισε την παράταση της διάθεσης των κλασικών χάρτινων εισιτήριων από τα ψιλικατζίδικα. Αυτά τα παλιά εισιτήρια, μπορεί να μην επαναφορτίζονται, τουλάχιστον όμως… υπάρχουν.
