Θεσσαλονίκη: Πασαλάκια… παντού φέρνει το FlyOver – Μπαίνουν ακόμη και στη Νεάπολη!

Τι λέει στο TheOpinion συγκοινωνιολόγος που είχε μελετήσει τον σχεδιασμό του μέτρου, πριν εφαρμοστεί.το 2018.

Θεσσαλονίκη: Πασαλάκια… παντού φέρνει το FlyOver – Μπαίνουν ακόμη και στη Νεάπολη!

Επιστροφή στα… πασαλάκια που η Θεσσαλονίκη είχε «δει» επί εποχής Μπουτάρη σε οδούς όπως η Μητροπόλεως, η Στρατού, η Μπότσαρη και η Συνδίκα, «προτάσσει» το Flyover, για την ανακούφιση από το κυκλοφοριακό.

Το μέτρο, κατά την περι΄οδο της εφαρμογής του, θεωρήθηκε επιτυχημένο καθώς απαγόρευε στην ουσία στα αυτοκίνητα να σταθμεύουν επί της οδού και να καταργούν έτσι μια λωρίδα κυκλοφορίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η Μητροπόλεως, όπου ενώ με τα πασαλάκια, οι λωρίδες ήταν δύο, σήμερα που αφαιρέθηκαν, η κίνηση γίνεται μετά βίας από μια λωρίδα λόγω των παρκαρισμένων.

Κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του Συντονιστικού Συμβουλίου, εκτός από την εφαρμογή που θα ενημερώνει για την πραγματική κίνηση στους δρο΄μους, αποφασίστηκε τα πασαλάκια να επανατοποθετηθούν αλλά και να εξαπλωθούν ακόμη και σε κεντρικές οδούς στη Νεάπολη.

Συγκεκριμένα προτείνεται τα πασαλάκια να τοποθετηθούν στους οδικούς άξονες Μητροπόλεως, Ερμού, Λεωφόρο Στρατού, Καυταντζόγλου, Γρηγορίου Λαμπράκη, Λεωφόρου Όχι, Βενιζέλου και Ανδρέα Παπανδρέου στην Νεάπολη και στην Παπάφη.

Τι θα πετύχουμε

Για ένα μέτρο που έχει.. ζυγιστεί στην πράξη και αποδείχθηκε σωτήριο για τα κυκλοφοριακά δεδομένα της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο μιλώντας στο TheOpinion o συγκοινωνιολόγος Πέτρος Κρητικός, ένας από την ομάδα των ειδικών που είχαν μελετήσει τον σχεδιασμό του μέτρου, πριν εφαρμοστεί.

«Στη Θεσσαλονίκη το μέτρο με τα πασαλάκια είχε θετικό αποτέλεσμα όπου κι αν εφαρμόστηκε: στη Μητροπόλεως, στη Στρατού, στην Π. Συνδίκα, στη Μπότσαρη. Μάλιστα, πρόκειται για ένα μέτρο του οποίου οι θετικές επιπτώσεις φάνηκαν όταν εφαρμόστηκε και στη συνέχεια, όταν αποφασίστηκε η άρση του, φάνηκαν τα αρνητικά του”, εξηγεί ο κ. Κρητικός.

Στη Μητροπόλεως συγκεκριμένα, αλλά και στη Στρατού, τα πασαλακια είχαν τοποθετηθεί για τον διαχωρισμό του οδοστρώματος σε λωρίδες κίνησης των ΙΧ και σε λωρίδα κίνησης των λεωφορειων. «Διεθνώς, βέβαια, η πρακτική που συνηθίζεται για τον διαχωρισμό αυτό είναι απλώς ο διαφορετικός χρωματισμός του οδοστρώματος. Σε μας, επειδή είμαστε πιο απείθαρχοι στους κανόνες του ΚΟΚ, κρίθηκε σκόπιμο να επιλεγεί η λύση με τα κολονακια ανάμεσα στις λωρίδες κίνησης», προσθέτει ο συγκοινωνιολόγος.

Σύμφωνα πάντως με τον ίδιο, υπό τις σημερινές συνθήκες στην κυκλοφορία… ελέω FlyOver, το μέτρο θα βοηθήσει αποτελεσματικά αφού, όπου θα εφαρμοστεί, δεν θα χρειαστεί αστυνόμευση για την παράνομη στάθμευση. «Χωρίς αστυνόμευση, πετυχαίνουμε να εξοστρακίσουμε την παράνομη στάθμευση, αφού ο οδηγός θα αποφύγει να διπλοπαρκάρει όταν ξέρει ότι από πίσω του θα… τ’ακούσει από τους άλλους οδηγούς», τονίζει ο κ. Κρητικός.

Συγκοινωνικακές μελέτες, πάντως, το 2018, χρονιά κατά την οποία είχαν τοποθετηθεί και παρέμεναν στη θέση τους τα πασαλάκια, είχαν δείξει ότι αυτά είχαν επιφέρει θετικό αποτέλεσμα στα δρομολόγια των λεωφορείων.

Σύμφωνα με τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), στη Λεωφόρο Στρατού, για παράδειγμα, οι χρόνοι διαδρομής των λεωφορειακών γραμμών στο τμήμα που τοποθετήθηκαν τα πασαλάκια είχαν βελτιωθεί κατά 10 -15% τις πρωινές και μεσημβρινές ώρες αιχμής.