Καταργούνται τμήματα ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ στη Θεσσαλονίκη

Η ειδικότητα πληροφορικής φεύγει από το ΕΠΑΛ στον Ευκλείδη - Δημιουργούνται τμήματα με 28 παιδιά ανά τμήμα

Καταργούνται τμήματα ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ στη Θεσσαλονίκη
ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI

Δύο και τρία λεωφορεία θα αναγκάζονται να παίρνουν μαθητές των ΕΠΑΛ στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να μπορέσουν να παρακολουθήσουν την ειδικότητα που επέλεξαν, καθώς καταργούνται τμήματα ειδικοτήτων σε ορισμένα από αυτά.

Η υποχρηματοδότηση και η έλλειψη προσωπικού στα σχολεία έχει αντίκτυπο, και πάλι, στους μαθητές και συγκεκριμένα σε αυτούς των ΕΠΑΛ, όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί.

Σε πολλά ΕΠΑΛ της Θεσσαλονίκης, φέτος, θα καταργηθούν πλήρως κάποιες ειδικότητες. Επομένως, οι μαθητές θα αναγκάζονται να πηγαίνουν σε άλλα σχολεία για να ακολουθήσουν την ειδικότητα που επέλεξαν, αλλάζοντας τουλάχιστον δύο λεωφορεία για να βρεθούν στο νέο σχολείο τους!

Όπως επισημαίνει στο TheOpinion o πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, Νίκος Αβραμίδης, η υποβάθμιση της παιδείας είναι μια συνολική κατάσταση, η οποία σήμερα επηρεάζει και τα ΕΠΑΛ.

«Η παιδεία συνεχώς υποβαθμίζεται, ενώ το μεγαλύτερο πρόβλημα παραμένει η έλλειψη επαρκούς χρηματοδότησης. Στην προκειμένη φάση επηρεάζονται οι μαθητές των ΕΠΑΛ, αλλά το πρόβλημα δεν εντοπίζεται μόνο εκεί. Στα ΕΠΑΛ, ωστόσο, άρχισαν να δημιουργούνται εργαστήρια με 28 παιδιά ανά τμήμα. Όταν, λοιπόν, ένας εκπαιδευτικός έχει σε μια τάξη 28 παιδιά, προφανώς δεν μπορεί να δώσει την κατάλληλη προσοχή σε όλα, ενώ υπάρχουν και μεγάλοι κίνδυνοι. Σε μια αίθουσα που υπάρχουν μηχανήματα, τόσα παιδιά και μόνο ένας καθηγητής, δεν είναι δύσκολο να υπάρξουν ατυχήματα», υποστηρίζει.

Ο κ. Αβραμίδης αναφέρεται και στο πρόβλημα με τις καταργήσεις ειδικοτήτων και την ταλαιπωρία που θα υποστούν οι μαθητές για να μεταφερθούν στα νέα σχολεία τους.

«Η κυβέρνηση καταργεί ειδικότητες και τα παιδιά αναγκάζονται να μεταφερθούν σε άλλα τμήματα. Για παράδειγμα, από εδώ και πέρα στο Δήμο Θεσσαλονίκης δε θα υπάρχει καθόλου ειδικότητα οδοντοτεχνιτών και η ειδικότητα πληροφορικής φεύγει από το ΕΠΑΛ στον Ευκλείδη, την οποία προτιμούσαν τα περισσότερα παιδιά. Επιπλέον, οι μαθητές από τον Άγιο Αθανάσιο θα πρέπει να πάνε είτε στον Εύοσμο, είτε στη Σίνδο, γεγονός που θα τους κάνει να παίρνουν τουλάχιστον δύο με τρία λεωφορεία για να βρεθούν στο σχολείο τους. Τέλος, στο τμήμα εφαρμοσμένου σχεδίου λείπουν 50 ώρες, λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών», τονίζει.

Τα ΕΠΑΛ στα οποία δεν έχουν εγκριθεί τμήματα

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Α’ ΕΛΜΕ στα ακόλουθα ΕΠΑΛ, κάποια τμήματα καταργούνται πλήρως:

Στο 8ο ΕΠΑΛ δεν εγκρίθηκαν οι παρακάτω ειδικότητες : Βοηθού Οδοντοτεχνίτη Γ’ τάξης του Τομέα Υγείας – Πρόνοιας με 7 εγγραφές, Τεχνικού Η/Υ και Δικτύων Η/Υ Γ’ τάξης του Τομέα Πληροφορικής με 5 ηλεκτρονικές εγγραφές στην Α’ φάση και 10 «εκπρόθεσμες» αιτήσεις γονιών που ζητούν σήμερα την έγκριση λειτουργίας της παραπάνω ειδικότητας καθώς, όπως λένε, τα παιδιά τους εξ αρχής γράφτηκαν στο 8ο ΕΠΑΛ για αυτή την ειδικότητα.

Στο 6ο εσπερινό ΕΠΑΛ δεν εγκρίθηκε η Β΄ τάξη του Τομέα Πληροφορικής με 8 μαθητές και στη Γ τμήμα του Τομέα Πληροφορικής  «Δικτύων» με 9 μαθητές. Καταργούν δηλ. ολόκληρο τομέα στο Εσπερινό και συνολικά στον Ευκλείδη πλήττουν τον τομέα Πληροφορικής με τη μη έγκριση τμημάτων σε πρωινά και εσπερινά σχολεία.

Στο ΕΠΑΛ Αγ. Αθανασίου δεν εγκρίθηκε στη Γ΄ τάξη το τμήμα Νοσηλευτικής με 8 μαθητές (5 ηλεκτρονικές εγγραφές και άλλες 3 χειρόγραφες) καθώς και το τμήμα Ηλεκτρονικών στη Γ τάξη με 9 μαθητές. Χωρίς οι μαθητές αυτοί να μπορούν να έχουν διέξοδο ούτε στα ΕΠΑΛ των γειτονικών Δήμων ακόμη και αν τα κατάφερναν παίρνοντας δύο ή και τρεις συγκοινωνίες για να φτάσουν.

Στο ΕΠΑΛ  Σίνδου εξακολουθούν να υπάρχουν τα εξής κενά: Αγγλικών 15 ώρες, Ηλεκτρονικού 13 ώρες, Νοσηλευτικής 21 ώρες, Οικονομολόγου  8 ώρες,  Γαλλικών 2 ώρες.

Στο 14ο εσπερινό ΕΠΑΛ  το ωρολόγιο πρόγραμμα συνεχίζεται με 4ωρα και με πολλά κενά (π.χ. τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών) ενώ όπου το πρόγραμμα εμφανίζεται με 6ωρα-7ωρα (π.χ. 6ο ΕΠΑΛ, 15ο ΕΠΑΛ) αυτό επιτυγχάνεται με εργαστηριακά μαθήματα σε τμήματα άνω των 13 μαθητών, χωρίς δεύτερο εκπαιδευτικό όπως προβλέπεται από το νόμο. Ειδικά στο 15ο ΕΠΑΛ λείπουν 3 μηχανολόγοι, 1 ηλεκτρολόγος και 1 ηλεκτρονικός, ενώ δεν έχει αναπληρωθεί εκπαιδευτικός φυσικής αγωγής.

Παράλληλα, με βάση την ίδια ανακοίνωση, σοβαρό πρόβλημα αποτελεί και το περιεχόμενο των βιβλίων, καθώς τμήματα του περιεχομένου των βιβλίων έχουν ξεπεραστεί, ενώ άλλα είναι λανθασμένα.

Τέλος, όσον αφορά στις υποδομές των ΕΠΑΛ που βρίσκονται στην ευθύνη της Α΄ ΕΛΜΕ, υπάρχουν πάλι ζητήματα. Τα περισσότερα κτίρια είναι γερασμένα, ενώ στην ύπαιθρο μόνο ένα από τα τέσσερα ΕΠΑΛ έχει τις προδιαγραφές που απαιτούνται.

Τα αιτήματα

Η Α’ ΕΛΜΕ διεκδικεί 20 μαθητές ανά τμήμα Γενικής Παιδείας, 15 σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, 10 στα εργαστήρια.

«Καλούμε τους συναδέλφους να πλαισιώσουν τις κινητοποιήσεις της ΕΛΜΕ. Όπως έδειξαν οι συντονισμένες κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών-γονέων-μαθητών που ανάγκασαν τη διοίκηση να προβεί σε έγκριση των ολιγομελών σε ΓΕΛ της περιοχής μας και αλλού, καμία κατάσταση δεν πρέπει να θεωρείται τετελεσμένη», τονίζει χαρακτηριστικά.

Ζητά, άλλωστε, να γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις και διορισμοί.