Θεσσαλονίκη: «Δε μας πειράζει το POS αλλά το πως θα δουλέψει» – Οδηγοί ταξί μιλούν στο TheOpinion
Ο πρόεδρος του Σωματείου Ταξί Θεσσαλονίκης, αλλά και οδηγοί μιλούν στο TheOpinion για τα προβλήματα που εντοπίζουν
Προβλήματα με το σήμα του ίντερνετ, καθώς και δυσαρέσκεια για την προμήθεια των τραπεζών δηλώνουν οδηγοί ταξί της πόλης, αναφορικά με την υποχρεωτική λειτουργία POS σε αυτά.
Επαγγελματίες του κλάδου και ο πρόεδρος του Σωματείου Ταξί Θεσσαλονίκης μιλούν στο TheOpinion, καταδεικνύοντας προβλήματα που χρίζουν λύσεων προκειμένου να επιτευχθεί εύρυθμη λειτουργία των τερματικών στα ταξί.
Επιπλέον, τονίζουν το ζήτημα της προμήθειας από τις τράπεζες επί του αντιτίμου των διαδρομών που πραγματοποιούν, εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά τους.

«Βάζουμε συνεταίρο την τράπεζα»
«Υπάρχουν σημεία που δεν έχει σήμα για το ίντερνετ. Επιπλέον, η πληρωμή μας με πλαστικό χρήμα μας κάνει να μην έχουμε ρευστό να βάλουμε καύσιμα. Την περασμένη εβδομάδα βρισκόμουν με πελάτη στην Καλαμαριά και αναγκαστήκαμε να βγούμε από το ταξί και να ψάχνουμε σήμα για να πληρωθώ», δηλώνει ο οδηγός ταξί Νίκος Ξανθοπλάς, ο οποίος διαθέτει ήδη POS στο όχημά του.
Μάλιστα, αναφορικά με την προμήθεια της εκάστοτε τράπεζας επί του ποσού της διαδρομής, σχολιάζει χαρακτηριστικά πως «βάζουμε συνεταίρο την τράπεζα».
«Αφού μας το ζητάνε πρέπει να βάλω»
Από την πλευρά του, ο Γκιόργκι Ολοπίνσκι, επίσης οδηγός ταξί, αναφέρει πως θα χρειαστεί να προμηθευτεί νέα συσκευή, καθώς σύμφωνα με τον ίδιο, η τωρινή δεν υποστηρίζει εφαρμογή διαδικτυακών πληρωμών.
«Θα το χρησιμοποιώ μέσω εφαρμογής. Είναι αναγκαστικό. Αφού μας το ζητάνε πρέπει να βάλω. Με αναγκάζουν να πάρω smartphone για να έχω POS, διότι η τωρινή μου συσκευή δεν υποστηρίζει εφαρμογή διαδικτυακών πληρωμών», σημειώνει.

«Δε μας πειράζει το POS αλλά το πως θα δουλέψει»
Τέλος, ο Βασίλης Τσακαλίδης, οδηγός ταξί, τονίζει πως δε διαφωνεί με το μέτρο, αλλά πως υπάρχουν προβλήματα που πρέπει να διευθετηθούν.
«Υπάρχει πρόβλημα με το ίντερνετ. Αν δεν έχουμε σήμα σε κάποιο σημείο της πόλης τι θα γίνει; Πως θα πληρωθούμε; Δε μας πειράζει το POS αλλά το πώς θα δουλέψει», δηλώνει χαρακτηριστικά, σημειώνοντας πως ήδη ο ιδιοκτήτης του ταξί έχει κάνει αίτηση για την προμήθεια τερματικού.
«Δεν γίνεται να είμαστε εκτός πραγματικότητας, εκτός αγοράς»
Από την πλευρά του, ο Κλήμης Λεοντιάδης, πρόεδρος Σωματείου Ταξί Θεσσαλονίκης ζητά από την κυβέρνηση την διευθέτηση των προαναφερθέντων ζητημάτων, ενώ «βλέπει» με αισιοδοξία το εν λόγω μέτρο, υποστηρίζοντας πως ίσως αποτελέσει έναυσμα για την αύξηση της πελατείας των ταξί.
«Τα POS στα ταξί είναι υποχρεωτικά πλέον τη νέα χρονιά. Έως τις 31 Ιανουαρίου έχουν υποχρέωση οι συνάδελφοί μας να τοποθετήσουν POS. Έως τότε πρέπει όλος ο κλάδος να φέρει μηχανήματα είτε τερματικά είτε μέσω εφαρμογών για να πληρωνόμαστε. Δεν μπορούμε να κάνουμε και αλλιώς. Θεωρούμε πως είναι κάτι το οποίο ζητά η αγορά, το θέλουν οι επιβάτες και εμείς θα πρέπει να το έχουμε», δηλώνει αρχικά ο κ. Λεοντιάδης.
Όπως υπογραμμίζει ο ίδιος, «θα πρέπει να ξεπεραστούν κάποια προβλήματα που υπάρχουν, όπως το ζήτημα με το ίντερνετ. Το ταξί κινείται παντού και θα υπάρχουν σημεία όπου ίσως να μη λειτουργήσει. Επίσης, ένα μεγάλο ζήτημα το οποίο διαπιστώνουμε είναι οι πολλοί μεγάλες προμήθειες που λαμβάνουν οι τράπεζες σε κάθε συναλλαγή, σε κάθε συντήρηση, στην αγορά του τερματικού. Θεωρούμε ότι πάρα πολλά χρήματα χάνονται από τα εισοδήματά μας και πηγαίνουν στις τράπεζες. Αυτό θα πρέπει να το είχε προσέξει και να το είχε φροντίσει η κυβέρνηση».
Ερωτηθείς για τη στάση του κλάδου απέναντι στο νέο μέτρο, ο πρόεδρος του Σωματείου τονίζει πως δεν υπάρχουν αντιρρήσεις, καθώς και πως η εν λόγω κίνηση ίσως αποτελέσει αφορμή για αύξηση της πελατείας των ταξί.
«Δεν υπάρχουν αντιρρήσεις. Δεν γίνεται να είμαστε εκτός πραγματικότητας, εκτός αγοράς. Εννοείται πως ο κόσμος το ζητά και πιστεύουμε ότι ίσως αυξήσει τη δουλεία μας. Άρα, λοιπόν, θα έχουμε και εμείς POS», σχολιάζει χαρακτηριστικά.
Αναφορικά με το αν υπάρχουν ταξί στην πόλη που έχουν ήδη ακολουθήσει το μέτρο υποχρεωτικής λειτουργίας POS, σημειώνει:
«Πάρα πολλοί συνάδελφοι έχουν από τον προηγούμενο χρόνο POS. Μπορούσες να πληρώσεις με POS και μέσω των ραδιοταξί. Αλλά και πολλοί συνάδελφοι διαθέτουν, περίπου το ¼ αυτών. Δηλαδή στα 2.000 ταξί σίγουρα τα 400-500 έχουν POS αυτή τη στιγμή».