Θα ακολουθήσουν και άλλες αναβολές στον FlyOver (audio)
Στην εκπομπή “Έπεσε Σύρμα” στον Flash 99,4 με τον Δημήτρη Συρμάτση, ο δημοσιογράφος της εφημερίδας Μακεδονία, Νίκος Ηλιάδης.
Στην εκπομπή “Έπεσε Σύρμα” στον Flash 99,4 με τον Δημήτρη Συρμάτση, ο δημοσιογράφος της εφημερίδας Μακεδονία, Νίκος Ηλιάδης.
«Το έργο ήταν προγραμματισμένο να ξεκινήσει το Ιούνιο του 2023 και μετατέθηκε πέντε μήνες αργότερα. Αυτό ήταν γνωστό. Αυτό που δεν ήταν γνωστό όμως είναι ότι περιμένουμε ακόμα μια επίσημη εξήγηση από το υπουργείο για ποιο λόγο μετατέθηκε η έναρξη των εργασιών. Το ελληνικό δημόσιο αποδέχεται ότι με δική του ευθύνη καθυστέρησε η έναρξη. Άρα δεν τίθεται και η ενεργοποίηση κάποια ρήτρας, καθώς και το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να καταβάλει αποζημίωση. Το ύψος της για το αν θα είναι κάποια εκατομμύρια ευρώ ή κάποιες χιλιάδες ευρώ, αυτό θα φανεί», σημείωσε αρχικά ο δημοσιογράφος.
Όπως επισήμανε, ο ίδιος ο πρωθυπουργός ήταν αντίθετος να γίνει αυτή η μεταβολή, όμως πείστηκε λόγω των βουλευτικών εκλογών του Ιουνίου.
«Ήθελε τα έργα να ξεκινήσουν τον Ιούνιο του 2023. Πείστηκε, όμως, με κάποιον τρόπο, ίσως και από υποψήφιους των εκλογών, οι οποίοι είχαν εκτιμήσει ορθώς ότι αν είχαν αρχίσει τα έργα τον Ιούνιο θα ήταν διαφορετικά τα αποτελέσματα των εκλογών. Μπορεί στην Περιφέρεια να βλέπαμε ένα διαφορετικό αποτέλεσμα, ως προς το εύρος της διαφοράς νίκης του Απόστολου Τζιτζικώστα», εξήγησε ο Νίκος Ηλιάδης.
«Επίσης διαπίστωσαν ότι δεν είχαν κάνει καμία προετοιμασία ώστε να ξεκινήσει το έργο. Έτσι πήραν με σχετική ευκολία αυτή την απόφαση. Αλλά το πιο ουσιαστικό είναι ότι φαίνεται ότι αυτή δεν θα είναι η τελευταία αναβολή. Θα ακολουθήσουν και άλλες. Και αυτό γιατί είναι αντικειμενικοί οι λόγοι. Αυτή τη στιγμή εκκρεμούν κάποιες προσφυγές στο ΣτΕ και μέχρι να εκδικαστούν δεν μπορεί να δοθεί ο χώρος πέριξ της Περιφερειακής Οδού προκειμένου να στηθούν εργοτάξια.Ακόμη ήταν να αφαιρεθούν φωτιστικά, κάτι που δεν έχει γίνει. Ήταν να μετατεθούν στις άκρες», προσθεσε.
Όπως τόνισε, για να γίνει αυτό πρέπει να κοπούν κάποια δέντρα για τα οποία υπάρχει προσφυγή. Ο ίδιος δηλώνει σίγουρος πως θα υπάρξουν νέες παρατάσεις στο χρονοδιάγραμμα του έργου.
Μάλιστα, υποστήριξε πως η ολοκλήρωση του έργου εντός τεσσάρων ετών, παρότι υπήρξε καθυστέρηση δεν είναι εφικτή, τονίζοντας πως ήδη από τον Νοέμβριο του 2023 έγινε αποκλεισμός λωρίδων. «Περιμένουμε μια εξήγηση για αυτούς τους πέντε μήνες», τόνισε ο Νίκος Ηλιάδης.
Όπως δήλωσε, «το προπατορικό αμάρτημα του Μετρό ήταν ο τρόπος που ξεκίνησε το έργο. Τελείως στα τυφλά. Εδώ δεν υπήρχε προετοιμασία κυρίως για τις επιπτώσεις και δεν ξέρω αν υπάρχει και προετοιμασία για την ολοκλήρωση των έργων».
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι επιπτώσεις στην πόλη είναι πλέον τόσο σοβαρές που έχουν θορυβήσει και το Μέγαρο Μαξίμου. «Απόδειξη για αυτό η χθεσινή σύσκεψη για το θέμα αυτό παρουσία και του πρωθυπουργού. Η κυβέρνηση αναγνωρίζει ότι το θέμα δεν είναι μικρό και ενδεχομένως να εκτιμούν και αυτοί ότι με την πάροδο του χρόνου τα πράγματα θα γίνονται χειρότερα».
Επισήμανε, δε, την εκτίναξη του εργατικού κόστους στη Θεσσαλονίκη, καθώς τώρα για να ανταποκριθούν οι εργαζόμενοι στις ίδιες υποχρεώσεις πρέπει να πάνε στις δέκα και δώδεκα ώρες, υπογραμμίζοντας πως η κατάσταση θα χειροτερέψει, ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες με την τουριστική κίνηση.
«Αυτό το επιπλέον ωράριο καλείται να το πληρώσει ο ίδιος ο επιχειρηματίας. Πέρα από το χαμένο χρόνο που έχουμε καθημερινά όσοι εργαζόμαστε πέριξ του πολεοδομικού συγκροτήματος. Όσο θα αναπτύσσονται τα εργοτάξια τόσο θα γίνεται και μεγαλύτερο το μποτιλιάρισμα. Και σε δυο με τρεις μήνες που θα αρχίσει και η τουριστική κίνηση, κυρίως για Χαλκιδική που οι περισσότεροι χρησιμοποιούν τον Περιφερειακό, αντιλαμβάνεται κανείς τι θα γίνει», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ακούστε το σχετικό απόσπασμα