Θεσσαλονίκη: Τάξη στο… Μπαγκλαντές στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό (ΦΩΤΟ)

Τι προβλέπει η μελέτη για την αναβάθμιση της έκτασης - Στο TheOpinion ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας.

Θεσσαλονίκη: Τάξη στο… Μπαγκλαντές στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό (ΦΩΤΟ)

Τάξη στο… χάος που επικρατεί στον τερματικό σταθμό λεωφορείων στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό αναμένεται να μπει το επόμενο διάστημα, αν και ο χώρος έπρεπε ήδη να έχει αναβαθμιστεί πριν μήνες, αφού αποτελεί πλέον τερματικό σταθμό και για το μετρό της Θεσσαλονίκης.

Επιβάτες και λεωφορεία κινούνται στην έκταση που εμφανώς δεν επαρκεί για να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες, κυρίως μετά τη λειτουργία του μετρό, το οποίο άλλαξε τον συγκοινωνιακό χάρτη και «έφερε» ακόμη περισσότερα λεωφορεία του ΟΑΣΘ και των ΚΤΕΛ στο συγκεκριμένο σημείο.

Έτσι, στις ώρες αιχμής είναι καθημερινές οι εικόνες με επιβάτες να κάνουν σλάλομ μεταξύ των λεωφορείων που φτάνουν ή αναχωρούν, αλλά και με οδηγούς λεωφορείων να κινούνται με φόβο ψυχής για να μην παρασύρουν κανέναν.

«Και ο κόσμος φωνάζει κι εμείς φωνάζουμε. Τώρα είναι καλοκαίρι και η εικόνα δεν είναι ενδεικτική. Όταν άρχισε να λειτουργεί και το μετρό, οι συνθήκες είναι απίστευτες. Όταν μάλιστα συγκρίνεις την εικόνα αυτού του τερματικού με τον τερματικό στη Νέα Ελβετία, τότε καταλαβαίνεις τη διαφορά», τονίζει στο TheOpinion οδηγός λεωφορείου με αφετηρία τον Ν.Σ.Σ.

Το… Μπαγκλαντές δια στόματος υφυπουργού!

Είναι ενδεικτικός ο χαρακτηρισμός «Μπαγκλαντές» που είχε δώσει στον τερματικό σταθμό, τον περασμένο Οκτώβριο, κατά την εκδήλωση παρουσίασης του νέου συγκοινωνιακού χάρτη, ο τότε υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου.

«Στόχος μας είναι να διαμορφώσουμε τερματικούς σταθμούς αντάξιους των πολιτών. Δεν μπορεί ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Θεσσαλονίκης να έχει τέτοια εικόνα. Δεν γίνεται να έχει εικόνα Μπαγκλαντές. Πρέπει να είναι ένα διαμάντι και ένα κόσμημα», τόνιζε τότε ο κ. Οικονόμου.

Προς ολοκλήρωση η σχετική μελέτη

«Πράγματι, η κατάσταση στον τερματικό στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό δεν είναι η καταλληλότερη και θα γίνουν παρεμβάσεις. Η σχετική μελέτη για την ανάπλαση του τερματικού σταθμού ολοκληρώνεται και έχει γίνει ήδη μια πρώτη παρουσίαση. Η χρήση του χώρου θα γίνει όσο το δυνατόν πιο ορθολογικά προκειμένου να εξυπηρετεί με ασφαλείς συνθήκες επιβάτες και εργαζόμενους», τονίζει στο TheOpinion o διευθύνων σύμβουλος του αρμόδιου Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), Γιάννης Τόσκας.

Σε γενικές γραμμές, ο σχεδιασμός για τον νέο τερματικό σταθμό, κινείται στους εξής άξονες:

θα διαθέτει 17 με 20 θέσεις άφιξης – αναχώρησης μεγάλων λεωφορείων

θα περιοριστεί η ανεξέλεγκτης κίνηση των πεζών μέσα στον χώρο

υπό εξέταση είναι οι τρόποι κίνησης των ταξί στον τερματικό σταθμό

εξετάζεται το ενδεχόμενο να υποβληθεί αίτημα για χρήση του χώρου στα ανατολικά της έκτασης, προς τη Μιχαήλ Καλού

επίσης υπάρχει πρόβλεψη για το ενδεχόμενο μετακίνησης 2-3 γραμμών από τη Μαργαροπούλου προς τη Μοναστηρίου

«Αγκάθι» το σχολείο

«Κλειδί» για την επέκταση του συγκεκριμένου τερματικού σταθμού, ωστόσο, παραμένει η μεταφορά του σχολείου που λειτουργεί ακριβώς δίπλα, δηλαδή του 63ου δημοτικού και του νηπιαγωγείου ακριβώς απέναντι. Πρόκειται για προκατ σχολεία που είχαν χτιστεί στην έκταση της ΓΑΙΑ ΟΣΕ για να εξυπηρετούν ανάγκες παιδιών σιδηροδρομικών, αλλά παρέμειναν εκεί.

«Ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης έχει ήδη αναφερθεί στο ζήτημα και τη μεταστέγαση του σχολείου. Ωστόσο, υπάρχει μια διαδικασία που πρέπει να γίνει μέσω της εταιρίας Κτηριακές Υποδομές για να προχωρήσει η μεταστέγαση του σχολείου σε άλλο χώρο και ο σημερινός να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επέκταση του επιβατικού σταθμού», εξηγεί ο κ. Τόσκας.

Το επόμενο εξάμηνο

Αναφερόμενος πάντως στο πότε αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για την αναβάθμιση του συγκεκριμένου τερματικού σταθμού, ο κ. Τόσκας επισήμανε ότι αυτό θα γίνει εντός του επόμενου εξαμήνου.