Σύγχυση στο επιβατικό κοινό για τις αλλαγές στα λεωφορεία – «Δεν ξέρουμε από Δευτέρα σε ποια στάση να περιμένουμε…»

Αλαλούμ και απορίες που δεν έχουν ακόμη απαντηθεί, αν και βρισκόμαστε λίγες μέρες πριν την εφαρμογή των τροποποιήσεων στα λεωφορεία.

Σύγχυση στο επιβατικό κοινό για τις αλλαγές στα λεωφορεία – «Δεν ξέρουμε από Δευτέρα σε ποια στάση να περιμένουμε…»
oseth - sygkoinoniako ergo

«Αλαλούμ» στο επιβατικό κοινό στη Θεσσαλονίκη που χρησιμοποιεί λεωφορείο στις γραμμές που πρόκειται να τροποποιηθούν από την Κυριακή 1η Δεκεμβρίου, λόγω του μετρό.

Λίγες μέρες πριν τις αλλαγές, επκρατεί σύγχυση ως προς την ακριβή διαδρομή, αλλά και τις στάσεις που θα χρησιμοποιούνται στην κάθε γραμμή μετά την τροποποίησή της.

Κι αν για τη διαδρομή των λεωφορείων της δημοφιλούς γραμμής 10 η τροποποίηση είναι κάπως πιο κατανοητή (θα πηγαίνει από Τσιμισκή και θα επιστρέφει από Εγνατία, αν και αρχικά υπήρχαν σκέψεις για επιστροφή από Μητροπόλεως), για γραμμές όπως αυτή των λεωφορείων του  57 ή και όσων έρχονται από Μενεμένη και Εύοσμο, δεν υπάρχει ακόμη πληροφορηση για το πώς θα κινηθούν.

«Πέρα από την τελευταία ανακοινωση για τρεις νέες γραμμές και δέκα που τροποποιουνται με μια σειρά για την καθε μία, που αναφέρει την αφετηρία και τον τερματισμό, δεν υπάρχει κάποια αναλυτική ενημέρωση μέχρι σήμερα που μιλάμε. Τι θα πει για παράδειγμα η πρόταση: Νο 57 Διασταύρωση Χορτιάτη-Ασβεστοχώρι-ΝΣΣ» (απομάκρυνση από «πέταλο» και κατάληξη Ν.Σ.Σ.; Αυτό ειναι γενικόλογο, όταν μάλιστα έχει ήδη ειπωθεί ότι θα υπάρξουν και αλλαγές στις στάσεις; Με άλλα λόγια, τη Δευτέρα που θα θελήσω να πάω στη δουλειά μου, σε ποια στάση πρέπει να περιμενω;», αναρωτιέται επιβάτης που επικοινώνησε με το TheOpinion.

Αρνητικά σχολιάζεται επίσης γιατί δεν αξιοποιήθηκαν για τον σκοπό αυτό τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ώστε με βιντεάκια επεξηγηματικά να δίνονται διευκρινίσεις για το τι θα ισχύει από Κυριακή για κα΄θε γραμμή ξεχωριστά.

«Θα πάμε και θα δούμε. Κάπου θα βρούμε να ανε΄βουμε, κάπου θα βρούμε να κατέβουμε», λέει ως προς αυτό εργαζόμενη που κατεβαίνει από Πυλαία για την εργασία της σε δημόσια υπηρεσία στην Αριστοτέλους. «Χρησιμοποιώ το λεωφορείο της γραμμής 11. Μετρό δεν με βολεύει και το λεωφορείο μου θα σταματά πια κάπου στο Σιντριβάνι. Στο σταθμό Μετρό Σιντριβάνι, γράφει η ανακοίνωση. Από εκεί εγώ προφανώς πρέπει να παίρνω μετρό, πληρώνοντας ένα ακόμη εισιτήριο μέχρι την Αγίας Σοφίας… Πώς το σκέφτηκαν αυτό; Αντιλαμβάνομαι ότι πρέπει να γίνει το μετρό βιώσιμο και θέλουν να το… τροφοδοτήσουν με επιβάτες, αλλά ας έκαναν την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών λίγο πιο προσεγμένα», προσθέτει.

«Υπάρχει μια σύγχυση για τα πώς και γιατί των εισιτηρίων και πολλά ερωτηματικά: φίλη μου που είναι ηλικιωμένη με΄νει στα Μετέωρα. Αν καταργηθούν τα χάρτινα εισιτήρια από τα ψιλικατζίδικα και με δεδομένο ότι ηλεκτρονικά δεν είναι εξοικειωμένη για να μπει στα site και τις εφαρμογές για να προμηθευτεί κάρτα μηνιαίων διαδρομών, πρέπει να ψάξει το ένα εκδοτήριο εισιτηρίων που θα τοποθετηθεί στον δήμο που μένει; Θα έχει, της είπαν εκδοτήρια και εντός των λεωφορείων, αυτά όμως θα είναι μονο με τραπεζική κάρτα,

Αλαλούμ επικρατεί άλλωστε και για την λεγόμενη αστική και περιαστική ζώνη, που θα έχουν διαφορετικές τιμές εισιτηρίων από Κυριακή. Το εισιτήριο των 0,60 ευρώ ισχύει, όπως διαβάζουμε στο site του ΟΣΕΘ,  για τις λεωφορειακές γραμμές της αστικής ζώνης. Το εισιτήριο των 0,80 ευρώ ισχύει, όπως διαβάζουμε στο ίδιο site,  για τις λεωφορειακές γραμμές της περιαστικής και αστικής ζώνης.

Ποιες είναι οι γραμμές της αστικής και ποιες της περιαστικής ζώνης, δεν έχει απαντηθεί ακόμη.

Οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα ανακοινώσεις, ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης ξεκινά την εφαρμογή του Νέου Συγκοινωνιακού Χάρτη Θεσσαλονίκης την 1η Δεκεμβρίου 2024, δηλαδή την προσεχή Κυριακή.

Η πρώτη φάση της εφαρμογής του Νέου Συγκοινωνιακού Χάρτη Θεσσαλονίκης ξεκινά με την ένταξη τριών νέων λεωφορειακών γραμμών και την τροποποίηση δέκα υφισταμένων.

Οι δύο νέες γραμμές συνδέουν τον υπό κατασκευή πολυτροπικό σταθμό Νέας Ελβετίας με τον σταθμό στο ΙΚΕΑ (79Χ) και το Αεροδρόμιο (Χ2) αντίστοιχα. Οι δέκα υφιστάμενες λεωφορειακές γραμμές που τροποποιούνται, αφορούν στη σύνδεση τους με τους σταθμούς του Μετρό. Μια τρίτη νέα γραμμή θα καλύπτει το ιστορικό κέντρο.

«Ξεκινάμε την εφαρμογή της πρώτης φάσης του σχεδιασμού του Νέου Συγκοινωνιακού Χάρτη Θεσσαλονίκης με την λειτουργία του Μετρό την 1η Δεκεμβρίου όπως έχουμε δεσμευτεί. Η φιλοσοφία που ακολουθεί ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης αφορά στην ομαλή προσαρμογή των πολιτών στην συγκοινωνιακή επανάσταση που θα φέρει το Μετρό στην καθημερινότητα μας αλλάζοντας τις συνήθειες στη μετακίνηση», ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας.

Νέες λεωφορειακές γραμμές

Νέα γραμμή σύνδεσης του αεροδρομίου Μακεδονία Ονομασία: Χ2 «Νέα Ελβετία – Αεροδρόμιο Μακεδονία»

Νέα γραμμή Ιστορικού Κέντρου

Νέα γραμμή σύνδεσης Νέας Ελβετίας με τον Α.Σ. ΙΚΕΑ Ονομασία: Νο 79Χ «Νέα Ελβετία – Α.Σ. ΙΚΕΑ»

Τροποποίηση υφιστάμενων γραμμών

Νο 10 «Χαριλάου-Ν.Σ.Σ.» μέσω του άξονα της οδού Τσιμισκή (Επιστροφή απο Εγνατία)

Νο 11 «Πυλαία- Πανεπιστήμιο» (σύνδεση με σταθμό Μετρό Σιντριβάνι)

Νο 17 «Τριανδρία-Αγίας Σοφίας» (σύνδεση με σταθμό Μετρό Αγίας Σοφίας)

Νο 20 «Μενεμένη-Ερμού» (απομάκρυνση από «πέταλο» και τερματισμός μεταξύ Βενιζέλου και Ίωνος Δραγούμη )

Νο 21 «Εύοσμος- Ερμού» (απομάκρυνση από «πέταλο» και τερματισμός μεταξύ Βενιζέλου και Ίωνος Δραγούμη)

Νο 35 «Ν.Σ. Σταθμός – Μετέωρα» (απομάκρυνση από Βενιζέλου νέο τέρμα Ν.Σ.Σ.)

Νο 36 «Βούλγαρη-Ζώνη Καινοτομίας» (διέλευση από Ν. Ελβετία-σύνδεση ΚΤΕΛ Χαλκιδικής και Εμπορικό Κέντρο Cosmos με Ν. Ελβετία)

Νο 57 «Διασταύρωση Χορτιάτη-Ασβεστοχώρι-ΝΣΣ» (απομάκρυνση από «πέταλο» και κατάληξη Ν.Σ.Σ.)

Νο 58Α «Διασταύρωση Χορτιάτη – Πανεπιστήμιο» (σύνδεση με σταθμό Μετρό Σιντριβάνι)

Νο 58Β «Διασταύρωση Χορτιάτη – Νέα Ελβετία» (σύνδεση με Σταθμό Μετεπιβίβασης Ν. Ελβετία)