Ψηλά στις αξιολογήσεις των ταξιδιωτών η Κεντρική Μακεδονία

Ψηλά στις αξιολογήσεις των ταξιδιωτών η Κεντρική Μακεδονία
Eurokinissi

Η Κεντρική Μακεδονία ξεχώρισε ως σταθερός πυλώνας αξιοπιστίας και ικανοποίησης για τους επισκέπτες, σύμφωνα με μελέτη για τη «Φήμη της Ελλάδας και της κάθε Περιφέρειας στα κοινωνικά δίκτυα και τις ιστοσελίδες ταξιδιών» του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) στο πλαίσιο παρακολούθησης της τουριστικής δραστηριότητας.

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, κατέγραψε βαθμολογία εμπειρίας άνω του 9,0/10, σύμφωνα με την ανάλυση της TCI Research, διατηρώντας τη θέση της ανάμεσα στις κορυφαίες τουριστικές περιοχές της χώρας.

Η Θεσσαλονίκη, με τη γαστρονομική της παράδοση, τα πολιτιστικά της γεγονότα και τη νεανική της ενέργεια, συνέβαλε καθοριστικά στη θετική ψηφιακή εικόνα της Περιφέρειας.

Η Χαλκιδική, από την άλλη, ενίσχυσε το προφίλ αυθεντικής φιλοξενίας και φυσικού κάλλους, με χιλιάδες διαδικτυακές αναφορές να εξυμνούν την καθαρότητα των θαλασσών και την ποιότητα των τοπικών επιχειρήσεων φιλοξενίας. Αναδυόμενοι προορισμοί, όπως ο Όλυμπος, το Άγιον Όρος και οι οικοτουριστικές διαδρομές του Κιλκίς και της Πέλλας, ενισχύουν περαιτέρω τη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής, δίνοντας έμφαση στη βιωσιμότητα, την πολιτιστική ταυτότητα και τη σύνδεση με τη φύση.

Σε εθνικό επίπεδο, η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας γνώρισε αισθητή κάμψη το τρίτο τρίμηνο του 2025, εξαιτίας φυσικών και καιρικών φαινομένων που σημάδεψαν το καλοκαίρι. Ο Net Sentiment Index (NSI) της χώρας κατρακύλησε σε 15 μονάδες, τοποθετώντας την Ελλάδα στις τελευταίες θέσεις της ευρωπαϊκής κατάταξης — πολύ κάτω από την Κροατία (59), την Πορτογαλία (37) και την Ιταλία (36).

Οι πυρκαγιές στην Κρήτη και την Πελοπόννησο, οι πλημμύρες στα Ιόνια Νησιά και οι ακυρώσεις ακτοπλοϊκών δρομολογίων λόγω κακοκαιρίας προκάλεσαν κύμα αρνητικών δημοσιευμάτων και αναρτήσεων. Ωστόσο, η εικόνα άλλαξε ριζικά προς το τέλος του τριμήνου: τον Σεπτέμβριο, με τη σταθεροποίηση των καιρικών συνθηκών, ο δείκτης ανέκαμψε στο 34 για την Ελλάδα και στο 37 για την Αθήνα, επαναφέροντας τη χώρα κοντά στα επίπεδα των βασικών ανταγωνιστών της.

Στην Κεντρική Μακεδονία, τα πολιτιστικά φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης, οι διαδρομές κρασιού της Νάουσας και του Αμυνταίου και οι αρχαιολογικοί χώροι της Πέλλας και της Βεργίνας βρέθηκαν στο επίκεντρο των θετικών αναφορών, με ιδιαίτερη απήχηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ικανοποίηση υψηλού επιπέδου

Σε σύνολο 319.000 διαδικτυακών κριτικών για το τρίτο τρίμηνο, η μέση αξιολόγηση εμπειρίας για την Ελλάδα παρέμεινε στο 9,1/10, υψηλότερη από την ευρωπαϊκή (8,7). Η Κεντρική Μακεδονία κατέγραψε διαχρονικά σταθερές επιδόσεις και συνέβαλε ουσιαστικά στο εθνικό αποτέλεσμα, μαζί με το Νότιο Αιγαίο και την Κρήτη.

Η θετική αλληλεπίδραση επισκεπτών και τοπικών κοινοτήτων, η ανάπτυξη πράσινων πρωτοβουλιών και η ψηφιακή προβολή της Θεσσαλονίκης ως “έξυπνης πόλης” ενίσχυσαν περαιτέρω τη θέση της Περιφέρειας στον τουριστικό χάρτη.

Η TCI Research υπογραμμίζει ότι οι κλιματικές προκλήσεις και οι περιβαλλοντικές κρίσεις θα συνεχίσουν να επηρεάζουν την τουριστική φήμη της Ελλάδας. Η Κεντρική Μακεδονία, ωστόσο, δείχνει τον δρόμο για το πώς μια Περιφέρεια μπορεί να μετατρέψει τη θετική εμπειρία σε ισχυρή φήμη, ανθεκτική ανάπτυξη. Επενδύσεις σε ανθεκτικές υποδομές, ποιοτικές υπηρεσίες και ψηφιακή προβολή του τουριστικού προϊόντος της Μακεδονίας μπορούν να λειτουργήσουν ως πρότυπο για το σύνολο της χώρας.