Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Το «crash test» του καλοκαιριού σε τουρισμό και εστίαση

Η ψηφιακή κάρτα εργασίας έχει προκαλέσει σημαντικές ανακατατάξεις στον κλάδο της εστίασης και της διασκέδασης.

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Το «crash test» του καλοκαιριού σε τουρισμό και εστίαση

Αλλαγές έφερε στον τουρισμό η ψηφιακή κάρτα εργασίας με τις καταγεγραμμένες υπερωρίες να αυξάνονται καθώς σύμφωνα με το Υπουργείο Εργασίας, το πρώτο εξάμηνο του 2025, καταγράφηκε άνοδος 855% στον κλάδο, ενώ μόνο τον Ιούνιο η αύξηση άγγιξε το 800%.

Ωστόσο, την ίδια ώρα η ψηφιακή κάρτα εργασίας έχει προκαλέσει σημαντικές ανακατατάξεις στον κλάδο της εστίασης και της διασκέδασης, σύμφωνα με το Πανελλήνιο Σύνδεσμο Καταστημάτων Εστίασης και Διασκέδασης.

«Η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας προκάλεσε μια σημαντική ανατροπή στον κλάδο της εστίασης, οι συνέπειες της οποίας κυρίως σε επίπεδο δημόσιων εσόδων θα φανούν μελλοντικά», αναφέρει η πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Καταστημάτων Εστίασης και Διασκέδασης (ΠΑΣΚΕΔΙ), Νίκη Κωνσταντίνου μιλώντας στο TheOpinion.

«Αν και η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας προστατεύει τον εργαζόμενο και ενισχύει τη διαφάνεια στις εργασιακές σχέσεις, δεν πρέπει να αγνοείται η ανάγκη στήριξης των επιχειρήσεων. Η έλλειψη προσωπικού, το υψηλό κόστος λειτουργίας, η βαριά φορολογία και οι ασφαλιστικές επιβαρύνσεις συνθέτουν ένα ασφυκτικό περιβάλλον. Η ουσία είναι ότι ενώ εφαρμόστηκε ο νόμος, δεν υπήρξε η απαραίτητη πρόβλεψη για επιπλέον θέσεις εργασίας. Έτσι, αντί να ενισχυθεί η απασχόληση, μειώθηκε ο χρόνος λειτουργίας των επιχειρήσεων, γεγονός που μεταφράζεται σε μικρότερο κύκλο εργασιών και μειωμένα έσοδα, τόσο για τις ίδιες τις επιχειρήσεις όσο και για το κράτος», συμπληρώνει η κ. Κωνσταντίνου.

«Πλέον, όλες οι επιχειρήσεις λειτουργούν με την ψηφιακή κάρτα εργασίας, μακροπρόθεσμα, μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση των σχέσεων εργοδότη-εργαζομένου, καθώς προσφέρει ποιοτικό χρόνο συνεργασίας, με δυνατότητα επανεκπαίδευσης και διαρκούς κατάρτισης. Ωστόσο, μέχρι να προσαρμοστεί η αγορά, τόσο οι εργοδότες όσο και οι εργαζόμενοι και να διαμορφωθεί ένα καθαρό, οργανωμένο “προϊόν” στο πλαίσιο των νέων κανόνων, θα υπάρξουν πολλές επιχειρήσεις που θα αναγκαστούν να κλείσουν. Πρόκειται για επιχειρήσεις που δεν μπορούν να αντέξουν την αλλαγή λόγω της περιορισμένης λειτουργίας τους», εξηγεί η κ. Κωνσταντίνου.

«Το “crash test” της ψηφιακής κάρτας μέσα στο καλοκαίρι ανέδειξε ότι, παρότι η εφαρμογή της ήταν τεχνικά επιτυχής, πρακτικά οδήγησε σε προβλήματα. Οι επιχειρήσεις φορτώθηκαν με πρόστιμα και επιπλέον κόστος, χωρίς να έχουν λάβει την απαιτούμενη στήριξη ή καθοδήγηση. Φαίνεται πως περισσότερο ενδιαφέρει η συλλογή προστίμων και εσόδων, παρά η ουσιαστική στήριξη της παραγωγής», καταλήγει.