Πώς κινήθηκε η αγορά της Θεσσαλονίκης το Πάσχα

Κάνουν... ταμείο οι καταστηματάρχες τόσο στο Καπάνι όσο και στα εμπορικά καταστήματα του κέντρου - Τι λένε εκπρόσωποί τους στο TheOpinion

Πώς κινήθηκε η αγορά της Θεσσαλονίκης το Πάσχα

Σε ικανοποιητικούς ρυθμούς κινήθηκε η αγορά της Θεσσαλονίκης κατά την περίοδο του Πάσχα, ωστόσο, η αγοραστική κίνηση τη φετινή περίοδο  δεν πλησίασε τα προ πανδημίας επίπεδα του 2019, σύμφωνα με εκπροσώπους του λιανεμπορίου. Την ίδια ώρα, οι  προσδοκίες για την παραδοσιακή αγορά της πόλης, το Καπάνι, επαληθεύτηκαν και έφεραν χαμόγελα στους επαγγελματίες.

Η καταβολή του «δώρου Πάσχα» στους υπαλλήλους  και η προσπάθεια των επιχειρήσεων να συγκρατήσουν τις τιμές σε συνδυασμό με τους τουρίστες που πέρασαν τις γιορτές του Πάσχα στη Θεσσαλονίκη, οδήγησαν στην τόνωση της αγοράς, με την  κίνηση  να είναι αυξημένη συγκριτικά με τις προηγούμενες χρονιές.

«Η αγορά  κινήθηκε από τη στιγμή που μπήκε το δώρο του Πάσχα στους εργαζόμενους. Από τα μέσα της Μεγάλης Εβδομάδας είχαμε αυξημένη κίνηση», αναφέρει στο TheOpinion ο Μιλτιάδης Παυλίδης , μέλος του ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τον ίδιο,  η αγοραστική κίνηση ήταν καλύτερη από τις προηγούμενες χρονιές, ωστόσο δεν πλησίασε τα προ πανδημίας επίπεδα.

«Μπορεί να είχαμε  περισσότερη  δουλειά φέτος, ωστόσο, συγκριτικά με πέρσι έχουμε αύξηση τουλάχιστον 15% στα  λειτουργικά έξοδα, με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις να συνεχίζουν να δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα», σχολιάζει ο κ. Παυλίδης και συμπληρώνει ότι «τα κέρδη των επιχειρήσεων πηγαίνουν στο κράτος. Έχουμε μία ληστρική επίθεση του κράτους στις επιχειρήσεις. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που σηκώνουν το βάρος της ελληνικής οικονομίας δυσκολεύονται».

Προβλήματα με τα POS

Προβλήματα παρατηρήθηκαν το Μεγάλο Σάββατο, τελευταία ημέρα των πασχαλινών αγορών στις πληρωμές με κάρτες δημιουργώντας πρόβλημα σε επιχειρήσεις του κέντρου της πόλης.

«Αντιμετωπίσαμε προβλήματα με τα POS, το σύστημα ‘’κράσαρε’’ με αποτέλεσμα  να μη μπορούν οι καταναλωτές να πληρώσουν με κάρτα, αυτό σημαίνει πρακτικά απώλεια εσόδων. Θα πρέπει τυχόν προβλήματα να λυθούν», τονίζει ο Μιλτιάδης Παυλίδης.

«Χαμόγελα»  στο Καπάνι

Με θετικό πρόσημο κινήθηκε η αγορά στο Καπάνι, με τους επαγγελματίες της ιστορικής αγοράς  να είναι αισιόδοξοι. Οι καταναλωτές «πλημμύρισαν» την αγορά και πολλοί από αυτούς προμηθεύτηκαν τα καθιερωμένα εδέσματα για το πασχαλινό τραπέζι, αλλά και κρασιά και γλυκά.

«Η αγορά κινήθηκε καλύτερα από τις προηγούμενες χρονιές, το Καπάνι  όλο κι ανεβαίνει στην προτίμηση των καταναλωτών, ιδίως μετά και τα έργα ανάπλασης έχει αυξηθεί η  αγοραστική κίνηση», αναφέρει μιλώντας στο TheOpinion, ο Χρήστος Νικολόπουλος, πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «το Μεγάλο Σάββατο η αγορά ξεπούλησε αμνοερίφια μέσα σε λίγη ώρα, μέχρι τις 11.00 το πρωί οι επαγγελματίες είχαν ξεπουλήσει».

«Στο Καπάνι ο καταναλωτής θα βρει πληθώρα προϊόντων και αγαθών σε καλές τιμές», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Νικολόπουλος.

Ο παράγοντας τουρίστες

Αν και κινήθηκε η αγορά της πόλης, η παρουσία των τουριστών -κατά κύριο λόγο Βαλκάνιων- τόνωσε κι άλλο τις επιχειρήσεις. Όσοι τουρίστες πέρασαν τις γιορτές του Πάσχα στη Θεσσαλονίκη δεν αρκέστηκαν στις καθιερωμένες αγορές ενδυμάτων, υποδημάτων και αξεσουάρ, αλλά  ψώνισαν και τρόφιμα, γλυκά και κρασιά.

Σύμφωνα με τον Μιλτιάδη Παυλίδη , μέλος του ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης οι τουρίστες που βρέθηκαν στη πόλη  προχώρησαν σε αγορές και τόνωσαν την αγορά. Από την πλευρά του,  ο Χρήστος Νικολόπουλος,  Πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου  αναφέρει ότι οι τουρίστες όχι μόνο επισκέφτηκαν το Καπάνι, αλλά ψώνισαν.

«Φέτος, το Καπάνι είχε πολλούς τουρίστες που ψώνισαν από τα καταστήματά του. Αυτό παρατηρείται ιδίως τα Σαββατοκύριακα, καθώς οι Βαλκάνιοι οδικοί τουρίστες  που επισκέπτονται τη πόλη, προχωρούν σε αγορές  τροφίμων, μπαχαρικών, κρασιών, γλυκών κι άλλων εδεσμάτων τα οποία και μεταφέρουν μαζί τους όταν επιστρέφουν στην χώρα τους», καταλήγει ο κ. Νικολόπουλος.