Ποιοι δρόμοι της Θεσσαλονίκης παίρνουν «ανάσα» έξι μήνες μετά τη λειτουργία του Μετρό

Το Μετρό αλλάζει σιγά σιγά την εικόνα στους δρόμους, όπως επισημαίνουν και οι οδηγοί ταξί στη Θεσσαλονίκη.

Ποιοι δρόμοι της Θεσσαλονίκης παίρνουν «ανάσα» έξι μήνες μετά τη λειτουργία του Μετρό

Αλλάζει σταδιακά η εικόνα της κίνησης των οχημάτων στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, μόλις λίγους μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας του Μετρό.

Η καθημερινότητα στην πόλη αρχίζει σταδιακά να αλλάζει, με τις πρώτες θετικές επιπτώσεις να γίνονται αισθητές στους πιο «φορτωμένους» δρόμους του κέντρου, ωστόσο η πλήρης αποσυμφόρησή τους είναι ακόμη μακριά. Τ

ον μήνα Απρίλιο καταγράφηκε μείωση της κυκλοφορίας κατά 14% στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ (ΙΜΕΤ – ΕΚΕΤΑ), που έθεσε στο μικροσκόπιο δρόμους που παραδοσιακά ασφυκτιούσαν από οχήματα.

Ορατή η διαφορά σε Εγνατία, Τσιμισκή και Βασιλίσσης Όλγας

Αυτά τα πρώτα στοιχεία των μελετών που δείχνουν ότι το Μετρό έχει αρχίσει να «ανακουφίζει» κυκλοφοριακά, σιγά – σιγά, βασικούς οδικούς άξονες της πόλης, έρχονται να επιβεβαιώσουν και οι οδηγοί ταξί, που καθημερινά κινούνται στο οδικό δίκτυο της Θεσσαλονίκης και είναι σε θέση να κάνουν σύγκριση,

Σύμφωνα με τους ίδιους, η Εγνατία, παρουσιάζει πλέον πιο ομαλή ροή, ειδικά τις πρωινές και απογευματινές ώρες αιχμής. Το ίδιο ισχύει και για την Τσιμισκή, όπου το διαρκές μποτιλιάρισμα έχει δώσει τη θέση του σε μια πιο φυσιολογική ροή οχημάτων. Βελτίωση παρατηρείται και στη Βασιλίσσης Όλγας και τη Λεωφόρο Νίκης.

Ωσστόσο, διαπιστώνουν κίνηση σε άλλους δρόμους της πόλης. Έτσι, οι οδηγοί ταξί κάνουν λόγο για μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Ανθέων όπου πλέον η κίνηση των οχημάτων διεξάγεται κατά το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας με μεγάλη δυσκολία.

«Σίγουρα παρατηρείται μείωση της κυκλοφορίας στις οδικές αρτηρίες από όπου διέρχεται το μετρό. Υπάρχει μια μικρή βελτίωση στην Εγνατία, τη Δελφών και τη Βασιλίσσης Όλγας. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε το έργο του FlyOver, καθώς ο περιφερειακός παραμένει συνεχώς μποτιλιαρισμένος, με αποτέλεσμα το κυκλοφοριακό φορτίο να μεταφέρεται στο κέντρο της πόλης. Μπορεί η λειτουργία του μετρό να έχει μειώσει κάπως την κίνηση, αλλά το FlyOver εξακολουθεί να δημιουργεί προβλήματα. Όταν ολοκληρωθεί η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά και το έργο του FlyOver, τότε θα δούμε ουσιαστική διαφορά», δηλώνει στο TheOpinion ο Πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί «Ερμής» Θεσσαλονίκης, Κλήμης Λεοντιάδης.

«Πρώτη φορά μετά από χρόνια κινούμαστε άνετα»

«Το μποτιλιάρισμα έχει μειωθεί αισθητά, ειδικά τις ώρες αιχμής, ωστόσο δεν έχουμε φτάσει σε σημείο να πούμε ότι είναι όλα καλά στους δρόμους της πόλης και κυρίως στο κέντρο», σημειώνει ο Γιώργος Μ., οδηγός ταξί που εργάζεται στο κέντρο.

Η αλλαγή αυτή αποδίδεται στη δυναμική είσοδο του Μετρό στη ζωή των Θεσσαλονικέων. Ήδη περισσότεροι από 40.000 επιβάτες χρησιμοποιούν καθημερινά το νέο μέσο, με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για 70.000 καθημερινές μετακινήσεις.

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ένα έργο που πέρασε από αμέτρητες καθυστερήσεις, αμφισβητήσεις και εμπόδια, φαίνεται επιτέλους να δικαιώνει τους πολίτες. Η θετική επίδραση του στην κυκλοφορία επιβεβαιώνει ότι η πόλη χρειαζόταν εδώ και χρόνια ένα αξιόπιστο μέσο σταθερής τροχιάς.

Η Καλαμαριά στο προσκήνιο

Το βλέμμα τώρα στρέφεται στην επέκταση της γραμμής προς την Καλαμαριά, που αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2026. Με προϋπολογισμό 720 εκατομμυρίων ευρώ, η νέα γραμμή θα εξυπηρετεί σημαντικές συνοικίες της ανατολικής Θεσσαλονίκης, αναμένεται να ενισχύσει ακόμη περισσότερο τη μείωση της κίνησης στην πόλη.