«Πληγή» για τους μεταφορείς τα μπλόκα των αγροτών – Στον «αέρα» παραδόσεις εμπορευμάτων

«Πληγή» για τους μεταφορείς τα μπλόκα των αγροτών – Στον «αέρα» παραδόσεις εμπορευμάτων
Μπλόκο αγροτών και κτηνοτρόφων στα Μάλγαρα του νομού Θεσσαλονίκης, Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2025. Οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι διαμαρτύρονται για τις καθυστερήσεις στην καταβολή ενισχύσεων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, το υψηλό κόστος παραγωγής και τις χαμηλές τιμές διάθεσης των προϊόντων τους. (ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ)

Σοβαρές καθυστερήσεις, αυξημένο κόστος και αβεβαιότητα καταγράφουν οι εταιρείες μεταφορών λόγω των συνεχιζόμενων μπλόκων των αγροτών στο εθνικό οδικό δίκτυο.

Παρά τα σημαντικά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στην καθημερινή λειτουργία τους, οι επαγγελματίες του κλάδου δηλώνουν στο TheOpinion ότι τάσσονται στο πλευρό των αγροτών και των αιτημάτων τους. Ζητούν όμως να βρεθεί τρόπος διαμαρτυρίας που δεν θα πλήττει εξίσου βαριά τις μεταφορές, έναν κλάδο που αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Η Γλυκερία Ηλιάδου, επαγγελματίας του κλάδου τρίτης γενιάς, περιγράφει την κατάσταση ως οικονομικά και επιχειρησιακά ασφυκτική. Όπως εξηγεί, την ώρα που οι δρόμοι παραμένουν κλειστοί, οι μεταφορείς καλούνται να δώσουν εξηγήσεις σε πελάτες και καταναλωτές για παραδόσεις που δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν.

«Έχουν δίκιο στα αιτήματά τους οι αγρότες, ωστόσο ο μεταφορέας που θα βρει το δίκιο του; Η δουλειά μας είναι ο δρόμος. Τι να πω στον πελάτη μου όταν δεν μπορώ να παραδώσω προϊόντα στο σούπερ μάρκετ γιατί είναι κλειστοί οι δρόμοι; Τους δρόμους αυτούς τους πληρώνω καθημερινά με μετρητά», τονίζει.

Η ίδια επισημαίνει ότι οι οδηγοί αναγκάζονται να κάνουν μεγάλες παρακάμψεις από παράδρομους, διαδρομές που υπό κανονικές συνθήκες απαγορεύονται για βαρέα οχήματα. «Τώρα ξαφνικά επιτρέπεται επειδή θα κλείσει η εθνική;» διερωτάται. Παράλληλα αναφέρει ότι αυξάνεται ο κίνδυνος ατυχημάτων και η φθορά των οχημάτων, ενώ κανείς, όπως σημειώνει, δεν έχει προβλέψει μηχανισμούς αποζημίωσης για τους μεταφορείς.

«Αν δεν εκπληρώσω το συμβόλαιό μου, θα με αποζημιώσει κανείς; Ποτέ δεν έχει αποζημιωθεί μεταφορέας. Αν συνεχιστούν τα μπλόκα, θα αναγκαστώ να βγάλω σε άδεια τους οδηγούς μου», δηλώνει στο TheOpinion, περιγράφοντας και το πρόσφατο περιστατικό που έζησε οδηγός της στη Νίκαια, ο οποίος «έπεσε» σε επεισόδιο και χρειάστηκε να κάνει κύκλους σε όλη τη Θεσσαλία χωρίς να υπάρχει προηγούμενη ενημέρωση.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο επαγγελματίας του χώρου Δημήτρης Βουρλιώτης, ο οποίος επίσης στηρίζει τα αιτήματα των αγροτών, όμως υπογραμμίζει ότι τα μπλόκα έχουν άμεση και σοβαρή επίπτωση στον κλάδο. «Εμείς είμαστε με τους αγρότες και πραγματικά θέλουμε να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους. Ωστόσο το δικό μας επάγγελμα είναι ο δρόμος. Ακυρώνονται δρομολόγια, οι οδηγοί ταλαιπωρούνται, περιμένουν ώρες μετά από πολύωρα ταξίδια», σημειώνει.

Όπως εξηγεί, τα φορτηγά που διαχειρίζεται μεταφέρουν κοντέινερς που πρέπει να φτάσουν στο λιμάνι εντός στενών προθεσμιών. «Οι καθυστερήσεις σημαίνουν ότι τα κοντέινερς δεν φτάνουν στην ώρα τους. Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, θα έχουμε και οικονομικό πρόβλημα, γιατί τα δρομολόγια θα αρχίσουν να ακυρώνονται», τονίζει.

Παρότι οι επαγγελματίες του κλάδου επισημαίνουν τα σημαντικά πλήγματα στις επιχειρήσεις τους, και οι δύο στέλνουν σαφές μήνυμα: η στήριξή τους προς τους αγρότες είναι δεδομένη. Ζητούν όμως λύσεις που θα επιτρέψουν στους οδηγούς να συνεχίσουν τη δουλειά τους με ασφάλεια και συνέπεια, χωρίς να διακυβεύεται η λειτουργία ενός ολόκληρου κλάδου από κινητοποιήσεις που θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν με άλλους τρόπους.

Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις οι αγρότες στα Μάλγαρα – Στους δρόμους με τα τρακτέρ (ΦΩΤΟ – VIDEO)