Philoxenia – Hotelia: Το εθνικό ραντεβού του ελληνικού τουρισμού

Philoxenia – Hotelia: Το εθνικό ραντεβού του ελληνικού τουρισμού

Από τις 14 έως τις 16 Νοεμβρίου, θα λάβει χώρα το εκθεσιακό δίδυμο Philoxenia-Hotelia και Food & Drinks by Detrop, συνδυάζοντας τουρισμό και γαστρονομία. Με πάνω από 550 εκθέτες από Ελλάδα και εξωτερικό, και 4.350 προγραμματισμένα επιχειρηματικά ραντεβού, η Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται να υποδεχθεί το εθνικό ραντεβού του ελληνικού τουρισμού!

 Ρεπορτάζ: Ντέπυ Χιωτοπούλου (hiotopoulou@gmail.com)

Κορυφαίο σημείο συνάντησης για τον τουριστικό κλάδο αποτελεί εδώ και 4 δεκαετίες η κορυφαία ελληνική τουριστική έκθεση Philoxenia, η οποία συγκεντρώνει το ενδιαφέρον της ‘βαριάς’ μας βιομηχανίας.

Φέτος, τις ίδιες ημερομηνίες – 14 με 16 Νοεμβρίου– μαζί με την Philoxenia και την Hotelia που τα τελευταία χρόνια πάνε πακέτο, θα διεξαχθεί και η έκθεση Food & Drinks by Detrop που αφορά τη γαστρονομία και τον χώρο των ποτών.

Η φετινή διοργάνωση φιλοξενεί πάνω από 550 εκθέτες από Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ έχουν ήδη προγραμματιστεί πάνω από 4.350 επιχειρηματικά ραντεβού (Β2Β).

Μάλιστα, θα υπάρχει επιχειρηματική αποστολή από τη Σερβία με περιοχές όπως η Μπάνια Λούκα και η Βοϊβοντίνα αλλά και από χώρες της ΝΑ Ευρώπης.

300 εκθέτες από 18 χώρες

Η 40η Philoxenia-Hotelia φέτος συγκεντρώνει πάνω από 300 εκθέτες από 21 χώρες από την Ευρώπη, Ασία, Μέση Ανατολή. Δυναμικό «παρών» δίνουν και οι φορείς του ελληνικού τουρισμού, με τη συμμετοχή 12 Περιφερειών της χώρας (σ.σ. θα απουσιάζει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου).

Το εμπορικό ενδιαφέρον επισφραγίζεται από την παρουσία 110 προσκεκλημένων αγοραστών (hosted buyers) από 37 χώρες ενώ για πρώτη φορά διοργανώνεται στο πλαίσιο της Philoxenia-Hotelia το Corporate B2B networking event, όπου μεγάλοι όμιλοι εταιρειών συναντώνται με εκθέτες (ξενοδοχεία και τουριστικά γραφεία), με στόχο τη δικτύωση και την παροχή ταξιδιωτικών υπηρεσιών.

Συνέδριο με έμφαση στην ψηφιακή εποχή

Κατά τη διάρκεια της 40ης Philoxenia θα διεξαχθεί το συνέδριο με τίτλο «Καινοτομία, Φιλοξενία, Προορισμοί στη Ψηφιακή Εποχή». Θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 15/11, στο Περίπτερο 14, από τις 10.30 π.μ. έως τις 16.00.

Επίσης, θα τρέξει και ο διαγωνισμός φωτογραφίας “40 Years of Philoxenia – Faces, Places & Flavors of Greek Hospitality”.

Στην Food & Drinks by Detrop

Στην έκθεση Food & Drinks by Detrop, η οποία ξεκίνησε ως Detrop πριν 47 χρόνια, συμμετέχουν 250 εκθέτες και επιχειρήσεις από τις μεγαλύτερες παραγωγικές περιφέρειες της Ελλάδας, όπως η Κεντρική και Δυτική Μακεδονία, η Πελοπόννησος, η Θεσσαλία και η Κρήτη.

Διεθνείς συμμετοχές προέρχονται από χώρες όπως η Ιταλία, η Γερμανία, η Κύπρος, η Βουλγαρία, η Κίνα, η Νότια Αφρική, η Αιθιοπία, η Αυστραλία.

Επετειακή χρονιά

Σε μια γιορτή του ελληνικού τουρισμού γεμάτη δημιουργικότητα και εξωστρέφεια αναφέρθηκε η Βίκυ Χατζηβασιλείου αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας λέγοντας πως στόχος της ΠΚΜ είναι ο τουρίστας να βιώνει εμπειρίες κατά την παραμονή του στην περιοχή.

«Είναι μια επετειακή χρονιά, η Philoxenia έγινε 40άρα και έχει και τη γνώση και την ωριμότητα, και εύχομαι σύντομα να αποκτήσει το σπίτι που της αξίζει» ανέφερε χαρακτηριστικά η κα. Χατζηβασιλείου.

Δίδυμο εκθέσεων

Για ένα δυναμικό δίδυμο εκθέσεων μίλησε ο Βασίλης Γάκης αντιδήμαρχος Τουρισμού Δήμου Θεσσαλονίκης επισημαίνοντας πως η δημοτική αρχή ακολουθεί πιστά τους δυο τομείς, του τουρισμού και της γαστρονομίας.

Από τη μια η Θεσσαλονίκη καταγράφει ολοένα και μεγαλύτερη τουριστική κίνηση και έχει καταστεί city break, αφετέρου είναι ενταγμένη στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων της UNESCO στον Τομέα της Γαστρονομίας.

Η ΠΚΜ όπως επισήμανε ο Μπάνε Πρέλεβις αντιπεριφερειάρχης Εξωστρέφειας θα συμμετέχει με 50 επιχειρήσεις ενώ στο Περίπτερο 10 θα έχει live μαγειρικές με προϊόντα της Μακεδονικής Κουζίνας, και η δράση θα έχει τον τίτλο «Cooking & Tasting».

Όλα για τον καφέ

Και επειδή έκθεση χωρίς καφεδάκι δεν γίνεται, στο Περίπτερο 12 θα έχει το αφιέρωμα All about Cafe, με πάνω από 60 μεγάλα brands του κλάδου.

Το Coffee Village θα είναι ένα αφιέρωμα στον κόσμο του καφέ, όπου σε ένα διαδραστικό περιβάλλον επαγγελματίες και λάτρεις του καφέ θα μπορούν να συμμετέχουν σε cupping sessions, masterclasses, workshops και τεχνικές παρουσιάσεις.

Εγκαίνια και ώρες λειτουργίας

Τα εγκαίνια της 40ης Philoxenia – Hotelia θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 14/11, στις 19.30, από την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, τον Επίτροπο Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολο Τζιτζικώστα και τον υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας.

Η 40η Philoxenia – Hotelia και Food & Drinks by Detrop θα διεξαχθεί, όπως προαναφέραμε 14 – 16 Νοεμβρίου, στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ Helexpo.

Οι ώρες λειτουργίας θα είναι Παρασκευή 14/11 και Σάββατο 15/11 10.00 – 20.00, Κυριακή 16/11 10.00 – 18.00.