Το σχέδιο του δήμου Θεσσαλονίκης για νέους χώρους πάρκινγκ – «Στροφή» σε δημοτικά οικόπεδα
Δεν είναι εφικτή, όπως όλα δείχνουν, η παραχώρηση οικοπέδων από διάφορους φορείς στο δήμο - Τι λέει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Πρόδρομος Νικηφορίδης
Σε αναζήτηση χώρων στάθμευσης που θα συμβάλλουν στην άμβλυνση του έντονου κυκλοφοριακού προβλήματος -ιδιαίτερα μετά την έναρξη των εργασιών του FlyOver- στην πόλη της Θεσσαλονίκης, βρίσκεται ο κεντρικός δήμος.
Εξάλλου, ο «διάλογος» που γίνεται εδώ και κάποιους μήνες από τη διοίκηση του δήμου με διάφορους φορείς -όπως ο ΟΣΕ, το ΑΠΘ, το Ελληνικό Μετρό κ.λ.π.- για την παραχώρηση δικών τους οικοπέδων που θα μπορούσαν να διαμορφωθούν σε πάρκινγκ, σύμφωνα με πληροφορίες, φαίνεται πως, δεν καταλήγει κάπου, «διότι οι φορείς δεν φαίνονται πρόθυμοι να τα παραχωρήσουν».
Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση του δήμου στρέφεται σε δημοτικά οικόπεδα που ει΄ναι χαρακτηρισμένα για άλλους σκοπούς, ωστόσο θα μπορούσαν προσωρινά να αξιοποιηθούν για τη στα΄΄θμευση των αυτοκινήτων, «ανακουφίζοντας» το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης χώρων πάρκινγκ στον κεντρικό δήμο.
«Δε θα λυθεί οριστικά το πρόβλημα της στάθμευσης»
Όπως τονίζει, μιλώντας στο TheOpinion, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας, Πρόδρομος Νικηφορίδης, ακόμη και μία θέση στάθμευσης είναι πολύτιμη. «Όσες περισσότερες θέσεις στάθμευσης βρούμε, τόσο το καλύτερο για όλους».
Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, η αξιοποίηση αυτών των οικοπέδων αποτελεί ένα προσωρινό μέτρο και δε θα λύσει οριστικά το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης.
«Το πρόβλημα της στάθμευσης στην πόλη δεν πρόκειται να λυθεί οριστικά. Ένας χώρος που είναι χαρακτηρισμένος για πράσινο ή για σχολείο, θα γίνει πράσινο ή σχολείο και προφανώς δεν θα μείνει χώρος στάθμευσης», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά ο αντιδήμαρχος.
Αυτοψία Νικηφορίδη σε δύο νέους χώρους
Όπως δηλώνει ο κ. Νικηφορίδης, χθες Δευτέρα, προέβη σε αυτοψία δύο χώρων σε περιοχή της ανατολικής Θεσσαλονίκης, που πρόκειται να γίνουν μεγάλοι χώροι στάθμευσης.
«Είναι αλάνες που είναι χαρακτηρισμένες για άλλη χρήση, αλλά προσωρινά είπαμε να τις κάνουμε χώρους στάθμευσης. Είναι περιοχές χαρακτηρισμένες για πράσινο, γι’ αυτό και εγώ συμφώνησα να κάνουμε τα πάρκινγκ, αλλά να φυτέψουμε και μερικά δέντρα. Όπως θα κάνουμε και άλλου», αναφέρει ο αντιδήμαρχος και διευκρινίζει εκ νέου πως χώροι που είναι χαρακτηρισμένοι για άλλη χρήση δεν πρόκειται να παραμείνουν εσαεί χώροι στάθμευσης.
Σύμφωνα με τον κ. Νικηφορίδη, οι δύο χώροι που επισκέφθηκε είναι ένα μεγάλο οικόπεδο στην περιοχή της οδού Κωνσταντινουπόλεως, το οποίο είναι χαρακτηρισμένο για την ανέγερση σχολείου και ένας εξίσου μεγάλος χώρος στην οδό Στρωμνίτσης, στην ευρύτερη περιοχή της Βούλγαρη, οι οποίοι αμφότεροι θα γίνουν προσωρινά χώροι στάθμευσης, μέσω χορηγίας από μία τεχνική εταιρεία.
«Τέλος Αυγούστου τα πάρκινγκ στον Άγιο Θεράποντα και στην Αγίου Δημητρίου»
Ο αντιδήμαρχος αναφέρεται και σε δύο ακόμη νέους χώρους στάθμευσης, ο ένας στην περιοχή πάνω από το πάρκο του Αγίου Θεράποντα στην Κάτω Τούμπα και ο δεύτερος στην οδό Αγίου Δημητρίου στο κέντρο της πόλης, ο οποίος λειτουργούσε, σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, ως παράνομος χώρος πάρκινγκ.
«Ο χώρος στην Αγίου Δημητρίου ήδη χρησιμοποιείται αλλά δεν τον έχουμε ολοκληρώσει ακόμα. Πρέπει να γίνουν κάποιες επιπλέον εργασίες. Πιστεύω ότι μέχρι τέλος Αυγούστου θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες και στους δύο χώρους», υποστηρίζει ο κ. Νικηφορίδης.
Τέλος, και όσον αφορά τις 239 θέσεις στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που πρόκειται να αποδοθούν προς χρήση για στάθμευση, ο αντιδήμαρχος σημειώνει πως «δεν θα είναι ένας ελεύθερος χώρος στάθμευσης αλλά στην ουσία “αντικαθιστά” την Πλατεία Ελευθερίας, στην οποία ο κόσμος πλήρωνε αντίτιμο και έτσι θα πληρώνει και στο Λιμάνι. Δεν είναι παραχώρηση στο δήμο».