Πάνδημο αίτημα για αλλαγές στην συγκοινωνία – Τι πρότεινε ο ΟΣΕΘ
Τι έγινε στην ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πυλαίας - Χορτιάτη που αφορούσε τις αστικές συγκοινωνίες στη Μετά Μετρό εποχή.
Παρουσία πλήθους πολιτών, χωρίς όμως εκπροσώπους του ΟΣΕΘ οι οποίοι είχαν προσκληθεί, πραγματοποιήθηκε η ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πυλαίας – Χορτιάτη, για το θέμα των αστικών συγκοινωνιών στην Μετά Μετρό Εποχή.
Σημειώνεται ότι είχε προηγηθεί συνάντηση του δημάρχου Πυλαίας – Χορτιάτη, Ιγνάτιου Καϊτεζίδη, με τη διοίκηση του ΟΣΕΘ, στην οποία είχε μεταφερθεί η δυσαρέσκεια των δημοτών για την ταλαιπωρία τους μετά τις αλλαγές που εφαρμόστηκαν. Στο πλαίσιο εκείνης της συνάντησης, υπήρξαν οι διαβεβαιώσεις ότι ο ΟΣΕΘ θα προχωρήσει εκ νέου σε αλλαγές, με τις σχετικε΄ς προτάσεις να αποστέλλονται στον δήμο.
Οι προτάσεις για τις αλλαγές στα δρομολόγια των λεωφορειακών γραμμών εστάλησαν στον δήμο και συζητήθηκαν σε αυτή τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
«Νομίζω ότι η θεμελιώδης αρχή για όλους τους συγκοινωνιολόγους είναι να βγάλουμε τα ΙΧ από το κέντρο των πόλεων και όχι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς από το κέντρο», σχολιάζει μιλώντας στο TheOpinion ο δήμαρχος Πυλαίας – Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, αναφερόμενος στο ότι κανένα από τα λεωφορεία στις βασικές γραμμές που εξυπηρετούν τους δημότες δεν προσεγγίζει πλέον το κέντρο της Θεσσαλονίκης, μετά την έναρξη λειτουργίας του μετρό.
«Βασική παράμετρος που τέθηκε από όλους είναι ότι με τις αλλαγές που αποφασίστηκαν, το κόστος για τη μετακίνηση των επιβατών προς το κέντρο, διπλασιάζεται σε σύγκριση με κατοίκους άλλων περιοχών. Στην ουσία, τα λεωφορεία που εξυπηρετούν την περιοχή έχουν παραμείνει εκτός κέντρου, αλλά οδηγούν τους επιβάτες σε σταθμούς του μετρό από όπου θα μεταφερθούν στο κέντρο, με μετεπιβίβαση στο μετρό. Αυτό όμως σημαίνει ότι θα πρέπει να πληρώσουν δύο διαφορετικά εισιτήρια για να φτάσουν στο κέντρο, δηλαδή 0,60 για το λεωφορείο και 0,60 για το μετρό και όχι μόνο ένα με κόστος 0,60 ευρώ, όπως ισχύει για τους υπόλοιπους», εξηγεί ο δήμαρχος.
Επίσης, αναφερόμενος στο βασικό επιχείρημα του ΟΣΕΘ ότι θα πρέπει να μην μπαίνουν λεωφορεία στο κέντρο, ο κ. Καϊτεζίδης επισήμανε ότι κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης αναφέρθηκαν – ακόμη και από τους ίδιους τους πολίτες – τουλάχιστον 20 λεωφορειακές γραμμές που ο ΟΣΕΘ άφησε ή έβαλε στο κέντρο, όπως τα λεωφορεία περιοχών, όπως ο Λαγκαδάς, τα Μετέωρα, η Πολίχνη κ.α.
«Καλούμε τον ΟΣΕΘ να σεβαστεί την ομόφωνη απόφαση του δημοτικού μας συμβουλίου και των συμπολιτών μας που συνυπέγραψαν με χιλιάδες υπογραφές και να αναπροσαρμόσει άμεσα τα δρομολόγιά του. Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε στο πλευρό των συμπολιτών μας μέχρι την τελική δικαίωση», τονίζει ο δήμαρχος.
Οι αλλαγές που είχαν γίνει
Υπενθυμίζεται ότι με την αναδιάρθρωση που αποφάσισε ο αρμόδιος Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), έγιναν αλλαγές σε συνολικά 11 γραμμές, εκ των οποίων οι 4 αφορούν τις περιοχές του δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη.
Συγκεκριμένα, είχε αποφασιστεί τα λεωφορεία της γραμμής 11 (Πυλαία) να φτάνουν μέχρι τον σταθμό Σιντριβάνι του μετρό και όχι μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, το 11Τ να φτάνει στον σταθμό Νέας Ελβετίας, τα λεωφορεία του 57 να προσεγγίζουν μόνο μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και όχι πλέον την Αριστοτέλους και το 58 να φτάνει επίσης μέχρι τη Νέα Ελβετία και όχι τη Βενιζέλου.
Ωστόσο, οι αλλαγές αυτές, προφανώς προκάλεσαν προβλήματα στην καθημερινή μετακίνηση των πολιτών, αφού είχαν ως αποτέλεσμα να αυξηθεί κατά πολύ ο χρόνος των μετακινήσεων. Δεν είναι τυχαίο που μέσα σε λίγες μέρες, είχαν ήδη μαζευτεί εκατοντάδες υπογραφές διαμαρτυρίας κατά των αλλαγών.
«Δεν είμαστε κατά του μετρό. Μακάρι να έρθει και στην περιοχή μας. Εμείς έχουμε πρόβλημα με όσους σχεδιάζουν και εφαρμόζουν αλλαγές, χωρίς καν να γνωρίζουν πού βρίσκεται ο… Χορτιάτης», τονίζει μιλώντας στο TheOpinion η Ελένη Χαλκίδη, κάτοικος του δήμου που συμμετείχε στην προσπάθεια να επανασυζητηθούν οι αλλαγές που επήλθαν μετά το μετρό.
Τι προτείνει πλέον ο ΟΣΕΘ
Με έγγραφό του στις 17 Μαρτίου, ο ΟΣΕΘ προτείνει τα εξής για τον ανασχεδιασμό των γραμμών αστικής συγκοινωνίας που εξυπηρετούν τις περιοχές του δήμου:
Σενάριο 1
Λεωφορειακή Γραμμή 11 (ονομασία Πυλαία – Πανεπιστήμιο): Τροποποίηση διαδρομής μέχρι τη Βενιζέλου με λιγότερα δρομολόγια
Σενάριο 2
Λεωφορειακή Γραμμή 11Τ (ονομασία Πυλαία – Χαριλάου): Ενίσχυση της γραμμής με επιπλέον δρομολόγια και σύνδεσή της με τον σταθμό Νέας Ελβετίας/ δημιουργία νέας διαδρομής
Σενάριο 3
Λεωφορειακή Γραμμή Νο 58Α (ονομασία Διασταύρωση Χορτιάτη – Πανόραμα – Πανεπιστήμιο): Ενίσχυση της γραμμής με επιπλέον δρομολόγια
Σενάριο 4
Λεωφορειακή Γραμμή Νο 58Α (ονομασία Διασταύρωση Χορτιάτη – Πανόραμα): Τροποποίηση της διαδρομής μέχρι το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας με επιπλέον δρομολόγια
Σενάριο 5
Λεωφορειακή Γραμμή Νο 58Α (ονομασία Διασταύρωση Χορτιάτη – Πανόραμα – Πανεπιστήμιο): Τροποποίηση διαδρομής μέχρι τη Βενιζέλου με λιγότερα δρομολόγια
Σενάριο 6
Λεωφορειακή Γραμμή Νο 58 (ονομασία Διασταύρωση Χορτιάτη – Πανόραμα – Πανεπιστήμιο): Τροποποίηση διαδρομής μέχρι τη Μαρτίου με επιπλέον δρομολόγια
Σενάριο 7
Λεωφορειακή Γραμμή Νο 58Α (ονομασία Διασταύρωση Χορτιάτη – Πανόραμα – Πανεπιστήμιο): Τροποποίηση διαδρομής μέχρι τη Βενιζέλου, μείωση δρομολογίων γραμμών Νο 58Β και Νο 61
Η ομόφωνη απόφαση – απάντηση του δήμου
Με ομόφωνη απόφασή του το Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά και οι πολίτες που παρέστησαν στη συνεδρίαση, αποφάσισαν να εγκριθεί το Σενάριο 1 που αφορά τη γραμμή 11 και το Σενάριο 2 που αφορά την 11Τ, να τροποποιηθεί όμως έτσι ώστε να εξυπηρετηθεί και η περιοχή στα Κωνσταντινουπολίτικα.
Επίσης, το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε να εκγρίνει και το Σενάριο 7, με την προϋπόθεση όμως ότι δεν θα «κοπεί» κανένα λεωφορείο από τη γραμμή 61.
Σε ό,τι αφορά τη γραμμή 57 (Διασταύρωση Χορτιάτη – Ασβεστοχώρι έως ΝΣΣ) που σήμερα φτάνει στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, ζητείται να φτάνει έως το «πέταλο» της Αριστοτέλους ή έως τη Βενιζέλου, αλλά και να ενισχυθούν τα δρομολόγια προς Φίλυρο, ιδίως ενόψει και της έναρξης λειτουργίας του νέου Παιδιατρικού Νοσοκομείου.
Επίσης, καθολικό αίτημα του δημοτικού συμβουλίου και των πολιτών που παραβρέθηκαν στη συνεδρίαση για τις γραμμές 58 και 11 είναι να διατηρηθεί η διαδρομή τους μέσω της Τσιμισκή και να φτάνουν ως τη Βενιζέλου.