«Ουρές» και καθυστερήσεις θα φέρει η είσοδος μόνο από τη μπροστινή πόρτα στα λεωφορεία – Σε ισχύ από σήμερα

Θα χάνονται ένα με δυο δρομολόγια μέσα στη μέρα, εκτιμούν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ

«Ουρές» και καθυστερήσεις θα φέρει η είσοδος μόνο από τη μπροστινή πόρτα στα λεωφορεία – Σε ισχύ από σήμερα

«Κερδίζουμε εισιτήρια, αλλά χάνουμε δρομολόγια λόγω της αναμε΄νομενης καθυστέρησης». Την ανησυχία αυτή εκφράζουν στο TheOpinion εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, με αφορμή το πιλοτικό μέτρο που μπαίνει σε ισχύ από σήμερα, Δευτέρα 23/09, για είσοδο επιβατών σε λεωφορεία, μόνο από μπροστά.

Από σήμερα, Δευτέρα 23/09, μπαίνει σε ισχύ αυτό το νέο μέτρο από τον ΟΣΕΘ, με σκοπό να περιοριστεί η εισiτηριοδιαφυγή, η οποία είναι σε μεγάλη έξαρση τα τελευταία χρόνια στη Θεσσαλονίκη.

Συγκεκριμένα, σε 20 γραμμές,10 του ΚΤΕΛ και 10 του ΟΑΣΘ, από σήμερα, οι επιβάτες θα μπορούν να εισέρχονται μόνο από τη μπροστινή είσοδο, ώστε να ελέγχεται πιο εύκολα η επικύρωση εισiτηρίων από τον οδηγό.

Η θέση των εργαζομένων του ΟΑΣΘ

Οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, οι οποίοι αντιλαμβάνονται το πρόβλημα, υποστηρίζουν πως το συγκεκριμένο μέτρο δε θα πετύχει, ενώ αναμένεται να αυξήσει την καθυστέρηση και την ταλαιπωρία των επιβατών.

Στο TheOpinion μίλησε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ, Γιάννης Δήμκας, ο οποίος τόνισε πως οι εργαζόμενοι διαφώνησαν με το μέτρο, κυρίως λόγω χρονικής συγκυρίας και έλλειψης οργάνωσης.

«Το μέτρο σαν μέτρο δεν είναι κακό. Ωστόσο, η χρονική στιγμή που μπαίνει σε εφαρμογή αποτελεί μεγάλο λάθος. Σε μια κυκλοφοριακή πραγματικότητα που η Θεσσαλονίκη υποφέρει από το FlyOver, ενώ παράλληλα τα δρομολόγια των λεωφορείων έχουν προβλήματα και δεν έχει εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισiτήριο, το να τίθεται σε εφαρμογή ένα τέτοιο μέτρο μόνο προβλήματα θα επιφέρει. Για να γίνει σωστά και να έχει αποτέλεσμα, πρώτα πρέπει να ρυθμιστούν τα παραπάνω και μετά να πατάξουμε την εισiτηριοδιαφυγή, ζήτημα πραγματικά σοβαρό για τον τόπο», ανέφερε.

Ο κ. Δήμκας αναφέρθηκε και στις γραμμές που θα επηρεαστούν, αλλά υπενθύμισε ότι και στο παρελθόν έχει ξαναδοκιμαστεί το αντίστοιχο μέτρο.

«Ένα άλλο ζήτημα είναι οι γραμμές στις οποίες δοκιμάζεται πιλοτικά το μέτρο. Μεταξύ άλλων, έχουν επιλεχθεί γραμμές που περνούν από το κέντρο ή γραμμές που κάνουν ιδιαίτερα μεγάλα δρομολόγια. Έτσι, τα κυκλοφοριακά ζητήματα και οι ουρές που θα δημιουργηθούν θα ταλαιπωρήσουν, ακόμα παραπάνω, επιβάτες αλλά και οδηγούς. Όλα αυτά δεν είναι απλά εικασίες. Το μέτρο έχει δοκιμαστεί και το 2015 και απέτυχε πλήρως. Συγκεκριμένα, κράτησε μόνο για ένα μήνα, καθώς τα αρνητικά που δημιούργησε ήταν πολύ μεγαλύτερα από τα θετικά. Ο κόσμος δεν ήξερε πού μπαίνει και πού βγαίνει, διότι δεν μπορείς να απαιτείς από τους επιβάτες να ξέρουν από μόνοι τους σε ποια λεωφορεία θα μπαίνουν μόνο από μπροστά. Στην τελική, αν ήθελαν όντως να εφαρμόσουν το συγκεκριμένο μέτρο, θα έπρεπε έστω να το εφαρμόσουν σε λεωφορεία πιο απομακρυσμένα, εκτός κέντρου και με περισσότερη οργάνωση. Για όλους αυτούς τους λόγους, εξαρχής, στείλαμε έγγραφο στις διοικήσεις ΟΑΣΘ, ΟΣΕΘ, αλλά και στο Υπουργείο Μεταφορών, αναφέροντας τους, μεταξύ άλλων, ότι μπορεί να κερδίζουμε κάποια εισιτήρια, αλλά σίγουρα, λόγω των καθυστερήσεων, θα χάνουμε ένα με δύο δρομολόγια μέσα στη μέρα», πρόσθεσε.

Οι αντιδράσεις των επιβατών

Οι απόψεις των επιβατών, τους οποίους επηρεάζει πιο άμεσα το μέτρο, διίστανται. Από τη μια, πολλοί διαφωνούν με το μέτρο, θεωρώντας πως θα επιφέρει ταλαιπωρία, ενώ άλλοι αντιλαμβάνονται το ζήτημα της εισιτηριοδιαφυγής και υποστηρίζουν πως, έτσι, ίσως βελτιωθεί η κατάσταση.

Στο TheOpinion μίλησε επιβάτισσα του λεωφορείου Νο 38, που εκτελεί το δρομολόγιο Νέα Ευκαρπία-Αριστοτέλους και είναι ένα από τα λεωφορεία στα οποία θα εφαρμοστεί πιλοτικά το μέτρο.

«Παίρνω καθημερινά το 38. Με προβληματίζει το γεγονός ότι θα υπάρχει καθυστέρηση και συνωστισμός, καθώς το μέτρο ίσχυε και παλιότερα και απέτυχε πλήρως. Παρόλα αυτά, θα δούμε», ανέφερε.

Άλλος επιβάτης, του ίδιου λεωφορείου, υποστήριξε πως «πρέπει να πιαστούν όσοι δεν χτυπάνε εισιτήριο. Έχω θετικές βλέψεις για το μέτρο.Εντάξει μπορεί να ταλαιπωρηθεί και κόσμος που δε φταίει, αλλά κι αυτοί κάνουν ό,τι μπορούν. Είναι ένας τρόπος να βελτιωθεί η κατάσταση».