«Όνειρο θερινής νυκτός» το ενιαίο εισιτήριο σε μετρό και λεωφορεία

Προς νέο διαγωνισμό, ενιαίο, για τα δύο μέσα μαζικής μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη.

«Όνειρο θερινής νυκτός» το ενιαίο εισιτήριο σε μετρό και λεωφορεία

«Όνειρο θερινής νυκτός» παραμένει για το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης το ενιαίο εισιτήριο σε μετρό και λεωφορεία, οκτώ μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας του υπόγειου μέσου σταθερής τροχιάς. 

Οι επιβάτες είναι υποχρεωμένοι να διαθέτουν διαφορετικό εισιτήριο για το μετρό και διαφορετικό για το λεωφορείο, αφού εξακολουθεί να… αγνοείται το ενιαίο εισιτήριο και για τα δύο με΄σα μεταφοράς, που ίσως θεωρείται αυτονόητο για άλλες ευρωπαϊκές πόλεις,

Πριν λίγο καιρό η διαδικασία για ενιαίο εισιτήριο εκκίνησε εκ νέου, καθώς η προηγούμενη προσπάθεια έπεσε στο κενό παρά τις υποσχέσεις των αρμοδίων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που, ακόμη και με αναρτήσεις τους στα social media τον Σεπτέμβριο του 2024, προϊδέαζαν όχι μόνο για το ενιαίο εισιτήριο, αλλά και για αγορά εισιτηρίου με τραπεζική κάρτα, κάτι που τουλάχιστον για το μετρό παραμένει ακόμη ζητούμενο!

Η διαλειτουργικότητα των λεγόμενων Αυτόματων Συστημάτων Συλλογής Κομίστρου αφορά στην ουσία το «πάντρεμα» των δυο διαφορετικών λειτουργικών που χρησιμοποιούνται σήμερα για τα εισιτήρια στο μετρό και τα λεωφορεία.

Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη προσπάθεια είχε πέσει στο κενό, αφού δεν συνεργάστηκαν ποτέ οι δυο διαφορετικές εταιρίες που είχαν σχεδιάσει τα λειτουργικά (η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ, Amco και Indigital για τα λεωφορεία και η αμερικανικών συμφερόντων γαλλική εταιρία Conduent Business Solutions France, στην οποία ανατέθηκε το σύστημα για το Μετρό.

Σε περίπου τρεις μήνες

Μιλώντας στο TheOpinion o διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, Γιάννης Τόσκας, επισήμανε ότι προ ημερών υπογράφηκε σύμβαση με εταιρία συμβούλων που θα καταλήξει στις προδιαγραφές που θα πρέπει να έχει ο διαγωνισμός ο οποίος στη συνέχεια θα βγει στον αέρα και θα αφορά το ενιαίο εισιτήριο.

«Έχουμε αναθέσει σε τεχνική εταιρία συμβούλων τη διενέργεια μελέτης που θα καταλήξει στις προδιαγραφές διαγωνισμού που θα αφορά το ενιαίο εισιτήριο. Ως αρμόδιοι έχουμε αναθέσει σε αυτή την έμπειρη και εξειδικευμένη εταιρία η οποία συνεργάστηκε και με τον ΟΑΣΑ αλλά και με τον ΟΣΕΘ στο παρελθόν, προκειμένου να καταλήξουμε σε αυτές τις προδιαγραφές, για να βγει στον αέρα ο σχετικός διαγωνισμός», επισήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Τόσκας.

Στο επόμενο τρίμηνο, σύμφωνα με τον ίδιο, θα πρέπει να παραδοθεί η μελέτη. «Είναι σημαντικό στη φάση που είμαστε τώρα να καταφέρουμε να καθίσουμε στο τραπέζι με τους παρόχους του εισιτηρίου του μετρό και των λεωφορείων για να καταλήξουμε σε κοινό βηματισμό. Έναν κοινό βηματισμό που θα αποδεχθούν και οι δύο εταιρίες», εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ.

Ωστόσο τίποτα δεν εξασφαλίζει ότι ο ενιαίος αυτός βηματισμός θα βρεθεί τελικά μεταξύ των δυο αναδόχων. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η τεχνική εταιρία θα πρέπει να καταλήξει σε μια άλλη λύση, όπως ένας νέος διαγωνισμός, ενιαίος και για τα δύο μέσα μεταφοράς (λύση που προφανώς σημαίνει όχι μόνο περισσότερο χρόνο, αλλά και πρόσθετο κόστος).