Οι λαϊκές αγορές της Θεσσαλονίκης ως… τουριστικός προορισμός

Ποιες προτάσεις υπέβαλαν οι παραγωγοί στην υφυπουργό Τουρισμού, Έλενα Ράπτη - Τι λένε στο TheOpinion

Οι λαϊκές αγορές της Θεσσαλονίκης ως… τουριστικός προορισμός
Φωτογραφία pixabay

Αυθεντικές μυρωδιές, πολύχρωμοι πάγκοι γεμάτοι με φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Οι λαϊκές αγορές δεν είναι απλώς ένα σημείο για ψώνια, αλλά ένα ταξίδι στις γεύσεις, τις μυρωδιές και τις ιστορίες των ανθρώπων που παράγουν ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η ελληνική γη. Κι όμως, μέχρι σήμερα, παραμένουν εκτός του τουριστικού χάρτη.

Η Συνομοσπονδία Παραγωγών – Επαγγελματιών – Βιομηχανικών Ειδών Λαϊκών Αγορών Ελλάδος, με πρωτοβουλία της, επιδιώκει να αναδείξει τις λαϊκές αγορές ως τουριστικό προορισμό.

Στο πλαίσιο αυτό, εκπρόσωποι της Συνομοσπονδίας συναντήθηκαν με την Υφυπουργό Τουρισμού, Έλενα Ράπτη, προκειμένου να συζητήσουν πώς οι λαϊκές αγορές μπορούν να ενταχθούν στον τουριστικό σχεδιασμό της χώρας.

Ο Πρόεδρος της Συνομοσπονδίας, Άγγελος Δερετζής, και ο Ειδικός Σύμβουλος, Χρήστος Κοξένογλου, παρουσίασαν φρέσκες ιδέες, όπως οργανωμένες ξεναγήσεις στις λαϊκές αγορές, γευσιγνωσίες τοπικών προϊόντων και ακόμα και live μαγειρικές επιδείξεις μέσα στους πάγκους. Εκεί, οι τουρίστες θα μπορούν να βλέπουν τα υλικά να μετατρέπονται σε πιάτα γεμάτα γεύση και ιστορία.

Μία από τις βασικές προτάσεις είναι η συνεργασία με ξενοδοχεία και τουριστικά πρακτορεία, ώστε οι λαϊκές αγορές να ενταχθούν στις επίσημες τουριστικές διαδρομές. Η Υφυπουργός Τουρισμού, Έλενα Ράπτη, εξέφρασε την υποστήριξή της, αναγνωρίζοντας ότι οι λαϊκές αγορές μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην προώθηση του ελληνικού διατροφικού πολιτισμού.

«Οι λαϊκές αγορές αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της τοπικής οικονομίας και κουλτούρας της Θεσσαλονίκης. Για τον λόγο αυτό, θα ήταν σημαντική η ένταξή τους στις τουριστικές διαδρομές μέσω οργανωμένων επισκέψεων, ώστε να αναδειχθεί ο αυθεντικός χαρακτήρας τους», τονίζει, μιλώντας στο TheOpinion, o Χρήστος Κοξένογλου, εκτελεστικός σύμβουλος της Συνομοσπονδίας Παραγωγών – Επαγγελματιών – Βιομηχανικών Ειδών Λαϊκών Αγορών Ελλάδος.

«Προτείνουμε τη δημιουργία προγραμμάτων γευσιγνωσίας τοπικών προϊόντων μέσα στις αγορές, δίνοντας στους επισκέπτες την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά την ποιότητα και την ποικιλία των αγαθών μας. Επιπλέον, θεωρούμε αναγκαία την προώθηση συνεργασιών με ξενοδοχεία και τουριστικά πρακτορεία, ώστε οι λαϊκές αγορές να γίνουν πόλος έλξης για τους τουρίστες που επιθυμούν μια αυθεντική εμπειρία. Είναι σημαντικό να αναπτύξουμε δράσεις προβολής που θα ενισχύσουν την εξωστρέφεια των λαϊκών αγορών και θα αναδείξουν τον ρόλο τους ως ζωντανούς πυρήνες της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας», συμπληρώνει.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των λαϊκών αγορών, οι σύγχρονοι ταξιδιώτες δεν αναζητούν μόνο όμορφα τοπία· θέλουν και εμπειρίες, όπως να γευτούν προϊόντα από την τοπική παραγωγή. Σε αυτό το κομμάτι, οι λαϊκές αγορές μπορούν να παίξουν τον δικό τους ρόλο.