Ο τουρισμός στη Θεσσαλονίκη απέκτησε action plan – Το νέο στρατηγικό σχέδιο (ΦΩΤΟ)
«Όλοι μαζί, ενώνουμε δυνάμεις, λειτουργούμε βάση ενός συγκεκριμένου σχεδίου, τολμάμε ένα δημιουργικό restart»
Το στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης καθώς και το πλάνο δράσεων (action plan) για την υλοποίησή αυτού, παρουσίασαν σήμερα ο Οργανισμός Τουρισμού και ο κεντρικός δήμος.
Η μελέτη του σχεδίου πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης και του δήμου Θεσσαλονίκης, από την Deloitte, τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), το Ινστιτούτο του (ΙΝΣΕΤΕ) και την Marketing Greece.

«Το βασικό θεμέλιο για να οικοδομήσουμε έναν τουριστικό προορισμό βιώσιμο»
«Από την πρώτη στιγμή διαπιστώθηκε η επείγουσα ανάγκη να λειτουργήσουμε πιο επαγγελματικά, με ένα συνεκτικό σχέδιο, με μετρήσιμα αποτελέσματα», σημείωσε κατά την παρουσίαση ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης. «Για το λόγο αυτό θέσαμε ως προτεραιότητα τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου, συνεκτικού στρατηγικού σχεδίου για την ανάπτυξη του προορισμού, σε συνδυασμό με τη στοχευμένη προβολή του για την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητάς του».
«Αυτό το σχέδιο που το χρειαζόταν εδώ και χρόνια η πόλη, είναι το βασικό θεμέλιο για να οικοδομήσουμε έναν τουριστικό προορισμό βιώσιμο, που να υποδέχεται επισκέπτες δώδεκα μήνες τον χρόνο. Ένα σημαντικό, αξιόπιστο εργαλείο, που δείχνει με ποιο τρόπο πρέπει να κινηθούμε και προς ποια κατεύθυνση», πρόσθεσε ο ίδιος.
«Όλοι μαζί, ενώνουμε δυνάμεις, λειτουργούμε βάση ενός συγκεκριμένου σχεδίου, τολμάμε ένα δημιουργικό restart, με μια φωνή, για να ταξιδέψουμε τη Θεσσαλονίκη μας σε ολόκληρο τον κόσμο».
«Ο τουρισμός είναι βασικός αιμοδότης της οικονομίας», τόνισε από πλευρά της η υφυπουργός τουρισμού, Έλενα Ράπτη, εκφράζοντας την ικανοποίηση της για τη δημιουργία του σχεδίου, το οποίο θα «απογειώσει» την πόλη.
Ο στόχος του υπουργείου όπως δήλωσε άλλωστε είναι ένας «βιώσιμος, ποιοτικός και ανταγωνιστικός τουρισμός».
«Το Στρατηγικό Σχέδιο Τουρισμού και το Προτεινόμενο Πλάνο Δράσεων είναι το αποτέλεσμα της ενδυνάμωσης της σχέσης που έχουμε δημιουργήσει με τον δήμο Θεσσαλονίκης, αλλά και της μεταξύ μας αμοιβαίας εμπιστοσύνης και θα σταθούμε όλοι μας αρωγοί στην προσπάθεια για την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της πόλης και της ευρύτερης περιοχής», σημείωσε η Ιωάννα Δρέττα, πρόεδρος Marketing Greece.
«Κανένα σχέδιο δεν μπορεί να επιτύχει, αν ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας, αλλά και η ίδια η κοινωνία της πόλης δεν μπορέσει να συμπράξει στην συνδιαμόρφωση ενός κοινού οράματος για την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης» τόνισε ο Αλέξανδρος Θάνος, Εντεταλμένος Σύμβουλος ΣΕΤΕ.

Τι περιλαμβάνει το πλάνο δράσεων
Το πλάνο περιλαμβάνει πέντε στρατηγικούς άξονες, οι οποίοι είναι οι εξής:
- Βελτίωση και ανάπτυξη υποδομών
- Αναβάθμιση και προώθηση τουριστικού προϊόντος
- Ψηφιακή αναβάθμιση και μετασχηματισμός
- Προστασία περιβάλλοντος και αειφορία
- Ανάπτυξη επιχειρηματικότητας
Πιο αναλυτικά:
Βελτίωση & Ανάπτυξη Υποδομών
Ενίσχυση Συνδεσιμότητας
Προτεινόμενες Δράσεις
Ευθυγράμμιση στρατηγικής με τουριστικούς φορείς, οργανισμούς & επιχειρήσεις (π.χ. τα μέλη της Σύμπραξης Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας, το Λιμάνι Θεσσαλονίκης, το Thessaloniki Convention Bureau κλπ.) για τη χάραξη στρατηγικής και την ανάπτυξη νέων αγορών/ δρομολογίων μέσω της διοργάνωσης τακτικών συναντήσεων
Επαφές με αεροπορικές εταιρείες με στόχο την ενίσχυση των υπαρχουσών συνεργασιών και τη διερεύνηση δυνατοτήτων για έναρξη & καθιέρωση νέων δρομολογίων από/προς την Θεσσαλονίκη
Αναβάθμιση και προώθηση τουριστικού προϊόντος
Ανάπτυξη βιωματικών εμπειριών
Προτεινόμενες Δράσεις
Ολοκληρωμένη χαρτογράφηση υπαρχόντων πολιτιστικών και γαστρονομικών προϊόντων & εμπειριών της Θεσσαλονίκης. Διοργάνωση ημερίδας με τη συμμετοχή επιχειρηματιών, οργανισμών και φορέων (π.χ. ξενοδόχων, παρόχων εμπειριών, πρακτόρων, μουσείων, ξεναγών κ.ά.), η οποία θα λειτουργήσει ως όχημα ενεργοποίησης και ενίσχυσης συνεργασιών για την αναβάθμιση, προβολή και ανάδειξη των εμπειριών του προορισμού.
Υλοποίηση ψηφιακής θεματικής Social Media καμπάνιας, με την αξιοποίηση υπάρχοντος και την δημιουργία νέου υλικού.
Συνάντηση με τον ΕΟΤ για τη διερεύνηση συνεργασίας με τον οδηγό Michelin για την περαιτέρω ενίσχυση της Θεσσαλονίκης ως γαστρονομικού προορισμού.
Αναβάθμιση και προώθηση τουριστικού προϊόντος
Συστηματική παρακολούθηση κοινών στόχευσης
Προτεινόμενες Δράσεις
Συλλογή και επέκταση μελετών/ερευνών για τα κοινά της Θεσσαλονίκης, μέσω συνεργασίας με τα μέλη της Σύμπραξης Κεντρικής Μακεδονίας και άλλους φορείς & Οργανισμούς Τουρισμού, για την επέκταση και αξιοποίηση ευρημάτων υφιστάμενων ερευνών.
Παράλληλα, ενίσχυση συνεργασίας με ερευνητικούς φορείς (π.χ. INSETE Intelligence) και Πανεπιστήμια.
Αναβάθμιση και προώθηση τουριστικού προϊόντος
Ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της Θεσσαλονίκης ως City Break προορισμού
Προτεινόμενες Δράσεις
Αξιοποίηση υπάρχοντος υλικού, κάτω από το concept “Vibing in Thessaloniki”.
Eνίσχυση του Film Office της Θεσσαλονίκης για την προσέλκυση κινηματογραφικών παραγωγών σε συνεργασία με το Film Office της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας
Νέο Content (short videos) με άξονες τα εξής:
• Γαστρονομία (unesco city of gastronomy)
• Πολιτισμός (μουσεία, αξιοθέατα)
• Θρησκευτικός τουρισμός (Λατρευτική εβδομάδα, Αγίου Δημητρίου κ.ά.)
• Events/ festivals (π.χ. Thessaloniki Film Festival, Δημήτρια, Olympic run κ.ά.)
Υλοποίηση Programmatic καμπάνιας με στόχευση κοινών που επιλέγουν city breaks, από κύριες αγορές της Θεσσαλονίκης
Διοργάνωση Social Media καμπάνιας σε υφιστάμενες και με περιθώριο ανάπτυξης αγορές.
Έμφαση στην υλοποίηση TikTok καμπάνιας για νεανικά κοινά >30 ετών
Διοργάνωση ταξιδιών δημοσιότητας για τη δημιουργία νέων ιστοριών για τη Θεσσαλονίκη αλλά και την αύξηση της αναγνωρισιμότητας του προορισμού σε κύρια κοινά στόχευσης του εξωτερικού

Αναβάθμιση και προώθηση τουριστικού προϊόντος
Ενίσχυση της εικόνας της Θεσσαλονίκης ως προορισμού MICE
Προτεινόμενες Δράσεις
Ευθυγράμμιση στρατηγικής με το Thessaloniki Convention Bureau
Αξιοποίηση υπάρχοντος υλικού και δημιουργία νέου με concept, για την υλοποίηση καμπάνιας προώθησης του MICE
Δημιουργία Social Media καμπάνιας προβολής, με έμφαση στο Bleisure travel .
Αναβάθμιση και προώθηση τουριστικού προϊόντος
Ανάδειξη Θεσσαλονίκης ως προορισμού για digital nomads.
Προτεινόμενες Δράσεις
Πιλοτικό πρόγραμμα φιλοξενίας digital content creators και influencers.
Διοργάνωση Digital Nomads Workshop στη Θεσσαλονίκη, με σκοπό την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ τοπικών φορέων (ξενοδοχείων, coworking hubs, χώρων ψυχαγωγίας, εστιατορίων κλπ.) για τη βελτίωση της προσφοράς προς τους digital nomads.
Υλοποίηση στοχευμένης Social Media καμπάνιας, με όχημα την πλατφόρμα WorkFormGreece.com.
Ψηφιακή αναβάθμιση και μετασχηματισμός
Αξιοποίηση της τεχνολογίας και των ψηφιακών λύσεων για την ενίσχυση της εμπειρίας επισκεπτών
Προτεινόμενες Δράσεις
Δημιουργία Audio-guided tours που θα αναδεικνύουν γειτονιές/ walking tour της πόλης και Podcasts για μουσεία που αξίζει να αναδειχθούν περαιτέρω (π.χ. Εβραικό μουσείο, Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας, Ολυμπιακό Μουσείο).
Αξιολόγηση του website & travel app της Θεσσαλονίκης και αναβάθμισή τους, ώστε να παρέχουν βελτιωμένες λειτουργίες/εμπειρία στους επισκέπτες.
Προστασία περιβάλλοντος και αειφορία
Υιοθέτηση δράσεων βιώσιμου τουρισμού
Προτεινόμενες Δράσεις
Αξιολόγηση της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τα παγκόσμια πρότυπα για την αειφορία στα ταξίδια και τον τουρισμό, γνωστά και ως κριτήρια του Global Sustainable Tourism Council (Παγκόσμιο Συμβούλιο Αειφόρου Τουρισμού), ακολουθώντας το παράδειγμα της Αθήνας, του Ηρακλείου και της Κέρκυρας.
Ανάπτυξη επιχειρηματικότητας
Ενίσχυση δεξιοτήτων μέσω δικτύωσης, συνεργασίας και εκπαίδευσης
Προτεινόμενες Δράσεις
Δημιουργία ομάδας εργασίας από επιχειρηματίες του τουρισμού με σκοπό το σχεδιασμό και την ανάπτυξη νέων βιωματικών εμπειριών για την πόλη.
Υλοποίηση Σχολείου Τουρισμού OnTour στη Θεσσαλονίκη, σε συνεργασία με το INSETE.
Διοργάνωση Live mentoringworkshop από έμπειρους διεθνείς experience providers.