Μπορεί η Black Friday να δώσει «ανάσα» στην αγορά της Θεσσαλονίκης;

Στη «μάχη» της Black Friday το λιανεμπόριο - Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης μιλάει στο TheOpinion.

Μπορεί η Black Friday να  δώσει «ανάσα» στην αγορά της Θεσσαλονίκης;

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την Black Friday, στις 29 Νοεμβρίου με τα ηλεκτρονικά, αλλά και τα φυσικά καταστήματα να ετοιμάζονται για τη μεγαλύτερη εμπορική γιορτή του χειμώνα.

Ήδη τα e-mails των καταναλωτών έχουν πάρει… «φωτιά» από τις προαναγγελίες των εκπτώσεων και προσφορών, ενώ σε βιτρίνες αρκετών καταστημάτων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης έχουν τοποθετηθεί τα ειδικά αυτοκόλλητα με τις προσφορές και τις  εκπτώσεις.

Τα τελευταία χρόνια οι εκπτώσεις λόγω Black Friday ξεκινούν πολύ νωρίτερα από την καθιερωμένη ημερομηνία σε μία προσπάθεια των επιχειρήσεων να τονώσουν το τζίρο τους.

Διαβάστε κι εδώ ρεπορτάζ του TheOpinion: «Βροχή» τα λουκέτα σε τμήμα του πιο εμπορικού δρόμου της Θεσσαλονίκης (ΦΩΤΟ)

H Black Friday μπορεί να «σώσει» τον τζίρο;

«Μία μέρα δεν μπορεί να σώσει την αγορά της Θεσσαλονίκης. Η αγορά της Θεσσαλονίκης έχει πέσει σε τόσο χαμηλά επίπεδα όσον αφορά τον τζίρο της με αποτέλεσμα τα πράγματα να δυσκολεύουν πάρα πολύ. Μία μέρα μπορεί να δουλέψει καταπληκτικά η αγορά, μπορεί να κάνει ακόμα και ρεκόρ τζίρου άλλα αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί να αναπληρώσει τις υπόλοιπες ημέρες του χρόνου, δεν γίνεται όσο μεγάλη κατανάλωση κι εάν γίνει», απαντά ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης μιλώντας στο TheOpinion.

«Η αγορά εκείνη την ημέρα θα πάρει μερικές ανάσες. Δεν έχουμε μεγάλες προσδοκίες ότι θα συμβούν μαγικά πράγματα. Ο ίδιος κόσμος θα κυκλοφορήσει στην αγορά, ο οποίος έχει ανάγκες κι έχει υποστεί πάρα πολλά πλήγματα στο εισόδημά του, με την ακρίβεια να έχει τσακίσει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς», υπογραμμίζει ο κ. Φιλιππίδης.

Η αγοραστική δραστηριότητα

Τα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών, έρχονται με διαφορά πρώτα στην προτίμηση των καταναλωτών, ενώ ακολουθούν τα καταστήματα, ένδυσης υπόδησης, τα καλλυντικά και τα προϊόντα σπιτιού. Ωστόσο, στόχος όλων των καταναλωτών δεν θα πρέπει να είναι μόνο οι οικονομικά συμφέρουσες, αλλά ταυτόχρονα οι έξυπνες και ασφαλείς αγορές.

Να σημειωθεί ότι, μετά την Black Friday ακολουθεί στις 2 Δεκεμβρίου η Cyber Monday, ημέρα προσφορών για αγορές που γίνονται μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Την ίδια στιγμή, οι έλεγχοι εντατικοποιούνται στην αγορά από το υπουργείο Ανάπτυξης προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι εκπτώσεις και οι προσφορές θα είναι πραγματικές και προς όφελος του καταναλωτή.

Πώς θα ψωνίσετε με ασφάλεια

Οι καταναλωτές χρειάζεται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, κατά τη διάρκεια των αγορών τους την περίοδο της Black Friday προς αποφυγήν άσκοπων αγορών ή αγορών προϊόντων με πλασματικές εκπτώσεις.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας επισημαίνουν ότι θα πρέπει να προσέχουμε τη διαθεσιμότητα των προϊόντων, καθώς κάποιες φορές, πίσω από μία πολύ χαμηλή τιμή κρύβεται ένας αρκετά μεγάλος χρόνος αναμονής για την παράδοση, που μπορεί να μην ικανοποιεί πάντοτε τις άμεσες ανάγκες μας.

Επιβεβαιώνουμε την ορθότητα και εντιμότητα της προσφερόμενης εκπτωτικής τιμής: Ενίοτε, συμβαίνει οι εκπτώσεις να είναι πλασματικές και να μας ξεγελούν. Εντοπίζουμε και συμβουλευόμαστε εργαλεία που είναι διαθέσιμα online και μας δείχνουν σε βάθος χρόνου την εξέλιξη των τιμών των προϊόντων που μας ενδιαφέρουν. Επίσης, σημειώνουμε τις τιμές των προϊόντων πριν και μετά την εφαρμογή τυχόν εκπτώσεων, ώστε να μπορούμε εύκολα να τις συγκρίνουμε εκ των υστέρων και να γνωρίζουμε έτσι εάν πράγματι υφίσταται και ποιο είναι το αληθινό οικονομικό μας όφελος.

Προτιμούμε τη διεκπεραίωση της πληρωμής με αντικαταβολή ή ηλεκτρονικά μέσα, που μας δίνουν την εκ των υστέρων δυνατότητα αμφισβήτησης μιας ηλεκτρονικής συναλλαγής, εάν προκύψει προβληματική. Αποφεύγουμε την ολοσχερή εξόφληση των προϊόντων μέσω τραπεζικής κατάθεσης πριν από την παράδοσή τους, εκτός εάν εμπιστευόμαστε απόλυτα το κύρος και την εμπορική φήμη του πωλητή.

Όταν αγοράζουμε εξ αποστάσεως, βεβαιωνόμαστε ότι στην ιστοσελίδα του εμπόρου αναγράφονται όλα τα κατά νόμο στοιχεία ταυτότητα. Για ακόμα μεγαλύτερη εξασφάλιση, αναζητούμε εάν παρέχονται επιπλέον ταυτοποιητικά στοιχεία, όπως αριθμός καταχώρησης στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο και ΑΦΜ.

Στην τελική τιμή αγοράς των προϊόντων συνυπολογίζουμε τυχόν έμμεσα έξοδα, ώστε να έχουμε πλήρη εικόνα της πραγματικής οικονομικής μας επιβάρυνσης.

Υποβάλλουμε το συντομότερο μετά την παραλαβή ενός προϊόντος και, πάντως, εντός της νόμιμης προθεσμίας των τριών ημερών προς την ταχυδρομική επιχείρηση που πραγματοποίησε την επίδοση τις επιφυλάξεις μας για τυχόν εμφανείς φθορές, δεδομένου ότι μπορεί να προκλήθηκαν κατά τη μεταφορά και να δικαιούμαστε αποζημίωση. Επικοινωνούμε, οπωσδήποτε, και με το κατάστημα πώλησης το συντομότερο, προκειμένου να διερευνήσουμε την πιθανότητα ένα προϊόν να έφερε εξ αρχής (πριν από τη μεταφορά) φθορές ή ζημιές.

Εάν αγοράζουμε διαδικτυακά από τρίτες (εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης) χώρες, δεδομένου ότι η Black Friday είναι ένα διεθνές εκπτωτικό γεγονός, γνωρίζουμε καλά από πριν ότι τα εισαγόμενα προϊόντα επισείουν έξοδα εκτελωνισμού, τα οποία ενδέχεται να είναι πολλαπλάσια της αρχικής τιμής και να την επιβαρύνουν σημαντικά.

Δείχνουμε ιδιαίτερη προτίμηση σε καταστήματα που αναλαμβάνουν οικειοθελώς δέσμευση να επιλύσουν φιλικά μία καταναλωτική διαφορά μέσω του θεσμού της εξωδικαστικής επίλυσης, καθώς με αυτόν τον τρόπο τα δικαιώματα των καταναλωτών αποκτούν μεγαλύτερη αξία και εξασφαλίζονται ακόμα περισσότερο.