Μετρό Θεσσαλονίκης: Τέσσερις στάσεις εργασίας σε δύο μήνες – Ο πρόεδρος των εργαζομένων στο TheOpinion
Ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στον κατασκευαστικό τομέα, Μάκης Μιχαλόπουλος, εξηγεί στο TheOpinion.gr
Πολλαπλά προβλήματα στο χώρο και «κλειστές» τις πόρτες της διοίκησης για τα αιτήματά του καταγγέλλει μιλώντας στο TheOpinion ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στον κατασκευαστικό τομέα, Μάκης Μιχαλόπουλος.
Σε κινητοποίηση προχώρησαν την Τρίτη 12 Ιουλίου οι εργαζόμενοι του Μετρό Θεσσαλονίκης διεκδικώντας την πληρωμή του μισθού τους μέσα στο πρώτο 10ήμερο του μήνα και έχοντας ζητήσει επανειλημμένα η πληρωμή να γίνεται σε καθορισμένο χρονικό διάστημα.
Ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στον κατασκευαστικό τομέα, Μάκης Μιχαλόπουλος, εξηγεί στο TheOpinion.gr ότι είχαν προειδοποιήσει τη διοίκηση της ανάδοχης εταιρίας για τις κινητοποιήσεις, εάν καθυστερήσει πάλι η πληρωμή τους. Μάλιστα, όπως αναφέρει διαφορετικές ειδικότητες που απασχολούνται γύρω από το έργο, πληρώνονται και διαφορετικές ημερομηνίες.
«Έχουμε ζητήσει από τη διοίκηση κάθε μήνα να πληρωνόμαστε όλοι την ίδια ημερομηνία, όπως και άλλοι εργαζόμενοι για το Μετρό και μάλιστα έχουμε δώσει ένα περιθώριο 10 ημερών στις αρχές κάθε μήνα. Δεν ζητήσαμε κάτι παράλογο», αναφέρει ο Μάκης Μιχαλόπουλος.
Ωστόσο, η 10ήμερη προθεσμία για την πληρωμή του Ιουνίου παρήλθε με αποτέλεσμα την άμεση κινητοποίηση των εργατών που απάντησαν με 3ωρη στάση εργασίας και βρέθηκαν στα γραφεία της κοινοπραξίας.
«Ήταν μια μαζική κίνηση, το 95% των εργαζόμενων συμμετείχαν στην στάση εργασίας και πιστεύω αυτό βοήθησε. Στις 13 Ιουλίου έγινε τελικά η πληρωμή, αφού τους είχαμε ενημερώσει ότι ως Σωματείο θα συνεχίζαμε τις κινητοποιήσεις, εάν δεν υπήρχε αποτέλεσμα» με τον κ. Μιχαλόπουλο να προσθέτει ότι την στιγμή που επισκέφτηκαν το γραφείο της διοίκησης βρήκαν απέναντι τους «κλειστές πόρτες» και ανθρώπους που δεν είχαν χρόνο για να τους ακούσουν.
Εκτεταμένα προβλήματα
Ο πρόεδρος του Σωματείου επισημαίνει ότι πρόκειται για την τέταρτη στάση εργασίας μέσα σε διάστημα λιγότερο από 2 μήνες, καθώς τα προβλήματα στον εργασιακό τους χώρο έχουν πολλαπλασιαστεί από τότε που ανακοινώθηκε το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του έργου μέχρι το 2023.
«Η πληρωμή δεν είναι το μόνο μας πρόβλημα. Ζητάμε συνέχεια να γίνονται οι απαραίτητοι έλεγχοι για τα μέτρα προστασίας στο εργασιακό μας περιβάλλον. Από τότε που αυξήθηκαν οι ρυθμοί εργασίας, έχουν αυξηθεί και οι ανάγκες», δηλώνει ο ίδιος.
Μάλιστα, καταγγέλλει ότι ο φωτισμός μέσα στις σήραγγες είναι ελλιπής και ότι για 20 εργοτάξια του Μετρό που βρίσκονται αυτή την στιγμή στην πόλη, υπάρχουν μόνο 3 ηλεκτρολόγοι διαθέσιμοι. «Στο εργοτάξιο του Βαρδάρη που δουλεύω εγώ, αν χρειαστώ ηλεκτρολόγο πρέπει να έρθει από άλλο εργοτάξιο ανατολικά», αναφέρει ως παράδειγμα.
Ακόμη, στις γαλαρίες, χιλιόμετρα κάτω από τη γη, όπου για λόγους ασφαλείας επιβάλλεται να εργάζονται οι τεχνικοί σε ζευγάρια, δεν τηρείται πάντα αυτό το μέτρο. Όπως λέει ο κ. Μιχαλόπουλος το προσωπικό δεν φτάνει και τονίζει την ανάγκη προσλήψεων.
Ο πρόεδρος του Σωματείο Εργαζομένων καταλήγει ότι θα συνεχίσουν τις δράσεις και θα ζητήσουν συνάντηση με την Αττικό Μετρό, προκειμένου να γίνουν δεκτά τα βασικά αιτήματά τους από την υπεύθυνη εταιρία που «κωφεύει».