Μετρό Θεσσαλονίκης: Οι βλάβες που θα μας μείνουν αξέχαστες και η… περιπέτεια των εισιτηρίων
Το μετρό Θεσσαλονίκης, το πιο σύγχρονο της Ευρώπης, στον έναν χρόνο λειτουργίας του, βρέθηκε πολλές φορές αντιμέτωπο με σοβαρές δυσλειτουργίες, οι οποίες χαρακτηρίστηκαν «παιδικές ασθένειες».
Το… ημερολόγιο των βλαβών
Η πρώτη βλάβη σημειώθηκε λίγες ημέρες μετά την επίσημη λειτουργία του έργου και συγκεκριμένα στις 2/12 τέθηκαν εκτός λειτουργίας 7 από τους 13 ανελκυστήρες, σε διάφορους σταθμούς, λόγω εισροής νερών από την κακοκαιρία.
Δύο ημέρες αργότερα, στις 4/12 ακινητοποιήθηκε συρμός κατά τη διάρκεια δρομολογίου.
Ένας χρόνος μετρό στη Θεσσαλονίκη: Τα «δώρα» στην πόλη και οι ευχές για το μέλλον
Όμως, η πιο επεισοδιακή περίπτωση ήταν αυτή της 14ης Δεκεμβρίου, όταν ακινητοπιήθηκε συρμός μέσα στις σήραγγες κι οι επιβάτες αναγκάστηκαν να να περπατήσουν εντός του τούνελ και να βγουν τελικά στη γη από… καταπακτή της εξόδου κινδύνου. Το γεγονός που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων. Παράλληλα, παραγγέλθηκε εισαγγελική παρέμβαση και συζητήθηκε στη Βουλή, με κυβερνητικά στελέχη να αναφέρουν ότι η βλάβη είχε αντιμετωπιστεί σύμφωνα με όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας.
@dreamonline.gr Απίθανη ταλαιπωρία για δεκάδες επιβάτες του Μετρό Θεσσαλονίκης! Ο συρμός αντιμετώπισε τεχνικό πρόβλημα, λίγο μετά τη στάση «Φλέμινγκ», και οι επιβάτες αναγκάστηκαν να διαφύγουν από τις υπόγειες εξόδους κινδύνου. #foru #tiktokgreece #metro #thessaloniki #fleming ♬ πρωτότυπος ήχος – dreamonline.gr
Στις 16/12 – πάλι δύο ημέρες αργότερα – για περίπου 4 λεπτά ακινητοποιήθηκε συρμός στον σταθμό «Αγίας Σοφίας». Ο συρμός είχε ακινητοποιηθεί καθώς ο επόμενος συρμός στην στάση «Βενιζέλου» είχε πάρα πολύ κόσμο, όπως επίσης και στην στάση «Δημοκρατίας». Έτσι κρίθηκε σκόπιμο να υπάρξει αυτή η ακινητοποίηση προκειμένου να γίνει η μετεπιβίβαση του επιβατικού κοινού χωρίς να δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα.
Το αδιαχώρητο όπως φαίνεται και στην παρακάτω φωτογραφία είχε επικρατήσει στις 23/12 όταν είχε ακινητοποιηθεί ξανά συρμός. Οι επιβάτες εξυπηρετήθηκαν ύστερα από περίπου 15 λεπτά από άλλο συρμό μέσω της Τροχιάς 2.

Στις 2 και 3 Ιανουαρίου προκλήθηκε χάος στα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων καθώς δεν λειτουργούσαν αρκετά.

Στις 10/1, έκπληκτοι επιβάτες βρέθηκαν μπροστά σε κατεβασμένα ρολά στην είσοδο του “Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού”, στο τέλος της κυλιόμενης σκάλας. Λίγο αργότερα ενημερώνονταν πως τα δρομολόγια προς και από τον σταθμό “Δημοκρατίας” είχαν ανασταλεί, εξαιτίας προβλήματος που εντοπίστηκε στις ράγες. Οι επιβάτες κλήθηκαν να αναζητήσουν εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης.
Όμως και ο Φεβρουάριος μπήκε με προβλήματα καθώς στις 21 Φεβρουάριου αφού τέθηκε εκτός λειτουργίας η γραμμή 1 του μετρό Θεσσαλονίκης και στις δύο τροχιές. Τα δρομολόγια του μετρό Θεσσαλονίκης διακόπηκαν λόγω τεχνικού θέματος στις 11:30.
Στις 4 Μαρτίου το μετρό είχε τεθεί σε υποβαθμισμένη λειτουργία μετά από τεχνικό πρόβλημα που παρουσιάστηκε στην Τροχιά 2.
Λόγω προληπτικών ελέγχων δημιουργήθηκε ουρά από συρμούς στο Μετρό Θεσσαλονίκης στις 9 Μαΐου. Βίντεο που κατέγραψε επιβάτης έδειχνε πολλούς συρμούς στη σειρά, προκαλώντας σοκ στους επιβάτες.
Ακίνητα σε… τροχιά μετρό – Πώς έχει αλλάξει ο χάρτης των ακινήτων στη Θεσσαλονίκη
Εκτός λειτουργίας για άλλη μία φορά τέθηκε για αρκετή ώρα το Μετρό Θεσσαλονίκης το μεσημέρι του Σαββάτου 21 Ιουνίου. Χωρίς Μετρό έμεινε για περίπου μία ώρα η Θεσσαλονίκη λόγω τεχνικού προβλήματος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, με προβλήματα και συνεχή «σταμάτα – ξεκίνα» λειτουργούσαν οι κυλιόμενες σκάλες σε διάφορους σταθμούς του μετρό. Ένα πρόβλημα το οποίο έχει αναδείξει με ρεπορτάζ το TheOpinion.
Για πολλούς επιβάτες, το μεγαλύτερο πρόβλημα του μετρό Θεσσαλονίκης δεν ήταν οι βλάβες, αλλά… τα εισιτήρια. Από τον πρώτο κιόλας μήνα λειτουργίας, οι ουρές στα εκδοτικά μηχανήματα ήταν καθημερινό φαινόμενο, καθώς αρκετά από αυτά δεν λειτουργούσαν ή «κολλούσαν» μόλις γέμιζαν με κέρματα. Ωστόσο, χρειάστηκαν εννέα ολόκληροι μήνες, έως τις αρχές Σεπτεμβρίου 2025, για να λειτουργήσουν τα POS στα εκδοτήρια όλων των σταθμών και να μπορούν επιτέλους οι επιβάτες να αγοράζουν εισιτήρια με τραπεζική κάρτα.