Μετρό Θεσσαλονίκης: Ακόμη με… ψιλά για εισιτήριο, αλλά τουλάχιστον μπαίνουν φανάρια στην Ψελλού (ΦΩΤΟ)

Μέσα στον Ιούνιο τοποθετείται χρονικά η λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών που θα κάνει λειτουργικό και τον σταθμό μετεπιβίβασης των λεωορείων.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ακόμη με… ψιλά για εισιτήριο, αλλά τουλάχιστον μπαίνουν φανάρια στην Ψελλού (ΦΩΤΟ)

Με μετρητά – και πιο συγκεκριμένα με… ψιλά – εξακολουθούμε να βγάζουμε και σήμερα εισιτήριο στο μετρό της Θεσσαλονίκης.

Τι κι αν το ημερολόγιο γράφει 26 Μαΐου, ημερομηνία κατά την οποία, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος ευελπιστούσε ότι θα μπορούσαμε να χρησιμοποιούμε τραπεζική κάρτα; Διαψεύστηκε τελικά ο κ. Ταχιάος, κάτι άλλωστε που και ο ίδιος είχε επισημάνει στη σχετική του δήλωση.

Κατά την επίσκεψη της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών στη Θεσσαλονίκη την περασμένη Παρασκευή, μετά τις σχετικές ερωτήσεις των δημοσιογράφων, η δυνατότητα έκδοσης εισιτηρίου με τραπεζική κάρτα στο μετρό παραπέμφθηκε στο «επόμενο διάστημα».

Η εμπλοκή και άλλων φορέων (και συγκεκριμένα φορέων που είναι αρμόδιοι για θέματα ασφαλείας των τραπεζικών συστημάτων) φαίνεται πως καθυστερεί και αυτό το κομμάτι, την έκδοση εισιτηρίου, στο μετρό της Θεσσαλονίκης.

Εργασίες στην Ψελλού για σηματοδότες

Η εμπλοκή αρκετών φορέων ήταν άλλωστε αυτή που καθυστέρησε και εξακολουθεί να καθυστερεί και την παράδοση στους οδηγούς της διανοιγμένης οδού Ψελλού, στον σταθμό Νέα Ελβετία του Μετρό, η οποία αν και κατά τα άλλα είναι έτοιμη και ασφαλτοστρωμένη παραμένει κλειστή, αφού δεν λειτουργούν ακόμη τα φανάρια!

Την περασμένη εβδομάδα ξεκίνησαν (επιτέλους) εργασίες το τμήμα του δρόμου προς την Πυλαία , στη συμβολή των οδών Μιχαήλ Ψελλού και Αλλατίνη. Οι εργασίες ξεκίνησαν και αφορούν, σύμφωνα με στέλεχος της Ελληνικό Μετρό που μιλά στο TheOpinion, για τοποθέτηση καλωδιώσεων αλλά παραμένει ακόμη άγνωστη η ακριβής λειτουργία των φαναριών, αν και τοποθετείται μέσα στον Ιούνιο.

Μάλιστα, η λειτουργία των συγκεκριμένων φαναριών είναι ιδιαίτερης σημασίας καθώς θα επιτρέψει και την ομαλή λειτουργικότητα του σταθμού μετεπιβίβασης των λεωφορείων, που μέχρι σήμερα κάνουν έναν ολόκληρο κύκλο για να μπουν από τη νότια είσοδο (στην αερογέφυρα της Βούλγαρη).

Γραφειοκρατία και στα φανάρια

Αξίζει να σημειωθεί ο… τραγέλαφος με την εμπλοκή φορέων και αρμοδιοτήτων που αποκαλύφθηκε στο θέμα των συγκεκριμένων φαναριών.

Όπως έγραφε η στήλη του TheOpinion Ταύρος με Λέοντα, «ο τερματικός σταθμός του Μετρό Θεσσαλονίκης στη Νέα Ελβετία με fast track εργασίες ήταν έτοιμος την τελευταία στιγμή να εξυπηρετήσει στην έναρξη λειτουργίας στις 30 Νοεμβρίου 2024. Όμως δεν ήταν ολοκληρωτικά έτοιμος. Οι εργασίες διάνοιξης της οδού Ψελλού συνεχίστηκαν (άλλες συνεχίζονται καθημερινά), ο δρόμος ετοιμάστηκε, ασφαλτοστρώθηκε, μπήκε η σήμανση μετά από λίγες εβδομάδες και εδώ και μήνες περιμένουμε την τοποθέτηση των φαναριών. Γιατί όμως δεν τοποθετείται τόσο χρονικό διάστημα. Αρχικά, υπάρχει η λάθος εντύπωση που χρεώνει τα πάντα στην Τροχαία. Η τροχαία είναι υπεύθυνη για την ρύθμιση των φαναριών όχι για την τοποθέτηση τους. Στο συγκεκριμένο κόμβο τα φανάρια θα τα τοποθετήσει η Ελληνικό Μετρό. Η οποία τα έχει παραλάβει κιόλας είναι η αλήθεια. Γιατί δεν μπαίνουν; Γιατί βασιλεύει η γραφειοκρατία. Και κάπου σε κάποια συρτάρια μελέτες πάνε κι έρχονται και καθυστερούν να παραδοθούν. Σάμπως θα χάσει κανένας υπάλληλος τη δουλειά του; Επίσης κάτι που έχει ιδιαίτερη αξία είναι ότι εμπλέκονται και ο δήμος Θεσσαλονίκης και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Γιατί και οι δύο; Γιατί η οδός Αλλατίνη (στον βόρειο κόμβο) ανήκει στο δήμο Θεσσαλονίκης ενώ η πάροδος Καραμανλή (στο νότιο κόμβο) ανήκει στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας».

Φανάρια και στη νότια είσοδο

Μέχρι στιγμής, η είσοδος στο σταθμό για τα οχήματα γίνεται μόνο από τη νότια πλευρά του (στην αερογέφυρα προς Βούλγαρη) ωστόσο ούτε εκεί υπάρχουν φανάρια, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για τους πεζούς που περπατούν μέχρι να φτάσουν στον τερματικό σταθμό Νέας Ελβετίας για να πάρουν το μετρό.

Τουλάχιστον , στο σημείο εκείνο ε΄χει τοποθετηθεί κάμερα για τον έλεγχο της διασταύρωσης καθώς είναι πολύ συχνα΄ τα τροχαία ατυχήματα.