«Με το μετρό, η συγκοινωνία έγινε χειρότερη αντί να βελτιωθεί»
Ειδική συνεδρίαση δημοτικού συμβουλίου με τη συμμετοχή των αρμοδίων του ΟΣΕΘ.
Στο ανώτερο δυνατό επίπεδο «ανεβάζει» η διοίκηση του δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη το θέμα των συγκοινωνιών που εξυπηρετούν τους κατοίκους σε όλες τις περιοχές του δήμου.
Το πρόβλημα που «εκφράστηκε» από πλευράς πολιτών μέσα από τη συγκέντρωση περισότερων από 800 υπογραφών μέσα σε λίγα 24ωρα δεν έχει λυθεί ακόμη, παρά τις διαβεβαιώσεις από πλευράς των αρμοδίων.
Με αυτό το δεδομένο, αύριο Τετάρτη 19 Μαρτίου στις 5 το απόγευμα, στη δημαρχείο Πανοράματος, η διοίκηση του δήμου συγκαλεί ειδική συνεδρίαση με μοναδικό θέμα «Συζήτηση και λήψη απόφασης για τους τρόπους βελτίωσης του συγκοινωνιακού έργου στο Δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη».
Αφορμή της ειδικής συνεδρίασης οι αλλαγές και τα προβλήματα μετά την έναρξη λειτουργίας του μετρό. Στη συζήτηση έχουν κληθεί να συμμετέχουν προκειμένου να ενημερώσουν για το θέμα ο Πρόεδρος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού έργου (ΟΣΕΘ), Γιάννης Καλογερούδης και ο διευθύνων σύμβουλος. Γιάννης Τόσκας.
«Όλα στο φως για τη συγκοινωνία στην περιοχή μας. Καλούμε κάθε ενδιαφερόμενο συμπολίτη μας να παρακολουθήσει την ειδική αυτή συνεδρίαση και να λάβει μέρος στον ανοικτό διάλογο προκειμένου να λάβουμε τη βέλτιστη απόφαση για τον τόπο μας. Καλούμε, εννοείται, και τη διοίκηση του ΟΣΕΘ για να μιλήσει στον κόσμο, να παρουσιάσει τις προτάσεις στις οποίες έχει καταλήξει για να βελτιωθεί η κατάσταση», τονίζει στο TheOpinion ο δήμαρχος Πυλαίας – Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης.
Όπως επισημαίνει ο ίδιος, η εξυπηρέτηση των πολιτών μετά την έναρξη λειτουργίας του μετρό έγινε πολύ χειρότερη.
«Είναι αδιανόητο. Σε μας, στον δικό μας δήμο, οι συγκοινωνίες με την έλευση του μετρό αντί να βελτιώνονται, έχουν υποβαθμιστεί. Οι συμπολίτες μας ταλαιπωρούνται. Πρέπει να δοθεί ένα τέλος. Ας παρουσια΄σουν οι αρμόδιοι τις προτάσεις τους ξεκα΄θαρα. Ας συναποφασίσουμε τον πιο λειτουργικό τρόπο για την εξυπηρέτηση του κόσμου. Αλλά αυτή η ταλαιπωρία δεν μπορεί να συνεχιστεί», ξεκαθαρίζει ο δήμαρχος, τονίζοντας ότι ο δήμος έχει διαμορφώσει τη δική του πρόταση.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι κάτοικοι σε όλες τις περιοχές του δήμου αντιμετωπίζουν πρόβλημα, αφού η ταλαιπωρία αυξήθηκε, μετά και την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών, η οποία αποφασίστηκε μετά την έναρξη λειτουργίας του μετρό.
Ο ΟΣΕΘ
Υπενθυμίζεται ότι, μετά από τις περισσότερες από 800 υπογραφές που είχαν συγκεντρώσει κάτοικοι των περιοχών αυτών, που είναι επιβάτες των γραμμών 11, 57 και 58, ο κ. Καϊτεζίδης είχε ζητήσει συνάντηση με τους υπεύθυνους από τον ΟΣΕΘ, η οποία πραγματοποιήθηκε στις αρχές Φεβρουαρίου.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΣΕΘ, ο πρόεδρος του Οργανισμού, Γιάννης Καλογερούδης και ο διευθύνων σύμβουλος Γιάννης Τόσκας, είχαν συζητήσει σε εκείνη τη συνάντηση με τον κ. Καϊτεζίδη τους τρόπους βελτίωσης της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού στις περιοχές του Δ. Πυλαίας-Χορτιάτη από την αστική συγκοινωνία.
Είχαν μάλιστα αναγνωριστεί καθυστερήσεις στα τωρινά δρομολόγια των λεωφορείων των αστικών γραμμών που διέρχονται από τους οικισμούς και τις δημοτικές κοινότητες του Δήμου.
Στη συνάντηση εκείνη είχαν συζητηθεί και εξετάστηκαν διεξοδικά εναλλακτικές διαδρομές για τις γραμμές που εξυπηρετούν τις ανατολικές περιοχές ενώ οι κ.κ. Καλογερούδης και Τόσκας ενημέρωσαν τον κ. Καϊτεζίδη ότι οι αλλαγές αυτές θα μελετηθούν περαιτέρω και αφού προηγηθεί η τελική διαβούλευσή τους με τον Δήμο, πρόκειται να υλοποιηθούν με ορίζοντα το Μάρτιο εξαιτίας και του χρόνου που απαιτείται για τις αναγκαίες προσαρμογές των δρομολογίων.
Οι κάτοικοι
«Το μετρό είναι καλοδεχούμενο και καλώς εξυπηρετεί όσο κόσμο εξυπηρετεί. Δεν γίνεται όμως, εξαιτίας του, να την “πληρώνουμε” εμείς που δεν εξυπηρετούμαστε από αυτό. Με την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών που αποφασίστηκε με τη λειτουργία του μετρό, εκατοντάδες επιβάτες των συγκεκριμένων λεωφορειακών γραμμών υποφέρουν, καθώς ο χρόνος μετακίνησης προς το κέντρο έχει αυξηθεί κατά πολύ, αφού μας επιβάλλεται να κάνουμε μετεπιβίβαση είτε σε δεύτερο λεωφορείο είτε στο μετρό», τονίζει εκπρόσωπος των κατοίκων.
Η επιστολή των κατοίκων έχει ως εξής:
«Εμείς οι κάτοικοι του δήμου Πυλαίας Χορτιάτη που για τις μετακινήσεις μας χρησιμοποιούμε τις αστικές συγκοινωνίες (γραμμές 57 -58 – 61 –60 και 11) είμαστε πολύ δυσαρεστημένοι που με την έναρξη λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης, η μετακίνησή μας προς το το κέντρο της Θεσσαλονίκης έγινε δυσκολότερη αφού πλέον πρέπει να χρησιμοποιούμε και δεύτερο λεωφορείο –και τρίτο για τις γραμμές 60 και 61– η λεωφορείο και μετρό με χρόνο αναμονής που έχει αυξηθεί.
Τα όποια δημόσια έργα γίνονται σε μια χώρα, γίνονται από τα χρήματα των φορολογουμένων πολιτών και σκοπό έχουν να βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών.
Η αστική συγκοινωνία πρέπει να έχει κοινωφελή σκοπό. Πρέπει να δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να συμμετέχουν στην κοινωνική και οικονομική ζωή του τόπου τους χωρίς κοινωνικούς αποκλεισμούς και να προάγει την συνοχή και λειτουργία της κοινωνίας.
Οι γραμμές 57 58 και 61 60, 11 εξυπηρετούν τους κατοίκους του δήμου Πυλαίας Χορτιάτη τους κατοίκους της Νεάπολης, Συκεων, Πεύκων ,και Χαριλάου ,τους εργαζομένους ,ασθενείς, συνοδούς και επισκέπτες των νοσοκομείων Παπανικολάου , Ιπποκράτειο, Θεαγένειο ΑΧΕΠΑ και Γεννηματά.
Η μετακίνησή των μαθητών και φοιτητών για σπουδές, φροντιστήρια, δραστηριότητες και ψυχαγωγία έγινε δυσκολότερη και χρονοβόρα
Όταν οι αστικές συγκοινωνίες δεν θα ταλαιπωρούν αλλά θα εξυπηρετούν, τότε οι πολίτες συνειδητά θα επιλέγουν για τις μετακινήσεις τους τα ΜΜΜ και τα οφέλη θα είναι οικονομικά, περιβαλλοντολογικά και κοινωνικά
Θέλουμε οι γραμμές 57 και 58 και11να μας δίνουν πρόσβαση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, το ίδιο και για τις γραμμές 61 του Χορτιάτη και 60 του Ν751 Πανόραμα να έχουν απ ευθείας πρόσβαση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης χωρίς μετεπιβίβαση».