Μετά το… «Άνεμος», τι; Στο τραπέζι των συζητήσεων η ακτοπλοϊκή γραμμή Θεσσαλονίκης – Κρήτης

Σκέψη για τη δρομολόγηση μιας ακτοπλοϊκής γραμμής που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τις Σποράδες, τα νησιά των Κυκλάδων και την Κρήτη

Μετά το… «Άνεμος», τι; Στο τραπέζι των συζητήσεων η ακτοπλοϊκή γραμμή Θεσσαλονίκης – Κρήτης

Τι κι αν λεγόταν “Άνεμος”; Επί ώρες “κατέβαινε” και “κατέβαινε” διασχίζοντας το Αιγαίο περνώντας από πλήθος νησιών έως ότου φτάσει στην Κρήτη.

Ήταν το θρυλικό πλοίο της Nomicos Lines που από τα μέσα της δεκαετίας του 80 έως και το 1995 εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Κρήτη, με ενδιάμεσους σταθμούς νησιά του Αιγαίου, μεταφέροντας τους νέους της εποχής στις διακοπές των ονείρων τους…

Πιο πριν, οι παλαιότεροι ναυτιλιακοί πράκτορες θυμούνται το “Κύδων” και το “Κρήτη” για λίγο διάστημα, ενώ μετά το “Άνεμος” ήρθαν το El Greco των Μινωϊκών Γραμμών, ο “Δαίδαλος” από το 2000 έως το 2005, αλλά και το “Δημητρούλα” και το “Μιλένα” για λίγους μήνες.

Η τελευταία φορά που επιβατικό πλοίο έφυγε από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για να διασχίσει το Αιγαίο και να φτάσει στην Κρήτη ήταν το 2018 κι αυτό για περίπου τρεις μήνες. Ήταν το Aqua Blue της Sea Jets, η γραμμή όμως φαίνεται πως δεν στηρίχθηκε τότε ούτε καν από το επιβατικό κοινό, αφού δεν έτυχε κάποιας ιδιαίτερης προβολής.

Ωστόσο, με τα νέα δεδομένα και μετά την επιτυχημένη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες και από φέτος και με Λήμνο – Μυτιλήνη, θα μπορούσε η περιοχή να στηρίξει στο εξής μια νέα γραμμή, μια γραμμή – “κορμό”, όπως τη χαρακτηρίζουν ναυτιλιακοί πράκτορες, που θα διασχίζει το Αιγαίο, φτάνοντας στην Κρήτη;

Φέτος, μάλιστα, που το κόστος της βενζίνης εκτοξεύτηκε στα ύψη, το να προσεγγίσει κάποιος από τα Βαλκάνια ή τη Βόρεια Ελλάδα το λιμάνι του Πειραιά και εν συνεχεία να φτάσει σε κάποιο νησί των Κυκλάδων δεν ήταν μια καλή επιλογή ούτε από οικονομικής άποψης, ούτε από άποψη ταλαιπωρίας.

Υπό συζήτηση

Η σκέψη για τη δρομολόγηση μιας ακτοπλοϊκής γραμμής – “κορμού” κάθετα στο Αιγαίο που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη (βλέπε Βόρεια Ελλάδα και Βαλκάνια) με τις Σποράδες, τα νησιά των Κυκλάδων και τελικό προορισμό την Κρήτη δεν είναι εκτός πλάνου των αρμοδίων. Μάλιστα, όπως τονίζει μιλώντας στο TheOpinion ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Αλέξανδρος Θάνος, ήδη βρίσκεται στο τραπέζι των συζητήσεων με τα συναρμόδια υπουργεία και φορείς της αγοράς.

Η επιτυχία ωστόσο ενός τέτοιου εγχειρήματος εξαρτάται από αρκετούς παράγοντες, όπως για παράδειγμα τη στήριξή του όχι μόνο από το επιβατικό κοινό, αλλά και από το εμπορικό κοινό που και παλαιότερα στήριζε την αντίστοιχη γραμμή. Κυρίως, όμως, αυτό που απαιτείται είναι η στήριξη του εγχειρήματος αρχικά από το κράτος, μέσω της επιδότησης της γραμμής.

“Βασικό συστατικό για την επιτυχία αυτού του εγχειρήματος είναι η επαναληψιμότητα. Εάν ξεκινήσει κάτι και μετά από τρεις μήνες σταματήσει, τότε μεγαλύτερη θα είναι η ζημιά παρά το κέρδος. Μια τέτοια γραμμή πρέπει τουλάχιστον για τα πρώτα τρία χρόνια να στηριχθεί μέσω επιδότησης από το κράτος, ενώ και εμείς ως Περιφέρεια θα στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις επικοινωνιακά”, προσθέτει ο κ. Θάνος.

“Τόοο η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες αλλά και τη Λήμνο και τη Μυτιλήνη, όσο και η κρουαζιέρα που φέτος ξεκίνησε για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη, δίνουν νέες προοπτικές στην περιοχή μας, αλλά κυρίως της προσδίδουν νέα οπτική. Στόχος μας ήταν εξαρχής – και θεωρώ πως τα καταφέραμε προς το παρόν – η Θεσσαλονίκη να αντιμετωπιστεί ως προορισμός από τον οποίο μπορούν οι τουρίστες να ξεκινούν το ταξίδι τους προς τα νησιά του Αιγαίου ή και την ενδοχώρα, να ξεκινούν την κρουαζιέρα τους από εδώ, καθώς η κρουαζιέρα είναι ένα κομμάτι που “ανεβαίνει” ολοένα και περισσότερο τα τελευταία χρόνια.

Μάλιστα, εάν αυτό το καθιερώσουμε τόσο στους μόνιμους κατοίκους της Βόρειας Ελλάδας όσο και στους Βαλκάνιους, τότε μιλάμε για διαφορετικά οικονομικά μεγέθη, μεγέθη που θα προσελκύσουν επενδυτικό ενδιαφέρον”, τονίζει μιλώντας στο TheOpinion ο κ. Θάνος.