Με προβλήματα στον κλιματισμό το 30 – 40% των λεωφορείων στα ΚΤΕΛ, σύμφωνα με εργαζόμενους
Την κατάσταση στις δημόσιες συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης με τα μάτια των εργαζομένων περιέγραψαν εκπρόσωποί τους σε συνέντευξη Τύπου.
Ελλείψεις οδηγών, εργασία εκτός ωραρίου, παλιά λεωφορεία «φορτωμένα» με χιλιόμετρα, αλλά και χωρίς κλιματισμό παρά τη ζέστη, καθώς και απουσία συμβάσεων οκτάωρης εργασίας είναι τα χαρακτηριστικά που περιγράφουν με μελανά χρώματα την κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, όπως τη μεταφέρουν εργαζόμενοι.
Σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν στη Θεσσαλονίκη, στη «σκιά» του ατυχήματος στη Βούλα, εκπρόσωποι εργαζομένων μίλησαν για τη δική τους καθημερινότητα που απεικονίζει όμως και την κατάσταση στις συγκοινωνίες της πόλης.
Για παράδειγμα, εργαζόμενοι στα ΚΤΕΛ μίλησαν για συχνές βλάβες στα λεωφορεία αλλά και για λεωφορεία χωρίς κλιματισμό. «Για μία εβδομάδα στο λεωφορείο που οδηγούσα δεν υπήρχε κλιματισμός, κάτι που συμβαίνει στο περίπου 30 με 40% των λεωφορείων μας σήμερα», επισήμανε χαρακτηριστικά ο γ.γ. του Σωματείου Εργαζομένων στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Γιώργος Χριστοδούλου.
Σε ό,τι αφορά τον ΟΑΣΘ, το μέλος στο δ.σ. του συλλόγου εργαζομένων, Νικήτας Τσαρίδης έκανε λόγο για περίπου 240 λεωφορεία που κυκλοφορούν τους θερινούς μήνες στην πόλη, ενώ έπρεπε να κυκλοφορούν περισσότερα. Έκανε λόγο για έλλειψη οδηγών και κενά που δεν μπορούν να καλυφθούν από τις 170 προσλήψεις νέων οδηγών, καθώς κανονικά έπρεπε να είναι περισσότεροι.
«Στον ΟΑΣΘ σήμερα εργάζονται περί τους 850 οδηγούς, όταν σύμφωνα με το επίσημο, το εγκεκριμένο οργανόγραμμα θα έπρεπε να εργάζονται τουλάχιστον 1.100», επισήμανε ο κ. Τσαρίδης.
Στα ΚΤΕΛ
Συναντήσεις με την ηγεσία του ΟΣΕΘ αλλά και υπομνήματα με τα αιτήματά τους έστειλαν εδώ και καιρό οι εργαζόμενοι στα ΚΤΕΛ περιγράφοντας τις συνθήκες εργασίας.
«Καταρχήν ζητάμε μαγνητική κάρτα εργασίας. Δεν θέλουν να την εφαρμόσουν, καθώς έτσι θα φαίνονταν οι διπλοβάρδιες, οι υπερωρίες κλπ», τόνισε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο γ.γ. του Σωματείου Εργαζομένων στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Γιώργος Χριστοδούλου, εξηγώντας ότι σήμερα οι περισσότεροι από τους 280 οδηγούς εργάζονται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου και έργου και όχι με συμβάσεις αορίστου.
Επίσης, δεν υπάρχει βιβλίο βλαβών στα λεωφορεία των ΚΤΕΛ στο οποίο να καταγράφει ο οδηγός τις βλάβες, πότε συμβαίνουν, πότε επισκευάζονται κτλ
Στο Μετρό
Παρών στη συνέντευξη τύπου και ο εκπρόσωπος του νεοσύστατου – σχετικά – σωματείου εργαζομένων στο Μετρό, Γιώργος Ριμπάς, ο οποίος αναφέρθηκε στις βλάβες που σημειώνονται συχνά πυκνά σε συρμούς, σκάλες κτλ
«Δεν υπάρχει θέμα ασφάλειας με την έννοια αυτών που δεν υπήρχαν για παράδειγμα στην τραγωδία των Τεμπών, ωστόσο υπάρχουν βλάβες και προβλήματα, που θεωρούμε ότι οφείλονται στο ότι το όλο σύστημα δεν είχε επαρκή περίοδο δοκιμών», τόνισε μεταξύ άλλων.
Όπως εξήγησε ο Κώστας Ηλιού, εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας, οι εργαζόμενοι ζητούν άμεσες προσλήψεις του απαραίτητου αριθμού ειδικευμένων εργαζομένων για την κάλυψη των μεγάλων κενών σε προσωπικό, άμεση προμήθεια σύγχρονων, νέας τεχνολογίας οχημάτων, υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας με ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς, αναγνώριση προϋπηρεσίας των συμβασιούχων και άμεση μετατροπή των συμβάσεών τους σε αορίστου χρόνου κ.α.