Με λίγα και «μικρά» λεωφορεία στο…χάος του Flyover – Λείπουν τα αρθρωτά, μαζί με οδηγούς

Οι υπεύθυνοι προτρέπουν τους οδηγούς να αφήσουν το ΙΧ και να πάρουν λεωφορείο. Όμως, ποιο λεωφορείο;

Με λίγα και «μικρά» λεωφορεία στο…χάος του Flyover – Λείπουν τα αρθρωτά, μαζί με οδηγούς
Εικόνα: Motionteam
Εικόνα: Motionteam

Με μόλις 240-250 λεωφορεία, εκ των οποίων τα περισσότερα «μικρά», μετακινείται σήμερα το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης.

Με τα ίδια θα αναγκαστεί να μετακινείται το κοινό και σε λίγες μέρες, περίπου στις 15 Νοεμβρίου, όταν θα ξεκινήσουν οι εργασίες για το Flyover και θα κλείνουν λωρίδες της περιφερειακής.

Περίπου 10.000 αυτοκίνητα υπολογίζεται ότι θα βγαίνουν εκτός περιφερειακής λόγω των κλειστών λωρίδων κυκλοφορίας και θα πρέπει να αναζητήσουν άλλους δρόμους, με τους υπεύθυνους να προτρέπουν τους οδηγούς να αφήσουν τα ΙΧ και να πάρουν λεωφορείο.

Ποιο λεωφορείο;

Όμως, ποιο λεωφορείο;

«Σήμερα είμαστε στα 240 με 250 λεωφορεία maximum στους δρόμους, ενώ για την ικανοποιητική εξυπηρέτηση του κοινού απαιτούνται 368 λεωφορεία. Τόσα θα πρέπει να κυκλοφορούν για να εξυπηρετείται κανονικά ο κόσμος», ξεκαθαρίζει στο TheOpinion ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Γιάννης Δήμκας.

Ο ίδιος επιβεβαιώνει παράπονα αναγνωστών του TheOpinion που παρατηρούν ότι το τελευταίο διάστημα λείπουν τα μεγάλα αρθρωτά λεωφορεία.

«Πράγματι, τα περισσότερα λεωφορεία που βγαίνουν σήμερα στους δρόμους είναι τα λεγόμενα 12μετρα, τα “μικρά”. Λείπουν τα αρθρωτά. Τα περισσότερα από τα αρθρωτά που διέθετε ο ΟΑΣΘ έχουν βγει εκτός λειτουργίας καθώς έχουν βλάβες κυρίως στο σασί. Όσο για τα λεωφορεία που έχουμε μέσω leasing, κι αυτά τα περισσότερα είναι 12μετρα, καθώς όταν έγινε η διαδικασία, υπήρχε έλλειψη αρθρωτών στην αγορά. Σήμερα, μαθαίνουμε ότι βρέθηκαν 16 αρθρωτά τα οποία θα αντικαταστήσουν αντίστοιχα 12μετρα. Κάτι είναι κι αυτό», εξηγεί ο κ. Δήμκας.

Τα 12μετρα λεωφορεία είναι σαφώς μικρότερης χωρητικότητας από τα αρθρωτά. Οι επιβάτες στα 12μετρα χωράνε περίπου 100 άτομα ενώ τα αρθρωτά χωράνε ως 170 άτομα.

Λείπουν και οδηγοί

Μόλις 20 άτομα οδηγοί «μετακινήθηκαν» από άλλες υπηρεσίες του ΟΑΣΘ και βρέθηκαν στο τιμόνι, στο πλαίσιο της προσπάθειας να χρησιμοποιηθούν περισσότερα λεωφορεία που παρέμεναν ανενεργά λόγω έλλειψης οδηγών.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, βγήκε εγκριτική απόφαση από το υπουργείο Εσωτερικών για την πρόσληψη 150 οδηγών με 8μηνης διάρκειας συμβάσεις. «Ακόμη κι έτσι, όμως, αποκλείεται αυτοί οι πρόσθετοι 150 οδηγοί να είναι εδώ σε 15 μέρες, τον Νοέμβριο», σχολιάζει ο κ. Δήμκας.

«Οι υπάρχοντες οδηγοί είναι εκτός ορίων. Βγαίνει ένα πρόγραμμα για τον οδηγό κάθε μήνα, με το λεωφορείο και τη γραμμή που θα έχουν, ωστόσο αυτό το πρόγραμμα ποτέ δεν τηρείται. Κατά τη διάρκεια της μέρας, καλούμαστε να καλύπτουμε κενά και σε άλλες γραμμές. Έτσι, μπορεί να ξεκινήσουμε ως οδηγοί με τη γραμμή 3, αλλά το μεσημέρι να πάμε να καλύψουμε άλλη γραμμή. Είμαστε εξουθενωμένοι», τονίζει ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων.