Μαραθώνιος φιάσκο – Παρέλυσε η Θεσσαλονίκη χωρίς δρομείς…

Μαραθώνιος φιάσκο – Παρέλυσε η Θεσσαλονίκη χωρίς δρομείς…

Μπορεί ο τίτλος να είναι σκληρός, αλλά ο φετινός Μαραθώνιος, ο 1ος Thessaloniki City Marathon, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 23 Νοεμβρίου, άφησε μια ασυνήθιστη και μάλλον απογοητευτική εικόνα για την πόλη. Η συμμετοχή των αθλητών ήταν εξαιρετικά περιορισμένη, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει παραδοσιακά σε παρόμοιες διοργανώσεις, όπου χιλιάδες δρομείς δίνουν δυναμικό «παρών».

Όπως αποτυπώνεται και στην κεντρική φωτογραφία του θέματος, οι δρομείς ήταν πολύ λιγότεροι από το αναμενόμενο. Η Θεσσαλονίκη, που σε τέτοιες περιπτώσεις γεμίζει ρυθμό, χθες δεν θύμιζε σε τίποτα μια μεγάλη αθλητική γιορτή.

Η πόλη, λόγω του μαραθωνίου, έγινε απροσπέλαστη, με πολλούς οδηγούς να καταγγέλλουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι εγκλωβίστηκαν επί ώρες στους δρόμους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Μαραθώνιος συνέπεσε με την αναστολή λειτουργίας του μετρό, γεγονός που έχει ήδη επιβαρύνει σημαντικά τις μετακινήσεις στην πόλη, με αποτέλεσμα η ταλαιπωρία των πολιτών να είναι ακόμη μεγαλύτερη την Κυριακή, παραδοσιακή ημέρα που οι περισσότεροι κάτοικοι κάνουν βόλτα στο κέντρο.

Πέρα από το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, προκύπτουν σοβαρά ερωτήματα για τον τρόπο με τον οποίο οργανώθηκε ο αγώνας. Όπως πληροφορείται το TheOpinion, σημειώθηκαν σειρά από αστοχίες και «ευτράπελα».

Σύμφωνα με πληροφορίες του TheOpinion, ο αριθμός των δρομέων που συμμετείχαν δεν ξεπέρασε τους 2.000, σε αντίθεση με τα 9.000 άτομα που ανακοίνωσε η διοργανώτρια αρχή. Το γεγονός αυτό εγείρει το εύλογο ερώτημα πολλών πολιτών: γιατί κρίθηκε αναγκαίο να κλείσει ολόκληρη η πόλη, από ανατολικά προς δυτικά, όταν η συμμετοχή ήταν τόσο χαμηλή;

Παράλληλα, καταγράφηκαν παράπονα αθλητών σχετικά με τη χρονομέτρηση. Πολλοί ανέφεραν προβλήματα στην καταγραφή του χρόνου τους, γεγονός ιδιαίτερα σοβαρό για όσους έρχονται από άλλες πόλεις και επιδιώκουν να πετύχουν επίσημα ατομικά ρεκόρ, τα οποία καταχωρούνται στους φακέλους τους και αποτελούν προϋπόθεση για συμμετοχή σε μελλοντικούς αγώνες. Όλοι οι μαραθωνοδρόμοι φέρουν ειδικό τσιπάκι χρονομέτρησης. Ωστόσο, όπως καταγγέλλουν πολλοί εξ αυτών, οι μετρήσεις δεν έγιναν σωστά, για λόγους που παραμένουν άγνωστοι μέχρι στιγμής.

Επιπλέον, σύμφωνα με τις πληροφορίες του TheOpinion, ο αγώνας ανατέθηκε σε φορέα με έδρα την Αθήνα, με το κόστος να ανέρχεται σε 30.000 ευρώ. Μάλιστα, ο τεχνικός διευθυντής φέρεται να είναι εργαζόμενος στην ΕΥΔΑΠ. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, και οι μοτοσικλέτες που παραδοσιακά συνοδεύουν τους δρομείς για λόγους ασφαλείας ήρθαν επίσης από την Αθήνα.

Όπως επίσης γίνεται γνωστό, η τελική έγκριση της διοργάνωσης από τον ΣΕΓΑΣ δόθηκε την τελευταία στιγμή, το πρωί της Παρασκευής· γεγονός που δημιουργεί ακόμη περισσότερα ερωτήματα σχετικά με την προετοιμασία, καθώς κάθε τέτοιου είδους αγώνας οφείλει να πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις και προδιαγραφές. Εδώ προκύπτει κι ένα άλλο ερώτημα: εφόσον εκκρεμούσε η αναγκαία έγκριση της άδειας, γιατί δεν αναβλήθηκε η διοργάνωση για μετά την επαναλειτουργία του μετρό, σε δύο εβδομάδες;