Λουκέτα στη Λεωφόρο Νίκης: Τα μεγάλα μαγαζιά «σπάνε» σε μικρότερα για να νοικιαστούν

Τα υψηλά ενοίκια αναγκάζουν ιδιοκτήτες να χωρίζουν τα καταστήματά τους σε μικρότερα

Λουκέτα στη Λεωφόρο Νίκης: Τα μεγάλα μαγαζιά «σπάνε» σε μικρότερα για να νοικιαστούν

Σημείο αναφοράς για κάθε επισκέπτη, τουρίστα αλλά και κάτοικο της πόλης αποτελεί η Λεωφόρος Νίκης, η οποία έχει ταυτιστεί με τα καφέ και εστιατόρια σε όλο σχεδόν το μήκος της.

Με θέα το Θερμαϊκό Κόλπο αποτελεί το «σαλόνι» της Θεσσαλονίκης, ένα σημείο όπου συνυπάρχουν η βόλτα και η ψυχαγωγία. Ωστόσο, αρκετά είναι τα καταστήματα που κατέβασαν ρολά όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες του TheOpinion. Τα υψηλά ενοίκια σε συνδυασμό με το λειτουργικό κόστος έχουν οδηγήσει σε λουκέτα.

«Εδώ και αρκετά χρόνια παρατηρούμε το ίδιο φαινόμενο, καταστήματα στη Λεωφόρο Νίκης να ανοίγουν και σύντομα να κλείνουν, αδυνατώντας να αντέξουν το υψηλό λειτουργικό κόστος. Ο βασικός λόγος είναι τα ιδιαίτερα υψηλά ενοίκια στην περιοχή. Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος, το κόστος μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 100 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο τον μήνα, ποσό που θεωρείται εξαιρετικά υψηλό για την αγορά της Θεσσαλονίκης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλά ακίνητα να παραμένουν ξενοίκιαστα για μεγάλα χρονικά διαστήματα, παρά το γεγονός ότι μιλάμε για έναν από τους πιο προβεβλημένους δρόμους της πόλης», δήλωσε στο TheOpinion ο μεσίτης Θεόδωρος Τσιργιώτης.

Τα μεγάλα καταστήματα «σπάνε» για να αντέξουν τα ενοίκια

Μπροστά στα υψηλά ενοίκια που επικρατούν στη Λεωφόρο Νίκης αρκετοί ιδιοκτήτες  και ενοικιαστές μεγάλων καταστημάτων προχωρούν  σε μια  νέα πρακτική που κερδίζει έδαφος, χωρίζουν τον χώρο σε δύο ή και τρία μικρότερα τμήματα, τα οποία ενοικιάζονται σε  επαγγελματίες.

Έτσι, με αυτόν τον τρόπο ένα μεγάλο κατάστημα μετατρέπεται σε τρία μικρότερα μαγαζιά, ώστε το κόστος να κατανέμεται και να γίνεται πιο προσιτό. Η λύση αυτή φαίνεται να κρατά ζωντανούς εμπορικούς χώρους, καθώς τα εμβληματικά μεγάλα καταστήματα δίνουν τη θέση τους σε μικρότερα και πιο ευέλικτα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος.

«Αυτή τη στιγμή, λόγω του υψηλού κόστους ενέργειας, πολλοί υποψήφιοι επιχειρηματίες δεν μπορούν να μισθώσουν μεγάλο χώρο. Αντίστοιχα, για τους ιδιοκτήτες που διαθέτουν μεγάλα ακίνητα δεν συμφέρει να μειώσουν το ενοίκιο, με βάση τη φορολογία. Υπάρχει η τάση τα μεγάλα καταστήματα να χωρίζονται σε μικρότερα από τους ιδιοκτήτες, ώστε να είναι πιο εύκολη η μίσθωσή τους. Η τάση αυτή παρατηρείται και στα μικρότερα καταστήματα, με στόχο πιο εύκολες μισθώσεις ή ακόμη και συλλογική μίσθωση από αρκετούς επιχειρηματίες, ειδικά στον χώρο της εστίασης», αναφέρει στο TheOpinion ο μεσίτης Άκης Τσουλκανάκης.

«Επίσης, βλέπουμε ότι μεγάλες εταιρείες πλέον επιλέγουν μικρότερους χώρους, διότι μέσω των e-shop μπορούν να έχουν μια μεγάλη αποθήκη, π.χ. δυτικά της πόλης, να επενδύσουν στη διαφήμιση και να διατηρήσουν ένα μικρότερο κατάστημα στο κέντρο της πόλης», συμπληρώνει ο κ. Τσουλκανάκης.

«Οι ιδιοκτήτες επιθυμούν μείωση της φορολογίας, ενώ παρότι έχουν διάθεση να ρίξουν το ενοίκιο, πρακτικά δεν τους συμφέρει όπως λένε οι ίδιοι. Αυτό δημιουργεί έναν φαύλο κύκλο στην ενοικίαση των ακινήτων», τονίζει.

«Τα λουκέτα στη Θεσσαλονίκη είναι πλέον αμέτρητα, δεν μπορείς να τα μετρήσεις. Όταν τόσο εύκολα πλέον ένας επιχειρηματίας κλείνει την επιχείρησή του, αυτό δείχνει πολλά. Από πίσω υπάρχουν οικογένειες που θα ταλαιπωρηθούν, είτε μιλάμε για τον ιδιοκτήτη είτε για το προσωπικό του», αναφέρει στο TheOpinion ο Παναγιώτης Καρασαββίδης, Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Εστιατόρων, Ψητοπωλών, Καφέ-Μπαρ Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών και Εμπόρων Θεσσαλονίκης.