Λάθος στη λίστα κενών ταλαιπωρεί καθηγητές στη Θεσσαλονίκη
Σοβαρό πρόβλημα προέκυψε στη διαδικασία τοποθετήσεων αναπληρωτών λόγω τυπογραφικού λάθους
Ένα τυπογραφικό λάθος στη λίστα κενών της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης οδήγησε στην προσωρινή τοποθέτηση αναπληρώτριας μηχανολόγου σε λάθος σχολείο. Αντί για το 15ο ΕΠΑΛ, όπου υπήρχε πραγματικό κενό, η εκπαιδευτικός τοποθετήθηκε αρχικά στο 15ο ΓΕΛ και στη συνέχεια ενημερώθηκε για μετακίνηση στο ΕΠΑΛ Επανομής, σύμφωνα με την καταγγελία της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δεν περιορίζονται σε μεμονωμένα σχολεία. Παρόμοια περιστατικά καταγράφονται σε διάφορα σχολεία της πόλης, όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί.
«Φέτος αναδείχθηκε το πρόβλημα της προχειρότητας, αλλά και ένα ζήτημα απαξίωσης που βιώνουν κυρίως οι αναπληρωτές λόγω τυπογραφικού λάθους στη λίστα των κενών. Συγκεκριμένα, εμφανίστηκε κενό ΠΕ82 Μηχανολογίας στο 15ο ΓΕΛ αντί του πραγματικού κενού στο 15ο ΕΠΑΛ, στο οποίο είχε δικαίωμα να τοποθετηθεί η αναπληρώτρια. Η εκπαιδευτικός επικοινώνησε με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και έλαβε διαβεβαιώσεις ότι το λάθος θα διορθωνόταν και η τοποθέτησή της στο 15ο ΕΠΑΛ θα πραγματοποιούνταν κανονικά. Ωστόσο, τελικά τοποθετήθηκε στο 15ο ΓΕΛ και στη συνέχεια της ανακοινώθηκε μετακίνηση στο ΕΠΑΛ Επανομής, ενώ τα κενά μηχανολόγων στο 15ο ΕΠΑΛ παραμένουν ανοιχτά», αναφέρει στο TheOpinion ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, Νίκος Αβραμίδης.
«Οι αναπληρωτές, εισερχόμενοι στη διαδικασία αφού έχουν ήδη αρχίσει τα μαθήματα, δεν μπορούν να καλύψουν τα πραγματικά κενά», προσθέτει ο κ. Αβραμίδης.
Σημαντικά προβλήματα εντοπίζονται και στη μετακίνηση των καθηγητών. «Στο Χαλάστρα, καθηγητές παράλληλης στήριξης διδάσκουν όχι μόνο στο σχολείο τους, αλλά και στα Διαβατά, στα Κίμινα και στο Κολχικό. Οι μεγάλες αποστάσεις, τα αραιά δρομολόγια λεωφορείων και η συνεχής ανάγκη μετακινήσεων αναγκάζουν τους εκπαιδευτικούς να διαθέτουν μία ή δύο ώρες κενό μόνο για να φτάσουν στο επόμενο σχολείο. Ως αποτέλεσμα, προκύπτουν αναπροσαρμογές προγραμμάτων με βάση τη διαθεσιμότητα των καθηγητών. Η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο δύσκολη για ορισμένες ειδικότητες, όπως τα γερμανικά ή τα γαλλικά, όπου οι καθηγητές εργάζονται σε τρία ή τέσσερα σχολεία, ενώ για κατευθύνσεις όπως φυσική ή αρχαία, η διδασκαλία σε πολλά σχολεία είναι εξαιρετικά δύσκολη, αφού καθηγητές που διδάσκουν μαθήματα κατεύθυνσης αναγκάζονται να πηγαίνουν σε δύο και τρία σχολεία για να διδάξουν», τονίζει ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ.
Στα προβλήματα προστίθεται και η καθυστέρηση καταβολής του ταμείου ενεργείας. «Οι αναπληρωτές πρέπει να έχουν συμπληρώσει 175 ένσημα για να το δικαιούνται, αλλά σε πολλές περιπτώσεις μέρος του ταμείου, ακόμη και προπληρωμένο, δεν έχει καταβληθεί, παρά το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν ήδη τοποθετηθεί ξανά στα σχολεία», καταλήγει ο κ. Αβραμίδης.