Κυκλοφοριακό: Μια «πυρηνική βόμβα» για τη διοίκηση Αγγελούδη (ΦΩΤΟ)

Μιλούν στο TheOpinion οι συγκοινωνιολόγοι - μέλη της νέας διοίκησης του Δήμου, Σπύρος Βούγιας και Γιώργος Δημαρέλος - Αυτοψία στο κυκλοφοριακό χάος που έχει γίνει καθημερινότητα

Κυκλοφοριακό: Μια «πυρηνική βόμβα» για τη διοίκηση Αγγελούδη (ΦΩΤΟ)

Με το «νούμερο ένα» πρόβλημα στη Θεσσαλονίκη, το κυκλοφοριακό, θα κληθεί άμεσα να ασχοληθεί η νέα διοίκηση του δήμου με το… καλημέρα της ανάληψης των καθηκόντων της, στις αρχές του 2024.

Ρεπορτάζ: Βασιλική Αναγνώστου – Ευτυχία Βατάλη

Ο νέος δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης θα πρέπει να αποδείξει επί του πεδίου, στην πράξη, στο «εδώ και τώρα», την αποτελεσματικότητα των προτάσεών του για το κυκλοφοριακό και μάλιστα υπό την ασφυκτική πίεση μιας ακόμη πιο δύσκολης καθημερινότητας που θα διαμορφώνεται από την έναρξη εργασιών για το FlyOver (προβλέπεται ότι θα αρχίσει τον Νοέμβριο) αλλά και την επιβαρυμένη κίνηση λόγω γιορτών.

H κατάσταση σήμερα

Διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα, φορτοεκφορτώσεις σε ακατάλληλες ώρες, ελάχιστες έως και καθόλου ελεύθερες θέσεις στάθμευσης και ατελείωτη κίνηση στους κεντρικούς άξονες.

Αυτά είναι μερικά από τα όσα έχει να αντιμετωπίσει η νέα διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, με το επιτελείο του Στέλιου Αγγελούδη να πρέπει να διαχειριστεί τον μεγάλο βραχνά του κυκλοφοριακού χάους της πόλης.

Οι εικόνες που κατέγραψε το The Opinion είναι καθημερινό φαινόμενο για την κατάσταση των δρόμων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Οι… φρακαρισμένοι κεντρικοί άξονες από αυτοκίνητα και λεωφορεία, τα παρκαρισμένα οχήματα, ΙΧ ή και δίκυκλα, πάνω σε πεζοδρόμια, τα φορτηγά με αλάρμ που κλείνουν ράμπες και διαβάσεις ή άλλα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα ώστε να είναι όσο πιο κοντά γίνεται προκειμένου να παραδώσουν ή να παραλάβουν εμπόρευμα, είναι μερικές από τις εικόνες που γεμίζουν το κάδρο του κυκλοφοριακού αλαλούμ που ζει κάθε μέρα η Θεσσαλονίκη.

 

 

Ανενόχλητα τα δίκυκλα στα πεζοδρόμια

Μπορεί καμία διοίκηση και αρχή να μη μπορεί να ελέγξει τις παρανομίες των δικύκλων οχημάτων στο θέμα της οδήγησης, αλλά σίγουρα πρέπει να έχει προβλέψει το ζήτημα της στάθμευσης των συγκεκριμένων οχημάτων.

Είναι γνωστό και πλέον οικείο ως φαινόμενο για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, ότι τμήμα από το πεζοδρόμιο σε σχεδόν κάθε μικρό και μεγάλο δρόμο του κέντρου της πόλης έχει καταληφθεί από παρκαρισμένα μηχανάκια.

Το γεγονός αυτό δεν διευκολύνει την κυκλοφορία των πεζών στα πεζοδρόμια, αφού δυσκολεύεται να κυκλοφορήσει ακόμα και κάποιος πολίτης χωρίς κάποιο κινητικό πρόβλημα ή με κάποιο καρότσι «επ’ ώμου».

 

 

Πειράματα με…πασαλάκια που δεν πέτυχαν

Οι περιπτώσεις των οδών Μητροπόλεως και Ερμού, που πριν κάποια χρόνια επί διοίκησης Ζέρβα αφαιρέθηκαν τα διαχωριστικά πασαλάκια που απέτρεπαν τη διπλή στάθμευση, είναι ένα ακόμα δείγμα για την ανάγκη της επόμενης διοίκησης να βρει άμεση λύση στο κυκλοφοριακό ζήτημα.

Και στις δύο περιπτώσεις, η κυκλοφορία στους δρόμους είναι μια καθημερινή δοκιμασία για τους οδηγούς.

 

Τι θα κάνει ο Στέλιος Αγγελούδης;

Πρόκειται για τον συγκοινωνιολόγο, ομότιμο καθηγητή του ΑΠΘ και πρώην υφυπουργό Μεταφορών Σπύρο Βούγια και τον συγκοινωνιολόγο Γιώργο Δημαρέλο, που ως αντιδήμαρχος επί εποχής Μπουτάρη ήταν υπεύθυνος για στρατηγικό σχεδιασμό αλλά και εντεταλμένος για δράσεις κυκλοφορίας στην Θεσσαλονίκη. Και οι δύο μιλούν στο TheOpinion αναφέροντας συγκεκριμένα μέτρα για την «ανακούφιση» του κυκλοφοριακού στην πόλη, αλλά και για τo Fly Over.

Ως ευκαιρία για την Θεσσαλονίκη προκειμένου να ασχοληθεί σοβαρά με το κυκλοφοριακό και την εφαρμογή των μέτρων που ήδη από… χτες έπρεπε να έχουν εφαρμοστεί στην πόλη αντιμετωπίζει την κατασκευή του FlyOver o Σπύρος Βούγιας.

«Κάθε μεγάλο έργο έχει αναγκαστικά επιπτώσεις περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές στη διάρκεια της κατασκευής του. Για παράδειγμα, περιμένουμε πώς και πώς να λειτουργήσει το Μετρό, το οποίο ταλαιπώρησε όμως την πόλη την περίοδο της κατασκευής του, για περισσότερα από 20 χρόνια», εξηγεί.

Σύμφωνα με τον κ. Βούγια, θα υπάρξουν δύο ειδών επιπτώσεις κατά τη διάρκεια κατασκευής του Fly Over: οι περιβαλλοντικές σε περιοχές του δήμου Θεσσαλονίκης και σε Κωνσταντινουπολίτικα και Ελαιώνες (για τις οποίες η πολιτεία πρέπει να βελτιώσει τους περιβαλλοντικούς όρους της κατασκευής του έργου), αλλά και οι κυκλοφοριακές κυρίως στο κέντρο της πόλης από τον αποκλεισμό τμημάτων της Περιφερειακής λόγω των εργασιών.

«Το Fly Over θα μπορούσε να είναι μια ευκαιρία ώστε να εφαρμοστεί επιτέλους μια σειρά μέτρων, που είναι αυτονότητα, μέτρων που θα μπορούσαμε να είχαμε εφαρμόσει… χτες, όπως για παράδειγμα ο έλεγχος της κίνησης, οι γερανοί για τα παράνομα σταθμευμένα που πρόσφατα είδαμε στους δρόμους, η ένταση της αστυνόμευσης με περισσότερα στελέχη της Τροχαίας σε φανάρια, κόμβους κ.λπ, με εφαρμογή του ωραρίου της φορτοεκφόρτωσης, με επαναφορά των ειδικών πλαστικών διαχωριστικών (πασαλάκια) σε οδούς όπως η Μητροπόλεως που αποτρέπουν την διπλή στάθμευση κ.α», επισημαίνει.

Σήμερα την περιφερειακή χρησιμοποιούν 100.000 αυτοκίνητα, αριθμός που μετά τη Fly Over θα μπορεί να αυξηθεί στα 150.000 αυτοκίνητα. «Αυτά τα επιπλέον 50.000 αυτοκίνητα θα τα… γλιτώσει το κέντρο της πόλης και για τον λόγο αυτό είμαι υπέρ της κατασκευής του Fly Over. Είναι επίσης εξαιρετικά σημαντική η οργάνωση του εργοταξίου από τον εργολάβο με τρόπο ώστε ποτέ να μην κλείνει λόγω των εργασιών πάνω από μια λωρίδα στην περιφερειακή», προσθέτει ο κ. Βούγιας.

Γρήγορες και άμεσα εφαρμόσιμες λύσεις

Υπέρ των γρήγορων και άμεσα εφαρμόσιμων λύσεων για το κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης τάσσεται ο συγκοινωνιολόγος Γιώργος Δημαρέλος. «Στην καθημερινότητά μας σήμερα στην πόλη χρειαζόμαστε γρήγορες νίκες», λέει μιλώντας στο TheOpinion.

Τι προτείνει ο ίδιος ως άμεσα εφαρμόσιμες λύσεις που θα κάνουν πιο εύκολες τις μετακινήσεις; «Επαναφέρουμε τα πασαλάκια σε δρόμους όπως η Μητροπόλεως που δρούσαν αποτελεσματικά κατά της διπλής στάθμευσης, μέτρα για την ασφάλεια της μετακίνησης των πεζών σε πεζοδρόμια και πεζοδρόμους. Θα έδειχνα μια μικρή ανοχή σε παρκαρισμένα πάνω σε πεζοδρόμια και πεζοδρόμους, επ ‘ ουδενί όμως δεν θα επέτρεπα την κίνηση των κάθε είδους οχημάτων. Μηδενική ανοχή, υψηλά πρόστιμα. Επίσης, διαρκής αστυνόμευση στις λεωφορειολωρίδες (και όχι μόνο) με περισσότερα στελέχη της Τροχαίας», απαριθμεί ο κ. Δημαρέλος.

Ο ίδιος κάνει επίσης λόγο για αγαστή συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προκειμένου να βοηθηθεί η λειτουργία του Κέντρου Ελέγχου της Κυκλοφορίας, που θα επιτρέπει μεταξύ άλλων και την άμεση ενημέρωση των οδηγών σε πραγματικό χρόνο για ό,τι συμβαίνει στους δρόμους της πόλης.

Όσο για το Fly Over, ο κ. Δημαρέλος τάσσεται υπέρ της έναρξης κατασκευής του Fly Over αφού αρχίσει η λειτουργία του Μετρό και με την προϋπόθεση ότι όλα τα άμεσα μέτρα, στα οποία προαναφέρθηκε, θα τεθούν σε εφαρμογή.

Οι προτάσεις της «Ομάδας για τη Θεσσαλονίκη»

Ποιες οι προτάσεις της παράταξης Αγγελούδη προεκλογικά για το κυκλοφοριακό;

– Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού της Κυκλοφορίας, σε συνεργασία με την Τροχαία.

– Εφαρμογή και επικαιροποίηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης και παρακολούθηση της υλοποίησής του.

– Αξιολόγηση της επαναφοράς της διπλής κίνησης σε μονόδρομους, με στόχο την εξοικονόμηση χώρου για τους πεζούς, την αποτροπή της διπλής στάθμευσης, την αύξηση του πρασίνου.

– Δημιουργία 1.000 νέων θέσεων στάθμευσης κάθε χρόνο

– Μείωση της οδικής ταχύτητας εντός του Δήμου Θεσσαλονίκης.

– Αξιοποίηση μέσων που προσφέρει η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία.

– Σύστημα κυκλικής εναλλαγής των ταξί στους χώρους αναμονής.

– Δημιουργία χώρων στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων.

– Μεταφορά του τερματικού σταθμού ΟΑΣΘ από την πλατεία Ελευθερίας.

– Συνεχείς προσβάσιμες διαδρομές για τα ΑμεΑ.

– Ανασχεδιασμός βασικών οδικών αξόνων (Εγνατία, Αγ. Δημητρίου, Δωδεκανήσου, Τσιμισκή, Βασ. Όλγας, Σοφούλη κ.ά.).

– Δέσμη κινήτρων για την αύξηση των διαθέσιμων ιδιωτικών χώρων στάθμευσης. Εξέταση του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης, σε συνεργασία με τους πολίτες, σε όλα τα τοπικά κέντρα των συνοικιών, για την τόνωση της τοπικής αγοράς.

Δείτε τις εικόνες που κατέγραψε το TheOpinion