Και ψηφιακά πλέον τα ραντεβού με τα νοσοκομεία – Τι λένε οι εργαζόμενοι

Και ψηφιακά πλέον τα ραντεβού με τα νοσοκομεία – Τι λένε οι εργαζόμενοι
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ Παρασκευή 22 Αυγούστου 2025 (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI)

Για ένα νέο εργαλείο που είναι ευπρόσδεκτο καθώς θα διευκολύνει τους πολίτες στα ραντεβού με γιατρούς και στα νοσοκομεία κάνουν λόγο υγειονομικοί, αναφερόμενοι στην ένταξη από χτες των ραντεβού όλων των νοσοκομείων του ΕΣΥ στο σύστημα Ηλεκτρονικών Ραντεβού.

Μιλώντας στο TheOpinion, εργαζόμενοι επισημαίνουν ότι κάθε μέτρο που διευκολύνει τον πολίτη είναι φυσικά ευπρόσδεκτο. Σήμερα, όμως, όπως εξηγούν, παραμένουν στα νοσοκομεία ζητήματα τα οποία αναμένεται να οξυνθούν με αυτόν τον νέο ψηφιακό τρόπο ορισμού των ραντεβού.

Πώς κλείνουμε ραντεβού στα ιατρεία των νοσοκομείων

Με τρεις τρόπους πλέον μπορούν να προγραμματίζουν τα ραντεβού τους σε νοσοκομεία του ΕΣΥ οι πολίτες, αποφεύγοντας την πολύωρη αναμονή. Αυτό θα γίνεται μέσω:

• της εφαρμογής MyHealth, • της πλατφόρμας finddoctors.gov.gr, και • της Εθνικής Τηλεφωνικής Γραμμής «1566».

Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Υγείας, το ΕΣΥ διαχειρίζεται πάνω από 700.000 ραντεβού τον μήνα με προσωπικούς και ειδικευμένους ιατρούς, καθώς και επιπλέον 50.000 ραντεβού για αιματολογικές εξετάσεις. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγεται η ταλαιπωρία και η αναμονή, ενώ επιτυγχάνεται και καλύτερη διαχείριση των διαθέσιμων ραντεβού και περιορισμός της γραφειοκρατίας.

Παράλληλα, όλα τα ραντεβού των γιατρών στα εξωτερικά ιατρεία θα αναρτώνται αποκλειστικά στην πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ. Με το νέο σύστημα όλα τα ραντεβού θα καταγράφονται σε μία ενιαία ψηφιακή πλατφόρμα, εξασφαλίζοντας έτσι ότι δεν θα «χάνονται» ραντεβού, δεν θα υπάρχει διπλή καταχώριση και ο πολίτης θα γνωρίζει με διαφάνεια πότε και που θα εξυπηρετηθεί.

«Κουμπώνει» σε ήδη υπάρχον σύστημα

Το περίφημο Ενοποιημένο Σύστημα Ηλεκτρονικών Ραντεβού δεν είναι βέβαια κάτι καινούριο. Όπως μάς εξηγούν εργαζόμενοι στην υγεία, πρόκειται για το σύστημα με το οποίο είναι ήδη εξοικειωμένοι οι πολίτες από την εποχή της πανδημίας ήδη. Μέσω αυτής της πλατφόρμας, ήδη κλείνονται τα ραντεβού με τους συμβεβλημένους γιατρούς, αλλά και τους γιατρούς του πρωτοβάθμιου συστήματος υγείας.  Σε αυτή την πλατφόρμα «κουμπώνουν» από χτες 1η Οκτωβρίου και τα ραντεβού στα εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων.

Τι λένε οι εργαζόμενοι

Ευπρόσδεκτο και θετικό χαρακτηρίζουν κάθε βήμα που μειώνει την ταλαιπωρία του κοινού στις συνδιαλλαγές του με το ΕΣΥ οι εργαζόμενοι.

«Είναι θετικό, διευκολύνει. Ωστόσο, η ταλαιπωρία δεν δημιουργείται τόσο στο κλείσιμο των ραντεβού όσο στην εξυπηρέτηση του κόσμου. Οι 1.200 άνθρωποι που έρχονται σε κάθε εφημερία στο Ιπποκράτειο πρέπει να εξυπηρετηθούν. Οι ασθενείς που προσέρχονται στα εξωτερικά ιατρεία θα πρέπει να εξυπηρετηθούν. Το πρόβλημα είναι ότι οι εργαζόμενοι που καλούνται να τους εξυπηρετήσουν μένουν οι ίδιοι και δεν αυξάνονται», τονίζει ο Χρήστος Τζελέπης, μέλος του Σωματείου Εργαζομένων στο Ιπποκράτειο.

Θετικά υποδέχεται το μέτρο και ο Παναγιώτης Τουχτίδης, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΟΕΔΗΝ, από το «Παπαγεωργίου». «Είναι πάντα καλό ο πολίτης να έχει περισσότερες επιλογές και πρόσβαση σε περισσότερους γιατρούς. Ωστόσο, εκτιμώ ότι επειδή στα νοσοκομεία οι γιατροί είναι πιο εξειδικευμένοι, ο επιπλέον κόσμος που ενδεχομένως έλθει λόγω και ευκολίας στην πρόσβαση στα ραντεβού, θα καταλήξει να “μπλοκάρει” άθελά του σοβαρά και κρίσιμα ραντεβού ασθενών με τους γιατρούς τους», εξηγεί μιλώντας στο TheOpinion.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η κατά κάποιο τρόπο ασυδοσία στην πρόσβαση του ασθενή, χωρίς προηγουμένως να υπάρξει ένας έλεγχος από γιατρό για το πρόβλημα υγείας του και για το αν είναι σοβαρό ή λιγότερο σοβαρό, οδηγεί σε «ασφυξία» τα νοσοκομεία. Όπως επισημαίνει, δυστυχώς ο θεσμός του προσωπικού γιατρού προφανώς δεν λειτουργεί σωστά ή δεν πέτυχε όπως θα περίμεναν κάποιοι.  «Αυτό σημαίνει ότι κόσμος στρέφεται στη δευτεροβάθμια φροντίδα υγείας, δηλαδή στα νοσοκομεία», λέει και δίνει το εξής παράδειγμα: «Την Τρίτη στο Τμήμα Επειγόντων Παθολογικού στο Παπαγεωργίου η αναμονή έφτανε στις 6 με 7 ώρες. Το 60% των ασθενών που περίμεναν επί ώρες να εξυπηρετηθούν, ήταν απλά περιστατικά που θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν από συμβεβλημένους γιατρούς. Εκείνη την ώρα, μπήκα στο σύστημα με τα ραντεβού και είδα ότι υπήρχαν παθολόγοι με ελεύθερα ραντεβού ακριβώς για το πρωί της επόμενης μέρας. Πολλά ραντεβού. Παρόλα αυτά, ο κόσμος ήρθε στο νοσοκομείο. Δεν περίμενε να εξυπηρετηθεί, όπως θα μπορούσε, την επόμενη μέρα…».