Η μάχη του δημόσιου χώρου στη Θεσσαλονίκη – Πεζοδρόμια ή ιδιωτικά πάρκινγκ για μηχανάκια; (ΦΩΤΟ)
Σε πόλη χωρίς… πεζούς μετατρέπεται η Θεσσαλονίκη αφού ακόμα και τα πεζοδρόμια… πολιορκούνται από τα δίκυκλα.
Από την Τσιμισκή μέχρι την Καμάρα, δίκυκλα κινούνται και σταθμεύουν ανενόχλητα πάνω σε πεζοδρόμια, μετατρέποντας τον δημόσιο χώρο σε ζούγκλα για πεζούς – Τι απαντά στο TheOpinion ο Αντιδήμαρχος.
Αν προσπαθήσει κανείς να περπατήσει στη Θεσσαλονίκη – ιδιαίτερα στο κέντρο της πόλης – πολύ γρήγορα θα διαπιστώσει ότι τα πεζοδρόμια δεν ανήκουν πια στους πεζούς. Ανήκουν στα δίκυκλα.

Μοτοσυκλέτες και μηχανάκια κινούνται ανεμπόδιστα σε πεζοδρόμια, πλατείες, ακόμα και σε πεζοδρόμους, με απόλυτη αδιαφορία για τη νομιμότητα, την ασφάλεια των περαστικών αλλά και την κοινή λογική. Εικόνες που θα έπρεπε να προκαλούν οργή, έχουν πλέον κανονικοποιηθεί.

Η στάθμευση δικύκλων πάνω σε ράμπες ΑμεΑ, μπροστά σε σχολεία, στάσεις και εισόδους καταστημάτων δεν αποτελεί εξαίρεση, αλλά τον κανόνα. Από την Εγνατία και την Τσιμισκή μέχρι την Καμάρα και την παραλία, το πρόβλημα είναι ορατό παντού.

Το μεγαλύτερο ερώτημα όμως παραμένει: πού είναι οι έλεγχοι; Οι πεζοί – και ιδίως άτομα με κινητικά προβλήματα – βρίσκονται διαρκώς σε κίνδυνο. Τα πεζοδρόμια είναι σχεδιασμένα για να προστατεύουν, όχι να γίνονται πεδίο παρανομίας.

Κάτοικοι και επαγγελματίες εκφράζουν την αγανάκτησή τους, όμως η κατάσταση παραμένει ίδια εδώ και χρόνια.
«Στόχος μας είναι να εξαλείψει το φαινόμενο εντελώς»
Μιλώντας στο TheOpinion ο Αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας, Κωνσταντίνος Τσιαπακίδης εξήγησε ότι ευθύς εξαρχής από την ψήφιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας οι έλεγχοι έχουν εντατικοποιηθεί.

Όπως θα σχολιάσει χαρακτηριστικά καθημερινά πραγματοποιούν ελέγχους σε όλη την πόλη τόσο οι δημοτικοί αστυνόμοι όσο και εκείνοι της Τροχαίας.
«Στόχος μας είναι να εξαλείψει το φαινόμενο εντελώς» θα τονίσει συμπληρώνοντας ότι «κάνουμε έκκληση σε όλους τους δικικλυστές να συμμορφώνονται με τους κανόνες» ενώ σχολίασε ότι «μέχρι πρότινος ήμασταν διατεθειμένοι να κάνουμε ένα βήμα πίσω για τις εταιρίες ταχυμεταφορών και να δεχτούμε να παρκάρουν μπροστά στα πεζοδρόμια αλλά όχι πάνω σε αυτά».

Αναζητείται… πάρκινγκ
Αναγνωρίζοντας ως «πληγή» την έλλειψη χώρων στάθμευσης – ιδίως στο κέντρο της πόλης – ο κ. Τσιαπακίδης θα εξηγήσει στο TheOpinion, ότι «έχουμε ξεκινήσει ήδη τις προσπάθειες για να βρεθούν νέοι χώροι στάθμευσης» ενώ «περιμένουμε προτάσεις και από τις πέντε δημοτικές κοινότητες».
Παράλληλα, τόνισε ότι έχουν ήδη δημιουργηθεί 610 θέσεις πάρκινγκ για δίκυκλα και στις πέντε Δημοτικές Κοινότητες, με τις περισσότερες να είναι κυρίως στο κέντρο της πόλης, όπου και εντοπίζεται ο μεγαλύτερος όγκος, ωστόσο όπως θα σχολιάσει χαρακτηριστικά «συνεχίζουμε να ψάχνουμε ώστε οποιοσδήποτε δημοτικός χώρος μπορεί να αξιοποιηθεί να γίνουν και νέες θέσεις πάρκινγκ».