MONEY & MARKET, ΘΕΜΑ THEOPINION
Η «μάχη» της Black Friday: Προσφορές, προσδοκίες και πιέσεις στην ελληνική αγορά
Καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών, ένδυσης, υπόδησης, αθλητικών ειδών, ειδών σπιτιών, βρεφικών ειδών, εσωρούχων, καλλυντικών, αρωμάτων γυμναστήρια, μέχρι και αεροπορικές εταιρίες ρίχνονται σήμερα στη «μάχη» της Black Friday και ετοιμάζονται πυρετωδώς για να υποδεχτούν με μεγάλες προσφορές τους καταναλωτές, σε μία προσπάθεια τονωθεί ο τζίρος τους.
Ήδη τα e-mails των καταναλωτών έχουν πάρει… «φωτιά» καθ’ όλη τη διάρκεια του μήνα με τις προαναγγελίες των εκπτώσεων και προσφορών, ενώ στις βιτρίνες των καταστημάτων έχουν τοποθετηθεί τα ειδικά αυτοκόλλητα με τις προσφορές και τις εκπτώσεις. Τα τελευταία χρόνια οι εκπτώσεις της Black Friday ξεκινούν σχεδόν από την αρχή του Νοεμβρίου, πολύ νωρίτερα από την καθιερωμένη ημερομηνία σε μία προσπάθεια των επιχειρήσεων να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό.

Οι έμποροι της Θεσσαλονίκης προσδοκούν μια πολυπόθητη «ανάσα» μετά από μήνες μειωμένης κατανάλωσης. «Εάν την Black Friday τη δούμε σαν ένα μαρκετίστικο εργαλείο είναι κάτι το οποίο με την επικοινωνιακή του διάσταση μπορεί να βοηθήσει την αγορά. Το στοίχημα είναι να μπορέσουν οι επιχειρήσεις να προσελκύσουν τους πελάτες ώστε επιλέξουν και αγοράσουν τα προϊόντα που είναι σε μία ειδική τιμή είναι πραγματικά μία καλή επιλογή για αγορά», δήλωσε στο TheOpinion, ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Νίκος Ιωάννου.
Στη «μάχη» της Black Friday η αγορά της Θεσσαλονίκης για τόνωση του τζίρου
H ακτινογραφία της αγοράς
Την ενισχυμένη αγοραστική διάθεση των καταναλωτών τη φετινή Black Friday καταδεικνύει έρευνα που πραγματοποίησε η Klarna, σε δείγμα 1.000 καταναλωτών ηλικίας 18-77 ετών.
- Συγκεκριμένα, το 87,9% θα κάνει αγορές κυρίως προϊόντων μόδας και τεχνολογίας, το 37,7% δήλωσε ότι φέτος θα αγοράσει είδη ένδυσης και το 35,3% σκοπεύει να επενδύσει σε προϊόντα τεχνολογίας.
- Μία μεγάλη μερίδα ερωτηθέντων θα αξιοποιήσει τις προσφορές και εκπτώσεις της Black Friday για να αγοράσει χριστουγεννιάτικα δώρα (22,7%), ενώ το 20,3% θα αγοράσει είδη σπιτιού. Το 25,5% έχει σκοπό να κάνει αγορές, αλλά δεν έχει ακόμη αποφασίσει τι θα αγοράσει.
- Σχεδόν 6 στους 10 καταναλωτές δήλωσαν ότι θα κάνουν αναζήτηση και θα αγοράσουν προϊόντα online 58%, με την επιλογή αυτή να παίρνει τις περισσότερες απαντήσεις σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Μόνο το 16,8% θα αναζητήσει προϊόντα και θα τα αγοράσει στο κατάστημα.
- Σχετικά με το πόσα χρήματα είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν, το 31,1% σκοπεύει να ξοδέψει 101-250 ευρώ, το 26,3% 51-100 ευρώ, και μόλις το 19% θα δαπανήσει 251-500 ευρώ.

Κινέζικα φθηνά προϊόντα πιέζουν την ελληνική αγορά
Αξίζει να σημειωθεί ότι πονοκέφαλο προκαλεί στους Έλληνες επαγγελματίες η μαζική εισροή φθηνών προϊόντων από κινεζικές εταιρείες, οι οποίες ειδικά τη «Μαύρη Παρασκευή» ρίχνουν ακόμη περισσότερο τις τιμές, εντείνοντας τις καταγγελίες για αθέμιτο ανταγωνισμό. Μόνο το 2024, περίπου 4,6 δισ. μικροδέματα εισήλθαν στην Ε.Ε., το 91% από την Κίνα. Μάλιστα, οι δημοσιονομικές απώλειες για το ελληνικό κράτος ξεπέρασαν τα 200 εκατ. ευρώ, ενώ χάθηκαν τουλάχιστον 5.000 θέσεις εργασίας, καθιστώντας αναγκαίους αυστηρότερους ελέγχους.
«Πλημμύρισε» η Ελλάδα δέματα από την Κίνα – Επανεκκίνηση για την αγορά μετά τους δασμούς
Ανοιχτά καταστήματα στη Θεσσαλονίκη την Κυριακή
Παράλληλα, ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε ότι επιτρέπεται η προαιρετική λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή 30 Νοεμβρίου, με ωράριο από 11:00 το πρωί έως 18:00 το απόγευμα.
Σύμφωνα με τον ΕΣΘ, η απόφαση στοχεύει στην ενίσχυση της αγοραστικής κίνησης μετά την Black Friday. Παράλληλα, οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους χωρίς πίεση χρόνου, ενώ πολλοί έμποροι αναμένεται να διατηρήσουν προσφορές και εκπτώσεις που θα επεκτείνονται πέραν της Black Friday, προσελκύοντας ακόμη περισσότερους επισκέπτες στο κέντρο και τις εμπορικές συνοικίες της πόλης.