Ακρίβεια: 7 στους 10 ψωνίζουν λιγότερα τρόφιμα – 8 στους 10 έκοψαν την έξοδό τους
H ακρίβεια έχει «ισοπεδώσει» τα νοικοκυριά - Τι έδειξε η έρευνα του Ινστιτούτου Καταναλωτών
Η ακρίβεια «ροκανίζει» τα εισοδήματα των πολιτών, οι οποίοι κάνουν περικοπές από βασικές ανάγκες και αγαθά, προκειμένου να τα βγάλουν πέρα.
Τα αποτελέσματα της έρευνας που διενεργήθηκε από το Νέο Ινστιτούτο Καταναλωτών αποτυπώνει τη δυσμενή κατάσταση στην ο οποία έχουν περιέλθει τα νοικοκυριά.
«Οι καταναλωτές έχουν μεγάλη αγωνία για την ακρίβεια στην καθημερινότητα τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας για ακόμα μία φορά επιβεβαιώνεται η απόσταση που έχουμε οι Έλληνες καταναλωτές με τους καταναλωτές στην Ευρώπη. Εκεί οι καταναλωτικές ενώσεις έχουν πολύ ισχυρό αποτύπωμα στην οικονομία και την κοινωνία. Οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικάνοι καταναλωτές συμμετέχουν συλλογικά και δραστηροποιούνται και διαχειρίζονται αδικαιολόγητες αυξήσεις», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Παναγιώτης Γεωργιάδης, δικηγόρος και Σύμβουλος Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας του ΙΝΚΑ.
Το νούμερο ένα πρόβλημα των καταναλωτών αποτελούν οι αυξήσεις στα τρόφιμα, ενώ ακολουθούν τα καύσιμα και η ενέργεια. Σύμφωνα με την έρευνα, το 96% των πολιτών έχει προχωρήσει σε μεγάλες αλλαγές όσον αφορά τις καταναλωτικές του συνήθειες. Στην έρευνα συμμετείχαν 2.675 καταναλωτές.
Ειδικότερα, το 96% των συμμετεχόντων στην έρευνα άλλαξε λόγω της ακρίβειας τις αγοραστικές του συνήθειες.

Απογοητευμένοι είναι οι περισσότερες καταναλωτές, καθώς θεωρούν ότι τους επόμενους δώδεκα μήνες θα αυξηθεί η ακρίβεια.

Παράλληλα, το 95,9% δηλώνει ότι η ακρίβεια ΄έχει επηρεάσει ορισμένες κοινωνικές ομάδες.

Η ακρίβεια έχει επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα ζωής των καταναλωτών σε ποσοστό 48,5% , πολύ αρνητικά 44,2% και 7% των ερωτηθέντων απαντά ουδέτερα.

Το 87,5% ζητά ως μέτρο αντιμετώπισης της ακρίβειας τον έλεγχο των τιμών και την προστασία των καταναλωτών. Το 80,3% ζητά αύξηση μισθών και συντάξεων, ενώ το 76,7% θεωρεί ότι πρέπει να μειωθούν οι φόροι. Το 9,4% ζητά επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Η ακρίβεια οδήγησε 8 στους δέκα να περιορίσουν τις εξόδους και τη ψυχαγωγία τους. Ειδικότερα, το 81,4% πλέον δεν βγαίνει συχνά έξω. Το 77% αναζητά τις προσφορές και εκπτώσεις. Το 71,5% επιλέγει φθηνότερα προϊόντα, ενώ το 69,7% αγοράζει λιγότερα προϊόντα.

Οι καταναλωτές τα βγάζουν δύσκολα πέρα, καθώς καταγράφονται αυξήσεις σε βασικά αγαπά και υπηρεσίες.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 97,2% δηλώνει ότι υπήρξε μεγάλη αύξηση στα τρόφιμα. Ακολουθεί η ενέργεια, μετά τα καύσιμα, η στέγαση, ενώ ακολουθούν οι μεταφορές και υπηρεσίες.

Το 33,6% δηλώνει ότι έχει μειωθεί το μηνιαίο εισόδημα του, ενώ το 30,5% έχει μειωθεί πολύ και το 16,3% δηλώνει ότι έχει μείνει ίδιο.

Τέλος, το 68,9% δηλώνει ότι έχει επηρεαστεί πολύ από την ακρίβεια τους τελευταίους δώδεκα μήνες,
