Μποτιλιάρισμα… διαρκείας: Για πόσο ακόμη θα μας ταλαιπωρήσουν τα έργα στη γέφυρα Αξιού

«Άκρως απαραίτητο το έργο» τονίζει στο TheOpinion ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατία Οδός ΑΕ, Κωνσταντίνος Κουτσούκος.

Μποτιλιάρισμα… διαρκείας: Για πόσο ακόμη θα μας ταλαιπωρήσουν τα έργα στη γέφυρα Αξιού
Εικόνα: Eurokinissi

Ενόψει μίας ακόμη «επιστροφής της ταλαιπωρίας» βρίσκονται εκατοντάδες οδηγοί από τη Θεσσαλονίκη που θα χρειαστεί το τριήμερο της 25ης Μαρτίου να κινηθούν στον ΠΑΘΕ και στη… μισή γέφυρα Αξιού.

Τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη και κρατούν κλειστό τον κλάδο της γέφυρας στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Θεσσαλονίκη είχαν ως αποτέλεσμα, το περασμένο τριήμερο, να δημιουργηθούν απίστευτες ουρές ΙΧ, από αυτές που δεν συναντά κανείς ούτε στη Χαλκιδική το κατακαλόκαιρο.

«Βροχή» τα σχόλια και τα παράπονα των εκδρομέων που ήδη από το Κλειδί βρίσκονταν ενώπιον ενός απίστευτου μποτιλιαρίσματος, το οποίο έφτανε έως τα διόδια των Μαλγάρων και που για μιάμιση και δύο ώρες τους ανάγκαζε να κινούνται με ταχύτητες χελώνας.

Η απίστευτη αυτή ταλαιπωρία είναι μάλιστα μια… πρόγευση του τι θα ακολουθήσει και το Πάσχα αλλά πιθανότατα και το καλοκαίρι, αφού στο σύνολό τους τα έργα στη γέφυρα δεν αναμένεται να ολοκληρωθούν πριν τα τέλη του έτους.

«Άκρως απαραίτητο το έργο»

Η ταλαιπωρία βέβαια των οδηγών που θέλουν να κατευθυνθούν στη Θεσσαλονίκη δεν περιορίζεται μόνο στη γέφυρα Αξιού. Το πρόβλημα ξεκινά ήδη από το τούνελ της Κατερίνης, όπου τα έργα που κλείνουν πια πάνω από δύο χρόνια, ολοκληρώνονται αισίως… σε περίπου ένα έτος.

Ωστόσο, το μποτιλιάρισμα που έκανε τους οδηγούς να βγουν εκτός εαυτού ήταν αυτό που προκλήθηκε λόγω των έργων που είναι σε εξέλιξη στη γέφυρα Αξιού, έργα που είναι όμως άκρως απαραίτητα για την ασφάλειά μας. 

Όπως επισημαίνει μιλώντας στο TheOpinion ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατία Οδός ΑΕ, Κωνσταντίνος Κουτσούκος, πρόκειται για μια παλιά γέφυρα της δεκαετίας του ’70, η οποία έπρεπε να ανασκευαστεί και να αναταθεί, αφού έκλεισε αρκετάχρόνια ζωής.

«Είναι σήμερα ασφαλής η γέφυρα στην οποία γίνονται εργασίες;» ρωτήσαμε τον κ. Κουτσούκο που απάντησε άμεσα: «Δεν θα σας πρότεινα να περάσετε…. Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο που έπρεπε να γίνει».

«Πρόκειται για μια παλιά γέφυρα της δεκαετίας του 1970 που δεν κατασκευάστηκε από την Εγνατία Οδό ΑΕ, κατασκευάστηκε χρόνια πριν. Όλα τα έργα όταν κλείνουν κάποια χρόνια ζωής, πρέπει να ανασκευάζονται. Δεν είναι ένα απλό έργο. Έχει δυσκολία και στο μελετητικό του κομμάτι και σε αυτό της εφαρμογής», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Κουτσούκος.

Οι εργασίες αυτές κρατούν κλειστό το τμήμα της γέφυρας με μέτωπο προς Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα η κίνηση των οχημάτων να διεξάγεται με διπλοδρόμηση από τον άλλο κλάδο της γέφυρας, όπου πλέον κινούνται οχήματα και προς τις δύο κατευθύνσεις. Για τον λόγο αυτό άλλωστε εφαρμόζονται και συγκεκριμένες απαγορεύσεις ως προς το βάρος του φορτίου των βαρέων οχημάτων (μέγιστο επιτρεπόμενο πλάτος των υπερμεγέθων οχημάτων είναι αυστηρά 3,10 μέτρα και το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος αυστηρά 40 τόνοι).

Ως τα τέλη του έτους

Σύμφωνα με τον κ. Κουτσούκο, το έργο, με προϋπολογισμό περίπου 8 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του έτους, ενώ για τη διευκόλυνση των οδηγών ήδη από τον Ιανουάριο που ξεκίνησαν τα έργα, αποφασίστηκε τα διόδια των Μαλγάρων να είναι ελεύθερα για τα οχήματα που κινούνται προς Θεσσαλονίκη.

Σε ερώτηση εάν είναι εφικτό να διακόπτονται οι εργασίες ενόψει κάποιων αναμενόμενων μεγάλων διελεύσεων (όπως πχ στα τριήμερα), ο κ. Κουτσούκος επανέλαβε ότι το έργο είναι δύσκολο τεχνικά και οι εργασίες είναι απαραίτητο να γίνουν πριν η γέφυρα δοθεί εκ νέου στην κυκλοφορία.

Κίνδυνος κατάρρευσης

Η παλαιά γέφυρα του λεγόμενου δεξιού κλάδου του Αξιού, με μέτωπο προς Θεσσαλονίκη, βρίσκεται σε χρήση από το 1973. Τη γέφυρα ανέλαβε μεταγενέστερα η Εγνατία Οδός ΑΕ.

Σύμφωνα με απάντηση της Εγνατίας Οδού ΑΕ σε σχετική ερώτηση στη Βουλή το περασμένο καλοκαίρι, ο δεξιός κλάδος της γέφυρας παρουσιάζει

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση μετά την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο του έργου, την εταιρία Intrakat, οι στατικές μελέτες που προηγήθηκαν «έδειξαν σημαντικές βλάβες, τόσο εξαιτίας των διαφόρων πλημμυρικών φαινομένων του παρελθόντος όσο και της συχνής διέλευσης βαρέων οχημάτων, οι οποίες έχουν μειώσει σε μη αποδεκτό βαθμό τον συντελεστή ασφαλείας της. Η επικινδυνότητα του σημείου είχε οδηγήσει σε περιορισμό των λωρίδων κυκλοφορίας αλλά και παρεμβάσεις στα όρια ταχύτητας, το επιτρεπόμενο βάρος φορτίων κ.ο.κ., μέτρα τα οποία προκαλούσαν σειρά ζητημάτων οδικής ασφάλειας.

Οι εν λόγω εργασίες κρίνονται απολύτως απαραίτητες ώστε να επιτευχθεί ένας αποδεκτός συντελεστής δομικής και λειτουργικής ασφάλειας και να αποκατασταθεί η ασφαλής χρήση της γέφυρας από τα διερχόμενα οχήματα. Με τις προβλεπόμενες παρεμβάσεις θα θωρακιστεί η γέφυρα έναντι κινδύνου απροειδοποίητης κατάρρευσης, ενώ -παράλληλα- θα αρθούν τα επώδυνα μέτρα περιορισμού φορτίου που παρεμποδίζουν δραματικά την απρόσκοπτη κυκλοφορία βαρέων οχημάτων, καθώς και οι περιορισμοί της κυκλοφοριακής συνέχειας μεταξύ Δυτικού και Ανατολικού Τομέα της Εγνατίας Οδού στο νευραλγικό οδικό τμήμα Α/Κ Κλειδιού – Α/Κ Καλοχωρίου».

Η γέφυρα του Γαλλικού

Προβλήματα εντοπίζονται πάντως και στη γέφυρα του Γαλλικού, έργο για το οποίο ήδη η Εγνατία Οδός έχει διαπιστώσει το τι πρέπει να γίνει και βρίσκεται πλέον σε διαδικασία χρηματοδότησης.