Flyover: Τι περιμένουν να μάθουν σήμερα οι Θεσσαλονικείς
Ο κύβος ερρίφθη. Σήμερα Δευτέρα 6 Νοεμβρίου στις 18:00 θα μάθουμε τα πάντα για τον Flyover.
Ο κύβος ερρίφθη. Σήμερα Δευτέρα 6 Νοεμβρίου στις 18:00 θα μάθουμε τα πάντα για τον Flyover.
Θα τα μάθουμε; Αυτό ελπίζουμε, στην πρώτη επίσημη ενημέρωση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τον ανάδοχο. Σήμερα, σύμφωνα με την επίσημη πρόσκληση, θα γίνει η παρουσίαση του έργου «Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης μέσω ΣΔΙΤ».
Μάλιστα η πρόσκληση περιέχει και το σύνθημα «Thessaloniki Flyover : Πηγαίνει τη Θεσσαλονίκη στο αύριο».
Η έναρξη των εργασιών είναι ζήτημα ολίγων ημερών. Μιλάμε για την κατασκευή υπερυψωμένης περιφερειακής και την αναβάθμιση της υπάρχουσας οδού. Έργο που θα διαρκέσει τουλάχιστον 48 μήνες. Τέσσερα χρόνια δηλαδή.
Και μέχρι σήμερα η πόλη έχει ακούσει ελάχιστα, οι δημοσιογράφοι κάτι παραπάνω, από ψιθύρους του τι ειπώθηκε στις συσκέψεις ενώ ουσιαστικά μόνο την ύπαρξη της Τροχαίας έχουμε αντιληφθεί από τη ΔΕΘ και μετά.
Τι περιμένει η πόλη όμως να μάθει πραγματικά σήμερα; Από τα πολύ απλά μέχρι τα πιο σύνθετα. Πάμε να τα αριθμήσουμε:
1. Πότε ακριβώς ξεκινούν οι εργασίες και ποιες είναι αυτές.
2. Ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα του έργου με τα αντίστοιχα στάδια (έστω και ενδεικτικά όπως έγινε στην ενημέρωση για το Παιδιατρικό Νοσοκομείο από το Νιάρχος)
3. Τι σημαίνουν οι πρώτες εργασίες στον Περιφερειακό, πόσες λωρίδες θα κλείσουν και που.
4. Πόσοι τροχονόμοι βρίσκονται πλέον στο δυναμικό της Τροχαίας Θεσσαλονίκης
5. Τι ισχύει για τις οδικές αρτηρίες και την στάθμευση (θα απαγορευτεί στην Καραμανλή πχ;)
6. Τι θα γίνει με τον ποδηλατόδρομο στην Λεωφόρο Νίκης
7. Τι ισχύει για το κόψιμο των δέντρων.
8. Ποιο είναι το ωράριο φορτοεκφορτώσεων, από πότε εφαρμόζεται, ποιος το αστυνομεύει;
9. Τι αλλάζει με τα δρομολόγια αποκομιδής; Ένα ερώτημα που θα πρέπει να το απαντήσει ο δήμος. Οπότε κρατάμε μικρό καλάθι για την απερχόμενη διοίκηση και τον γνωστό αντιδήμαρχο.
10. Τι ισχύει με τις προσφυγές στο ΣτΕ.
11. Πόσο έχει αυξηθεί το κόστος του έργου και αν υπάρχουν δεύτερες σκέψεις για διόδια.
12. Πόσα λεωφορεία έχει η πόλη σήμερα; Πόσα είναι στους δρόμους και με τι δυναμική.
13. Πότε θα πιάσουν δουλειά οι καινούριοι οδηγοί.
Ελπίζουμε σίγουρα να γίνουμε σοφότεροι. Έχουμε ανάγκη από μια άρτια, επαγγελματική ενημέρωση, βήμα – βήμα, για να ξέρουμε τι ισχύει, πώς θα αντιμετωπιστεί και ποιες οι ευθύνες που θα καταλογιστούν στο τέλος αν στραβώσει και πάλι η δουλειά.
Γιατί η Θεσσαλονίκη νέο μετρό και νέα υποθαλάσσια δεν αντέχει. Ούτε έργο που θα γινόταν σε έξι χρόνια και δεν έχει παραδοθεί στα 17. Ούτε ένα έργο που δεν έγινε ποτέ αλλά ο ανάδοχος πληρώθηκε.