Η έλλειψη σχεδιασμού και τα προβλήματα του FlyOver στο επίκεντρο του δημοτικού συμβουλίου

Η συγκεκριμένη συνεδρίαση δεν συγκλήθηκε προκειμένου να δοθεί κάποια απόφαση αλλά να αναδειχθούν τα προβλήματα της κατασκευής του Flyover.

Η έλλειψη σχεδιασμού και τα προβλήματα του FlyOver στο επίκεντρο του δημοτικού συμβουλίου

Με τα προβλήματα που αντιμετωπίζονται λόγω των έργων του Flyover, τις μέχρι τώρα λύσεις που έχουν δοθεί αλλά και αιχμές τόσο από την αντιπολίτευση όσο και από την ίδια τη διοίκηση για αιφνιδιασμό όσον αφορά την έναρξη των εργασιών, ολοκληρώθηκε η ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης.

Όπως είχε ανακοινωθεί η εν λόγω συνεδρίαση δεν συγκλήθηκε προκειμένου να δοθεί κάποια απόφαση αλλά για να αναδειχθούν τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από την έναρξη των εργασιών και να ερευνηθούν πιθανές λύσεις προκειμένου να αποσυμφορηθεί η δύσκολη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η πόλη της Θεσσαλονίκης και οι κάτοικοί της.

Κλήθηκαν και συμμετείχαν πάνω από 30 ομιλητές των φορέων της Θεσσαλονίκης, εκ των οποίων ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, ο ανεξάρτητος βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Χουρδάκης, όλοι οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων της Θεσσαλονίκης, οι δήμαρχοι Πυλαίας – Χορτιάτη και Νεάπολης Συκεών, καθώς και εκπρόσωποι του ΕΚΑΒ, της Τροχαίας και της Πυροσβεστικής.

“Επιβάλλαμε να μην έχουμε παράνομη στάθμευση”

Η διευθύντρια της Τροχαίας, Παρασκευή Παπαγεωργόπουλου ανέφερε μεταξύ άλλων “Είμαστε έξω από την πρώτη ημέρα. Κάναμε το αυτονόητο. Δεν εφαρμόσαμε κάτι ιδιαίτερο απλά επιβαλλαμε να μην έχουμε παράνομη στάθμευση. Αυτό όμως το καταφέρνουμε με τη συνεργασία και των πολιτών”.

“Η λεωφορειολωρίδα είναι για να εξυπηρετεί τα λεωφορεία και δεν είναι χώρος στάθμευσης. Γίνεται ένα ατελείωτο πάρκινγκ” σημείωσε μεταξύ άλλων.

Παράλληλα για την παρουσία στην περιφερειακή ανέφερε το σημερινό ατύχημα με τα εφτά οχήματα όπου απομακρύνθηκαν σε μισή ώρα κάνοντας λόγο για άθλο.

Έλλειψη σχεδιασμού

Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομων και Μεταφορών Πάρις Μπίλλιας σημείωσε αρχικά “Όλοι έχουμε αντιληφθεί ότι υπήρχε έλλειψη σχεδιασμού των μέτρων για το έργο. Γι’αυτό και τους δύο πρώτους μήνες ήταν δραματική η κατάσταση στην πόλη μας στην κυκλοφορία”.

“Για να βελτιωθεί η κατάσταση πήραμε την πρωτοβουλία για μια σύσκεψη προ ημερών και να δούμε ποιες από τις προτάσεις μπορούν νά γίνουν αποδεκτές. Είναι πολύ σημαντική η απόφαση για μια επιστημονική επιτροπή που θα προτείνει λύσεις στο συντονιστικό του έργου” ανέφερε στη συνέχεια.

“Σε συνεργασία εμείς με τον ΟΣΕΘ θα ξεκινήσουμε να δουλεύουμε πάνω σε αυτό το πλάνο. Σε πρωτο χρόνο να βελτιώσουμε και να εγκαταστήσουμε τους αισθητήρες και σε δεύτερο χρόνο να καταθέσουμε τις σχετικές μελέτες” κατέληξε μεταξύ άλλων.

Δημοψήφισμα

Ο δημοτικός σύμβουλος της παραταξης “Θεσσαλονίκη για Όλους” Μιχάλης Τρεμόπουλος στάθηκε στην ίδια επιχειρηματολογία υπέρ του ΙΧ. “Βλέπουμε και ακούμε τα ίδια επιχειρήματα που αναπτυσσόταν στη δεκαετία του 80 για την ανατολική περιφερειακή. Και τότε το αφήγημα ήταν ότι θα λύσουμε οριστικά το πρόβλημα της Θεσσαλονίκης”.

“Μπήκαμε στο αδιέξοδο του Μετρό. Πέρασαν 35 χρόνια. Αυτοί οι ίδιοι πολιτικοί παράγοντες της αυτοδιοίκησης από κληρονόμοι ενός προβλήματος έγιναν συνένοχοι. Και ξεκινάει το flyover χωρίς να υπάρχει διαθέσιμο ΜΜΜ”

“Σήμερα ζούμε μια απαξιωμενη κατάσταση. Ήδη έχει ξεκινήσει και ο κόσμος διαπιστώνει το αδιέξοδο της επιλογής αυτής. 4,5 ιδιωτικά αυτοκίνητα αντιστοιχούν στον κάθε πολίτη. Ποια είναι η λύση; Το ποδήλατο” συμπλήρωσε ζητώντας δημοψήφισμα για τον Flyover.

“Μια είναι η πρόταση, δημοψήφισμα για το Flyover για να δούμε αν οι πολίτες θα υποστούν τις επιπτώσεις για πέντε χρόνια. Δεν θα λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Θα μας δείξει αυτά που έδειξε η σαραντάχρονη πορεία με τέτοια έργα” κατέληξε.

“Η πυροσβεστική καθυστερεί πλέον να φτάσει”

“Αυτό το έργο είναι μια πραγματικότητα. Έχει ξεκινήσει. Και αυτό που πρέπει να σκεφτούμε είναι ότι η ταλαιπωρία που έχουμε εμείς όταν ξεκινάμε από το σπίτι μας είναι πολύ σημαντική” ανέφερε ο εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

“Η πυροσβεστική καθυστερεί πλέον να φτάσει σε περιστατικά. Αυτό είναι πρόβλημα και εμείς θα βρούμε τις λύσεις. Υπάρχουν κάθετοι άξονες που θα χρησιμοποιούμε. Αλλάζουμε το σχεδιασμό μας. Αυτό αρκεί από μόνο του; Άλλο να έχεις ένα δρόμο με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και άλλο έναν δρόμο με δύο. Φανταστείτε να πρέπει να περάσεις αυτή την κίνηση. Θα το κάνουμε γιατί πρέπει. Πιστεύω ότι θα βρούμε τις λύσεις αλλά θα χρειαστούμε και τη συνεργασία όλων των φορέων” σημείωσε χαρακτηριστικά.

Τα επόμενα τέσσερα χρόνια κάποιοι άνθρωποι συμπολίτες μας μπορεί να κινδυνεύσουμε. Πρέπει όλοι μας να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να βρούμε τις λύσεις” κατέληξε.

Λέμε ναι στο έργο όχι στην ασφυξία

“Όλοι ξέρουμε ότι ο περιφερειακός της Θεσσαλονίκης έχει πρόβλημα και θα έπρεπε να βρεθεί λύση. Εμείς λεμε ναι σε ένα έργο με μεγαλύτερη χωρητικότητα στον περιφερειακό αλλά όχι στο να δημιουργήσει ασφυξία” ανέφερε ο δήμαρχος Πυλαίας Χορτιάτη Ιγνάτιος Καϊτεζίδης.

“Έχουμε μελετήσει όλες τις προτάσεις αλλά θα πω ότι συμφωνούμε με τις προτασεις του δήμου Θεσσαλονίκης. Να μπουν νέα λεωφορεία πιο φιλόξενα και πιο φιλικά Αλλά είναι και χρέος όλων να τηρούνται οι λεωφορειολωρίδες. Υπάρχουν πολλές αρνητικές επιπτώσεις στους περαστικούς δήμους” κατέληξε ενώ απευθυνόμενος στον Νίκο Ταχιάο ζήτησε κάποιους επαναπροσδιορισμους στο έργο ειδικά στην περιοχή του δήμου του.

Δουλεύουμε στα κόκκινα

“Η μηχανή που λέγεται ΕΚΑΒ αυτή τη στιγμή δουλεύει στα κόκκινα” ανέφερε ο εκπρόσωπος του στην συνεδρίαση.

“Οι διασώστες είμαστε στα όρια μας. Έχουμε θέμα με την επιστροφή από τα νοσοκομεία. Δεν μπορούμε να κινούμαστε με σειρήνες. Οι λύσεις της πολιτείας είναι πρώτον προσωπικό. Είμαστε η μοναδική υπηρεσία που μείναμε οι ίδιοι. Χρειαζόμαστε να έρθει κόσμος από άλλες περιοχές της Ελλάδας” ανέφερε στην συνέχεια.

Δεν έχει μηχανισμό διαχείρισης επιπτώσεων

“Ένα έργο που δεν έχει πληροφόρηση και μηχανισμό διαχείρισης των επιπτώσεων” χαρακτήρισε τον Flyover η κ. Γεωργία Αυφαντοπουλου απο το ΙΜΕΤ-ΕΚΕΤΑ.

“Τις υποβάλλαμε τις προτάσεις μας στον ΟΣΕΘ. Η παράνομη στάθμευση μας παιρνει το 35% της χωρητικότητας. Η Θεσσαλονίκη πρέπει να μπει στις 100 κλιματικά ιδιαίτερες πόλεις. Η φωτεινή σηματοδότηση είναι ένα από τα κυριότερα έργα και εκεί θα επικεντρωθούμε” συμπλήρωσε μεταξύ άλλων.

Έργο 400 εκ ευρώ χωρίς μελέτη

Το θέμα της έλλειψης μελέτης κυκλοφοριακών επιπτώσεων έθεσε ο Αλέξανδρος Αδαμίδης, δικηγόρος Συνδέσμου Κατοίκων Οικισμού Κωνσταντινουπολιτών.

“Το 2019 εκδόθηκε η απόφαση του ΣτΕ που ακύρωσε τους περιβαλλοντικούς όρους. Γιατί ο Τζιτζικωστας είχε πάρει απόφαση απαλλοτρίωσης 80 στρεμμάτων στο Σέιχ σου το 2012. Πήρε την απόφαση αναδάσωσης. Και με βάση αυτή την άρση του χαρακτηρισμού βγήκε καινούργια μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων το 2020” σημείωσε. Μιλώντας για την προσφυγή των κατοίκων στο ΣτΕ επιχειρηματολόγησε ότι οι λόγοι που αιτούνται την ακύρωση του έργου είναι οι περιβαλλοντικές παραβάσεις (καταστροφή του οικοσυστήματος του Σέιχ σου) και η αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

“Δεν υπάρχει μια οριστική μελέτη ότι αυτό το έργο θα βοηθήσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης. Τώρα ζητάει ο δήμαρχος ο νεός από τον υπουργό να συνταχθεί μελέτη. Έχουμε ένα έργο περίπου 400 εκατομμυρίων ευρώ, χωρις να υπάρχει οριστική κυκλοφοριακή μελέτη. Ζήσαμε πρόσφατα ότι πληρώθηκαν 85 εκατομμύρια ευρώ για την υποθαλάσσια αρτηρία” ανέφερε μεταξύ άλλων.

“Εμείς που ζούμε τον περιφερειακό σαφώς δηλώνουμε ότι υπάρχει πρόβλημα. Αλλά ήταν ένας κακοσχεδιασμένος περιφερειακός και κακοφτιαγμενος και θα επιβαρυνθεί με ένα ακόμη κακοσχεδιασμένο έργο” κατέληξε.

Η δουλειά τώρα ξεκινάει

Για τις νέες γραμμές λεωφορείων που εξυπηρετούν 20.000 επιβάτες έκανε λόγο ο Γιάννης Τόσκας, διευθύνων σύμβουλος ΟΣΕΘ

“Πρέπει να συμβάλλουμε και εμείς σε αυτό το μεγάλο έργο που θα λύσει μερικές δυσχέρειες. Η δουλειά τώρα ξεκινάει. Να βοηθήσουμε να ελευθερωθούν λεωφορειολωρίδες. Να προχωρήσουν θέματα με τις αρμοδιότητες που μας έδωσε ο κ. Ταχιάος για να κερδιθεί χρόνος ώστε να έχει η πόλη σε λίγα χρόνια και flyover και καλύτερη κυκλοφορία που είναι στόχος για τη βιωσιμότητα της Θεσσαλονίκης”.

300 λεωφορεία στους δρόμους

Για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες έκανε λόγο ο διευθυντής Ανάπτυξης του ΟΑΣΘ, Χρήστος Χατζηγεωργίου. “Το μεγάλο μας πρόβλημα ήταν η έλλειψη οδηγών. Αυτό που κάναμε ήταν η πρόσληψη μέσω ΑΣΕΠ 150 οδηγών. Ήδη οι 140 έχουν πιάσει τιμόνι. Πλέον δρομολογουμε σε ημερήσια βάση 300 λεωφορεία. Άρα η αύξηση στο δρόμο είναι αισθητή. Αξιοποιήσαμε καλύτερα το προσωπικό. Τους οδηγούς που βρίσκονταν σε άλλες θέσεις τους κατεβάσαμε στο τιμόνι” σημείωσε.

“Όσο κόσμο και να επιστρατεύσουμε για αστυνόμευση ποτέ δεν θα είναι αρκετός. Για λεωφορειολωρίδες μπορεί να γίνει με φυσικο διαχωρισμό είτε με καμερες. Θέλουμε να φτάσουμε στα 350 λεωφορεία. Να προσλάβουμε άλλους 40 οδηγούς. Στο τέλος της άνοιξης θα έχουμε και 110 ηλεκτρικά λεωφορεία καινούργια, άρα θα έχουμε διαθεσιμότητα” κατέληξε μεταξύ άλλων.

Έπεσε ο τζίρος 30-40%

“Είναι ένα μεγάλο έργο για την πόλη αλλά με πολλά προβλήματα” τόνισε από τη μεριά του ο Παντελής Φιλιππίδης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.

“Τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Δυστυχώς έρχεται άλλη μια δυσκολία για να κλείσουμε τα μαγαζιά μας. Γιατί εσείς οι ίδιοι καταναλωτές αποφεύγεται πλέον το κέντρο. Και αυτό ρίχνει το τζίρο μας 30-40%. Δεν μπορεί να λειτουργήσει η πόλη αν δεν έχουμε πραγματικά ΜΜΜ. Εμείς έχουμε έναν ΟΑΣΘ και ένα ταξί. Οδηγούμε τον κόσμο στα μεγάλα περιφερειακά κέντρα. Μην αδειάσουμε το κέντρο της πόλης. Μην σκοτώνεται την αγορά” επεσήμανε.

Παράλληλα στάθηκε αρνητικός στο ωράριο φορτοεκφορτώσεων. Υπάρχουν 8500 μαγαζιά έξω που δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν. Μέχρι τις 7:30 το πρωί μόνο τα σούπερ μάρκετ. Τα υπόλοιπα μαγαζιά δεν μπορούν. Πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος για να τροφοδοτηθούν αυτά τα μαγαζιά.

Μπήκε μια θηλιά στην πόλη

“Υπάρχουν προβλήματα που με την πάροδο του χρόνου θα γίνουν καθημερινά και χειρότερα” ανέφερε από τη μεριά του ο Χρήστος Νικολόπουλος από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.

“Μπήκε μια θηλιά στην πόλη με την οποία καλουμαστε να πορευθούμε” τόνισε.

“Έχουμε 50.000 επαγγελματίες με τον τουρισμό την εστίαση έχουμε 190 επαγγέλματα. Είναι αναγκαία η φορτοεκφόρτωση. Αυτές οι επιχειρήσεις δίνουν δουλειά και παράγουν πλούτο. Ήδη βλέπουμε ότι η πόλη κόβεται στα δύο. Σε Ανατολική και Δυτική. Το κέντρο αρχίζει να ερημώνει. Η επισκεψιμότητα να μειώνεται. Θα έρθει το καλοκαίρι θα χειροτερέψει και ο περιφερειακός με τους τουρίστες” κατέληξε μεταξύ άλλων.

Προβληματισμένοι αλλά θετικοί

“Είμαστε προβληματισμένοι για το έργο αλλά είμαστε θετικοί για αυτό γιατί δεν μπορεί να χαθεί ακόμα μια ευκαιρία για την πόλη” σχολίασε ο Απόστολος Πρόιος από το Τεχνικό Επαγγελματικό Επιμελητήριο/ Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας.

“Δεν υπάρχει περίπτωση να μην υπάρχουν επιπτώσεις σε μια πόλη όπως η Θεσσαλονίκη. Πρέπει να γίνουν τα περιφερειακά πάρκινγκ και οι χώροι στάθμευσης. Όλα αυτά ήταν υποχρεώσεις που έπρεπε να γίνουν. Τι θα πει οριστική κυκλοφοριακή μελέτη; Προφανώς και υπήρξε μια μελετη σκοπιμότητας του έργου γιατί το παρακολουθώ μόνο από το 2010. Επέλεξε η κυβέρνηση την λύση του flyover και το κόστος εκείνο είχε και άλλα προβλήματα διότι κάποιοι συμπολίτες μας άρχισαν τα προβλήματα” κατέληξε μεταξύ άλλων.

Άχρηστο αχρείαστο έργο

“Η Πυλαία είναι ο αρχαιότερος δήμος της Θεσσαλονίκης και πάει να εξαφανιστεί” υποστήριξε από την πλευρά της η Αρχοντούλα Αργυρώ εκπρόσωπος κατοίκων Πυλαίας .

“Όταν θα κατασκευαστεί το έργο η Πυλαία θα έχει αυτό το πρόβλημα μόνιμο. Σε μια πόλη όπως τη Θεσσαλονίκη που πέρυσι καταδικάστηκε από το ευρωπαϊκό δικαστήριο για την ατμοσφαιρική ρύπανση. Υπάρχει η αναγκαιότητα κατασκευής αυτού του έργου; Για εμάς δεν υπάρχει. Είναι ένα άχρηστο αχρείαστο έργο.

Να σταματήσουν οι εργασίες

Για μεγάλο πρόβλημα στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου μίλησε ο εκπρόσωπος της ΕΝΙΘ Χρήστος Καραχρήστος.

“Υπάρχουν πάρα πολλές περιπτώσεις που αντιμετωπίζουμε στα επείγοντα που και ένα λεπτό να χαθεί μπορεί να είναι κρίσιμο. Δεν μπορούν να δώσουν πλέον συγκεκριμένα λεπτά για μια επέμβαση” σημείωσε μεταξύ άλλων.

“Θεωρούμε ότι είναι πολύ σημαντικό ότι πρέπει να βρεθούν άμεσα μέτρα σήμερα. Να βρεθούν οι παράδρομοι σε συνεργασία με το ΕΚΑΒ” συμπλήρωσε κάνοντας λόγο για τεράστιο πλήγμα στην έλλειψη του ήδη ανύπαρκτου ελεύθερου χρόνου που έχει σοβαρές επιπτώσεις στη σωματική και ψυχική υγεία των εργαζομένων. Ζήτησε ενισχυση του ΕΚΑΒ, ενίσχυση του ΟΑΣΘ και επιτάχυνση του Μετρό. Πρέπει να σταματήσουν οι εργασίες. Δεν μπορούμε να είμαστε στο βωμό του κέρδους των κατασκευαστικών να είμαστε μια ολόκληρη πόλη σε ομηρία”.

“Όχι αποζημίωση στην κοινοπραξία”

“Σπαταλήθηκαν χρήματα. Ο κόσμος βιώνει μια ταλαιπωρία γιατί δεν μπορούν να λύσουν το πρόβλημα της συγκοινωνίας της πόλης” σημείωσε αρχικά ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Βασίλης Τομπουλίδης.

“Πήγαμε σε ένα έργο με μελέτες αναγκαιότητας με μισό ΜΜΜ. Αντί να επιλεχθεί η ενίσχυση των ΜΜΜ” πρόσθεσε.

“Οι ίδιοι που άφησαν να χαθούν χρόνια ολόκληρα τώρα το παίζουν σωτήρες. Καθεμιά από τις προτάσεις είναι ασπιρίνη. Θα πρέπει να μας απασχολήσει και το ενδεχόμενο μεγάλου ατυχήματος. Οι μόνοι που πανηγυρίζουν για αυτό το έργο είναι οι επιχειρηματικοί όμιλοι. Δεν έχουν καμία σχέση με τα συμφέροντα του λαού. Το κόστος του αντιστοιχεί σε 80 περίπου σχολεία” συμπλήρωσε μεταξύ άλλων.

“Σε περίπτωση ακύρωσης του έργου δεν πρέπει καμία αποζημίωση να πάρει η κοινοπραξία” κατέληξε.

Είναι υπέρ της πόλης το έργο

Με εντάσεις η τοποθέτηση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Νίκου Ταχιάου. Τόνισε ότι ο Flyover ήταν μια συνειδητή επιλογή σχολιάζοντας ότι αν γινόταν επέκταση του περιφερειακού θα υπήρχαν τεράστιες περιβαλλοντικες επιπτώσεις.

“Μιλάμε για το σύνολο της περιφερειακής. Για βελτίωση και συντήρηση του συνόλου της. Από τη Λαχαναγορά μέχρι τον Αγιο Παύλο και για συντήρηση αυτού του έργου για 26 χρόνια μετά την περίοδο ανακατασκευής” πρόσθεσε μεταξύ άλλων.

Για τον Εξωτερικό Δακτύλιο σημείωσε πως το σχέδιο ήταν να κάνουν ένα δρόμο να περνάει μέσα από το δάσος. “Φαντασιωνομαστε έργα κολοσσιαία αλλά υπάρχουν λεφτά για αυτά ;” αναρωτήθηκε.

“Είναι ένα ΣΔΙΤ που ξεκίνησε στις 19 Δεκεμβρίου του 2022. Τότε έγινε ανάθεση στον ανάδοχο. Σε αυτόν τον χρόνο των τεσσάρων ετών οφείλει να δώσει το έργο και στα επόμενα χρόνια με ένα συγκεκριμένο χρηματοδοτικό μοντέλο”.

“Το εν λόγω έργο χρηματοδοτείται από τράπεζες ιδιωτικές που έχουν εξετάσει τη σκοπιμότητα του έργου. Κάποια στιγμή πρέπει να αποφασίσουμε να κάνει έργα σε αυτή την πόλη. Μπορεί να γίνει ένα έργο χωρίς προβλήματα; Όχι δεν γίνεται. Ένα έργο πάντα θα δημιουργεί συμφόρηση. Έχει αρχίσει να ομαλοποιείται η κυκλοφορία στον Περιφερειακό. Μελέτη επιπτώσεων δεν υπάρχει. Και πριν δε λειτουργούσε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.” πρόσθεσε.

“Είναι πολύ εύκολο να ανατρέψουμε στην σκοπιμότητα και την ορθότητα του έργου. Το έργο θα προχωρήσει. Προφανώς υπάρχουν άνθρωποι που θα το ήθελαν αυτό. Εμείς θα υπερασπιστούμε την επιλογή γιατί θεωρούμε ότι είναι υπέρ της πόλης. Δεν είναι ευχάριστο που στην περιοχή αυτή που στην πόλη αναστατώνονται αυτό τι σημαίνει ότι η αυριανή ημέρα θα είναι καλύτερη. Ας αποφασίσουμε τι θέλουμε. Οι άνθρωποι που έχουν την ευθύνη της πολης να συνταχθούν με ένα έργο που εφόσον στηριχθεί μέσα στα όρια της θητείας θα φέρει τα αποτελέσματα του”.

«Το θέμα μας είναι ότι τα έργα πρέπει να εκτελούνται»

Από την πλευρά του ο τέως δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, μίλησε για αιφνιδιασμό της διοίκησης του όταν πληροφορήθηκαν το καλοκαίρι την επικείμενη έναρξη του έργου του FlyOver τον περασμένο Νοέμβριο.

«Υπήρξαν πολλές συσκέψεις. Κατατέθηκαν πολλές προτάσεις. 15 από το δήμο 11 από την περιφέρεια και από πολλούς άλλους φορείς. Θεωρώ ότι είναι όλες προς τη σωστή κατεύθυνση και δε θέλω να αμφισβητήσω τις προθέσεις κανενός», σημείωσε αρχικά.

Όπως επισήμανε, «το θέμα μας είναι ότι τα έργα πρέπει να εκτελούνται. Τα χρονοδιαγράμματα πρέπει να τηρούνται, ειδικά στην πόλη μας. Το θέμα είναι τι γίνεται στο ενδιάμεσο. Συζητήθηκαν πολλά θέματα με την καλύτερη διαχείριση του έργου, στην οικονομία της πόλης, στη ζωή της. Μίλησαν για καλύτερες συγκοινωνίες και το Μετρό δεν έχει ολοκληρωθεί. Το έργο τρέχει, η ταλαιπωρία υπάρχει».

«Τι είναι αυτό που προτείνουμε; Η διαδικασία παρακολούθησης αυτού του έργου είναι να γίνεται στη βάση μιας μητροπολιτικής επίβλεψης. Μην έχουμε τα ίδια αποτελέσματα όπως του Μετρό στους 60 μήνες που απομένουν για αυτό το έργο και δούμε μια διαφορετική Θεσσαλονίκη», κατέληξε μεταξύ άλλων.

«Το έργο είναι ελλειμματικό»

Με τη σειρά του ο Σπύρος Πέγκας, επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη για Όλους», σημείωσε ότι «οι περισσότεροι γνωριζόμαστε μεταξύ μας και αυτό που με χαρακτηρίζει είναι η μετριοπάθεια».

«Με αυτά που ζούμε, όμως, τα τελευταία χρόνια δυσκολεύομαι να κρατήσω τη μετριοπάθεια αυτή. Μου κάνει εντύπωση όταν μιλάμε αποσπασματικά για το FlyOver», ανέφερε.

Ακόμα, πρόσθεσε ότι, «σήμερα ακούσαμε ότι έχουμε και θέματα επιβίωσης. Στη “Θεσσαλονίκη για Όλους” κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια να ισορροπήσουμε τη θέση μας για αυτό το έργο. Δυσκολευόμαστε πολύ να το κάνουμε. Δεν έχουμε καθόλου ιδεοληψίες».

«Γι’αυτό σε ό,τι αφορά το έργο φυσικά και είναι ελλειμματικό. Δεν υπάρχει μεγάλη κυκλοφοριακή μελέτη για αυτό. Άρα, μην προσπαθεί κάποιος να μας πείσει ότι θα σώσει την πόλη. Άλλα πράγματα περιμέναμε και άλλα μας ήρθαν.

Ο δήμος είναι εδώ για να αφουγκράζεται την κοινωνία», κατέληξε ο κ. Πέγκας.

«Το έργο είναι λάθος και πρέπει να σταματήσει για το καλό της πόλης»

«Είναι ένα πάρα πολύ πρόχειρο και πάρα πολύ επικίνδυνο έργο. Μας ρώτησε ο κ. Ταχιάος σε ποια πόλη ζούμε. Εμείς ζούμε εδώ και όχι αυτός», ανέφερε μεταξύ άλλων η Μαρία Κέκη, επικεφαλής της παράταξης «Η πόλη ανάποδα».

Σημείωσε επίσης πως η θέση της παράταξης ήταν σαφής εξαρχής.

«Το έργο αυτό είναι λάθος και πρέπει να σταματήσει για το καλό της πόλης. Ως δημοτικό συμβούλιο όμως θα πρέπει να παίρνουμε και αποφάσεις. Γι’αυτό ρωτάμε ευθέως τη διοίκηση: Τι σκοπεύετε να κάνετε;», κατέληξε η κ. Κέκη.

«Έπρεπε το έργο να αρχίσει στις αρχές του 2023»

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Νεάπολης – Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, μιλώντας για το θέμα του FlyOver, τόνισε: «κίνησα θεούς και δαίμονες να γίνει έκτακτη συνεδρίαση με τηλεδιάσκεψη την περίοδο του κορομοϊού στην οποία πείστηκαν ηγετικά στελέχη της Εγνατίας Οδού και μελετητική εταιρεία για το FlyOver».

Στη συνέχεια, ο κ. Δανιηλίδης έκανε λόγο για ένα μείζον θέμα που επηρεάζει την καθημερινότητα των κατοίκων της πόλης.

«Έπρεπε το έργο να αρχίσει στις αρχές του 2023. Κανένας δεν απολογήθηκε μέχρι στιγμής ότι το έργο δεν ξεκίνησε τότε.

Και στην πρώτη σύσκεψη ακούσαμε την απαίτηση αυτοδιοικητικών στελεχών μην τυχόν και ξεκινήσει πριν τη δεύτερη Κυριακή των εκλογών», συμπλήρωσε.

«Ήμασταν όλοι οι φορείς της πόλης υπέρ του εξωτερικού δακτυλίου. Ο κ. Υπουργός με υποτιμητικό τρόπο μιλάει για το έργο του δακτυλίου. Κάναμε προτάσεις οι οποίες χλευάστηκαν και απαξιώθηκαν», κατέληξε ο Σίμος Δανιηλίδης.

«Αυτό που θέλουν να ακούσουν οι πολίτες είναι η προσωπική αλήθεια»

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου της πόλης, εξέφρασε τις θέσεις της παράταξής του για το εν λόγω έργο, τονίζοντας πως πρέπει να βρεθούν λύσεις για τα προβλήματα που δημιουργούνται από αυτό.

«Αυτό που θέλουν να ακούν οι πολίτες είναι η προσωπική αλήθεια. Κατανοώ απόλυτα τις διαφωνίες σας τις κινήσεις σας τις δράσεις που θέλω να ξέρετε ότι ανεξάρτητα από τις διαφωνίες έχουμε αποφασίσει να είμαστε κοντά», σημείωσε αρχικά.

Όπως εξήγησε , «οι πρώτες συναντήσεις που έκανα ήταν με τους κατοίκους από τα Κωνσταντινουπολίτικα. Έχω πει 25 φορές τη θέση μας. Θέλω να την επαναλάβω και είναι η θέση της δημοτικής αρχής. Πληροφορηθήκαμε και εμείς ίσως και λίγο πιο καθυστερημένα αυτό το περιβόητο έργο».

«Διαπιστώσαμε ότι είναι ένα έργο που δεν έχει σχεδιαστεί καλά. Είναι προτιμότερο το έργο αυτό, αλλά καλό είναι να αναβληθεί μέχρι την έναρξη του Μετρό όπου θα υπάρχει και η έλευση των περιβόητων 110 λεωφορείων του ΟΑΣΘ. Ζητήσαμε να υπάρξει και μια κυκλοφοριακή μελέτη μέσα στο χρόνο», συνέχισε.

«Προφανώς δεν έχουμε την ίδια άποψη με αυτούς που λένε όχι σε αυτό το έργο. Είπαμε σχεδιάστε μελετήσετε καλύτερα το έργο και ελάτε αφού λειτουργήσει και το μετρό να συνεχίσετε το έργο. Αυτή ήταν η θέση και αυτή και μέχρι τώρα. Δεν θέλω να σας μιλήσω για τη Θεσσαλονίκη και όλους εκείνους που ανακαλύπτουν τι δεν είναι η Θεσσαλονίκη αλλά όταν έρχεται η ώρα για το τι είναι η Θεσσαλονίκη τότε κατεβάζουμε τα μανίκια», πρόσθεσε ο δήμαρχος.

Όταν λοιπόν έβαλα από την 20η φορά της δημοσιοποίησης της θέση ότι θα συνεχιστεί το έργο, είπαμε ότι πρέπει να πάρουμε πρωτοβουλία και να πούμε πως μπορούμε να σταθούμε δίπλα στους δημότες της πόλης και να πάρουμε πρωτοβουλίες προκειμένου να δείξουμε ότι συμμετέχουμε στην αντιμετώπιση των προβλημάτων. Είπαμε εκτελείται αυτό το έργο. Η άποψη μας ήταν άλλη. Εγκρίθηκε η ομάδα των επιστημόνων της πόλης που ασχολείται με τα συγκοινωνιακά και ως όφειλα κάθισα ως μαθητής και συγκροτήθηκαν 11 προτάσεις που προφανώς και δε λύνουν το ζήτημα», τόνισε.

Όπως υπογράμμισε ο κ. Αγγελούδης, «αν χρειαστεί θα βγούμε στους δρόμους πιο μπροστά. Πρέπει να έχουμε την τεκμηριωμένη πρόταση που ζητήσαμε να μας τεθεί. Η κανονιστική είναι δική μας άλλα πριν την εφαρμόσουμε πρέπει να σκεφτούμε ότι υπάρχουν 2000 καταστηματάρχες που έχουν 1-2 άτομα που εργάζονται και αυτοί δεν μπορούν να επωμιστούν το κόστος».

«Άρα τι λέμε; Πρέπει να εφαρμοστεί γιατί είμαστε η μοναδική πόλη ίσως στην Ευρώπη που δεν κάνει συγκεκριμένες ώρες την φορτοεκφόρτωση. Θα δούμε πως μπορεί να υπάρξει μια ανοχή για να βρούμε έναν τρόπο ώστε η φορτοεκφόρτωση να γίνεται στις ώρες να έχουν τη δυνατότητα να την υποστηρίξουν, χωρίς να σημαίνει ότι θα είναι «μπάτε σκύλοι αλέστε»», δήλωσε αμέσως μετά.

«Είμαστε διατεθειμένοι να είμαστε δίπλα στις πρωτοβουλίες και στις δράσεις που αποφασίσατε να κάνετε», κατέληξε ο δήμαρχος.

«Αν βγείτε δήμαρχε στους δρόμους για αυτό το έργο, είμαι στη διάθεσή σας»

Ο Μιχάλης Χουρδάκης, ανεξάρτητος βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, εξέφρασε τη λύπη του για το γεγονός πως ήταν ο μοναδικός βουλευτής που συμμετείχε στο εν λόγω δημοτικό συμβούλιο.

«Το έργο είναι υπερκοστολογημένο τουλάχιστον για 80%. Σαφώς και θερμά συγχαρητήρια στην Τροχαία από τη μία αλλά από την άλλη γιατί να γίνεται το Flyover προκειμένου να λειτουργεί κανονικά;», δήλωσε μεταξύ άλλων.

Μάλιστα, απευθυνόμενος προς τον κ. Αγγελούδη υπογράμμισε: «Αν δήμαρχε βγείτε στους δρόμους για αυτό το έργο, εγώ θα είμαι στη διάθεσή σας».