Flyover: Στο σκοτάδι καφέ – μπαρ και εστίαση για το τι θα ισχύει στις φορτοεκφορτώσεις

Τι λένε στο TheOpinion εκπρόσωποι του κλάδου - Οι επιπτώσεις του flyover - Ποια μαγαζιά θα δουλέψουν

Flyover: Στο σκοτάδι καφέ – μπαρ και εστίαση για το τι θα ισχύει στις φορτοεκφορτώσεις

«Στο σκοτάδι» είναι οι επιχειρηματίες των καφέ, μπαρ και εστιατορίων στη Θεσσαλονίκη σχετικά με το τι θα ισχύσει με τις φορτοεκφορτώσεις, ελέω Flyover.

Το ωράριο των φορτοεκφορτώσεων τέθηκε επί τάπητος, σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη διάρκεια των συσκέψεων του περίφημου συντονιστικού οργάνου που μελετά τα μέτρα ανακούφισης του κυκλοφοριακού, το οποίο θα ενταθεί λόγω κλειστών λωρίδων στην περιφερειακή.

Τυπικά, το ωράριο φορτοεκφόρτωσης καθορίζεται με προεδρικό διάταγμα που έπρεπε να εφαρμόζεται εδώ και χρόνια στη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, η καθημερινότητα αποδεικνύει ότι ο καθένας σταματά όπου θέλει, ό,τι ώρα θέλει, χωρίς ελέγχους και πρόστιμα.

«Δεν έχουμε καμία ενημέρωση, είμαστε στα τυφλά. Διαβάζουμε και ακούμε ό,τι γράφεται από δημοσιογράφους. Γνωρίζουμε ότι είναι σε ισχύ ένα συγκεκριμένο ωράριο φορτοεκφορτώσεων, το οποίο όμως δεν είναι εφικτό να εφαρμοστεί και αυτό αποδεικνύεται στην πράξη», τονίζει μιλώντας στο TheOpinion ο πρόεδρος της Πρωτοβουλίας Εστίασης Θεσσαλονίκης, Χρήστος Κουδούνης.

Όπως λέει ο ίδιος, η διαδικασία της φορτοεκφόρτωσης προμηθειών θα πρέπει, σύμφωνα με το ωράριο, να ολοκληρώνεται έως τις 8.30 το πρωί. «Στα μαγαζιά ενδεχομένως να ήταν και βολικό. Πώς όμως λύνονται θέματα εργασιακά, που αφορούν κυρίως τους προμηθευτές μας;», προσθέτει ο κ. Κουδούνης.

Όπως λέει ο ίδιος, το αίτημα να λειτουργήσει πρώτα το Μετρό και μετά να ξεκινήσουν οι εργασίες για το flyover, κάτι που έχουν ζητήσει και αρμόδιοι φορείς, φαίνεται πιο λογικό.

«Θα δουλέψουν τα συνοικιακά μαγαζιά»

Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι βέβαιο ότι λόγω των κλειστών λωρίδων στην περιφερειακή, θα επιβαρυνθεί η πόλη με περισσότερα αυτοκίνητα. Τι θα σημαίνει αυτό για τα καταστήματα εστίασης περιοχών όπως το ιστορικό κέντρο που κάθε άλλο παρά ελκυστικό θα είναι; Πώς εκτιμά ότι θα συμπεριφερθούν οι πελάτες των εστιατορίων;

«Ζούμε σε μια πόλη με συγκεκριμένους δρόμους, χωρίς μετρό και ικανοποιητικό αριθμό λεωφορείων για να εξυπηρετηθεί ο επιβάτης που θέλει να αφήσει το ΙΧ. Εκτιμώ λοιπόν ότι όταν θα αρχίσουν οι εργασίες για το Flyover, αλλά χωρίς το Μετρό, ο κόσμος θα αποφεύγει τις μετακινήσεις. Αν μένει ανατολικά, θα μένει ανατολικά. Αν μένει δυτικά, θα μένει δυτικά. Περιμένω λοιπόν να δουλέψουν σε πρώτη φάση τα περιφερειακά καταστήματα, αυτά της γειτονιάς. Στη συνέχεια, όταν αρχίσει το Μετρό, θεωρώ ότι όλοι θα κατεβαίνουν στο κέντρο και θα δουλέψουν καλύτερα τα μαγαζιά εκείνης της περιοχής», απαντά ο κ. Κουδούνης.

Την έλλειψη ενημέρωσης περί του τι θα γίνει τελικά με τις φορτοεκφορτώσεις, επισημαίνει, μιλώντας στο TheOpinion και ο Μιχάλης Επιτροπίδης, γραμματέας της Ένωσης Εστιατόρων Ψητοπωλών και Καφέ Μπαρ νομού Θεσσαλονίκης.

«Σίγουρα θα υπάρξει πρόβλημα με τις δικές μας προμήθειες. Τα εστιατόρια, τα ψητοπωλεία, τα καφέ και τα μπαρ δεν είναι μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις για να πάρουν ποσότητες μία φορά την εβδομάδα, να έρθει δηλαδή ο προμηθευτής μία φορά. Δουλεύουμε με φρέσκες πρώτες ύλες, με προϊόντα που έρχονται τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα στα μαγαζιά μας και ανανεώνονται συνεχώς. Στην πράξη είναι ανεφάρμοστο το 8.30 το πρωί», εξηγεί ο κ. Επιτροπίδης.