FlyOver: Νέα αίτηση στο ΣτΕ για αναστολή των εργασιών

Ζητείται επίσης προσωρινή διαταγή για να σταματήσουν άμεσα οι εργασίες.

FlyOver: Νέα αίτηση στο ΣτΕ για αναστολή των εργασιών

Νέα αίτηση αναστολής των εργασιών που βρίσκονται σε εξέλιξη για το FlyOver κατέθεσαν στο Συμβούλιο της Επικρατεία η Επιτροπή Προστασίας του Σέιχ Σου και ο Σύλλογος Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης. 

Οι δύο φορείς στρέφονται κατά της Μελέτης Περιβάλλοντος και της τροποποιημένης το 2024 Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ). Ζητούν από το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο τη χορήγηση προσωρινής διαταγής έως τη συζήτηση επί της αίτησης αναστολής των εργασιών.

«Η αίτηση κατατέθηκε στις 26 Ιουλίου. Το πρόβλημα είναι ότι αυτές τις ημέρες το Συμβούλιο βρίσκεται υπό μετακόμιση και για τον λόγο αυτό δεν έχουμε ακόμη ημερομηνίες. Έως τις 9 Αυγούστου, βέβαια, οπότε θα ολοκληρωθεί η μετεγκατάσταση,  είναι δυνατή κατ’ εξαίρεση η κατάθεση επειγουσών αιτήσεων και ευελπιστούμε για το καλύτερο. Όσο καθυστερούμε, συνεχίζονται οι εργσίες που πληγώνουν το περιβάλλον και μάλιστα για ένα έργο αμφιλεγο΄μενο, για ένα έργο που θα οδηγεί από το νοσοκομείο Παπαγεωργίου έως τα Κωνσταντινουπολίτικα και από εκεί θα υπάρχει και παλι μποτιλιάρισμα…», εξηγεί μιλώντας στο TheOpinion η πρόεδρος της Επιτροπής Προστασίας Σέιχ Σου, Λευκή Βυζέλη.

Τα βασικά σημεία της νέας ένστασης έχουν να κάνουν με το ότι με τη Νέα Μελέτη Περιβάλλοντος:

-Αυξάνεται η έκταση των υπό εκχέρσωση δασικών εκτάσεων από 45 στρέμματα στα 188 και μάλιστα χωρίς διαβούλευση. «Η ΑΕΠΟ τροποποιήθηκε… πριν τη διαβούλευση, κάτι που απαγορεύεται», σχολιάζει χαρακτηριστικά η κα Βυζέλη.

-Προβλέπεται για πρώτη φορά κατασκευή νέων δασικών δρόμων εντός του δάσους,ενώ στις προηγούμενες Μελέτες ρητά απαγορευόταν.Η διάνοιξη και διαπλάτυνση δασικών δρόμων προκαλούν κατάτμηση του δάσους και απαιτούν την υλοτόμηση περισσότερων δέντρων. Σύμφωνα με την κα Βυζέλη, αυτή είναι και η βασικότερη διαφορά της ΑΕΠΟ του 2024 σε σύγκριση με τις προηγούμενες ΑΕΠΟ.

-Εξακολουθεί η ασάφεια ως προς την πρόσβαση των οχημάτων της πυροσβεστικής στο στάδιο κατασκευής,μετά την καθαίρεση των υφιστάμενων οδογεφυρών (Επταπυργίου,Αγίου Παύλου,Τριανδρίας,Περραιβού) και της κατάργησης της πρόσβασης πάνω από το τούνελ του οικισμού Κωνσταντινουπολιτών.

-Τα ρέματα στα οποία θα γίνουν επεμβάσεις δεν κατονομάζονται ,ούτε οριοθετούνται ,όπως προβλέπει ο νόμος, και αυθαίρετα αποκαλούνται “μικρά” με εξαίρεση την περίπτωση του ρέματος Σταγειρίτη και Ξηροποτάμου,

-Ως προς την πυρασφάλεια του δάσους, η Μελέτη αναφέρει δυνατότητα εξακολούθησης των εργασιών ακόμη και των θερμοσυγκολλητικών, όταν το επίπεδο κινδύνου πυρκαγιάς είναι αυτό του κόκκινου συναγερμού (επίπεδο 5) .

-Εξακολουθεί η νέα μελέτη να μην προβλέπει προσήμανση των υπό υλοτόμηση δέντρων ,η οποία είναι υποχρεωτική σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία,για να μην υπάρχει περίπτωση να κοπούν περισσότερα ή διαφορετικά δέντρα ,από αμέλεια ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο.

-Εξακολουθεί η νέα Μελέτη να προβλέπει χρήση του υφιστάμενου δασικού οδικού δικτύου από βαρέα οχήματα της εταιρείας, με προφανή κίνδυνο καταστροφής του και χωρίς Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την πανίδα,τη χλωρίδα και τους επισκέπτες του δάσους.Ακόμη δε λαμβάνεται υπόψη η αδυναμία διασταύρωσης οχημάτων της εταιρείας με πυροσβεστικά οχήματα,σε περίπτωση πυρκαγιάς

– Η νέα Μελέτη προβλέπει σαν αντιστάθμισμα στα 188 στρέμματα δάσους ,που θα εκχερσωθούν,αναδάσωση (220 στρέμματα) στο Ωραιόκαστρο.Τη στιγμή που το Σέιχ Σου έχει χάσει χιλιάδες στρέμματα δασικών δέντρων τα τελευταία χρόνια λόγω φλοιοφάγου εντόμου και πυρκαγιών.

-Η νέα Μελέτη αναγνωρίζει ότι μέχρι την έκδοσή της (Απρίλιος 2024) δεν έχουν γίνει περιβαλλοντικές επιθεωρήσεις τακτικές ή έκτακτες

Θα σταματήσουν και πάλι οι εργασίες, όπως είχε γίνει τον περασμένο Απρίλιο; «Σε αυτό στοχεύουμε με την προσωρινή διαταγή. Οι κατασκευαστικές εργασίες προχωρούν με καταιγιστικούς ρυθμούς, δέντρα υλοτομούνται, δασικοί δρόμοι διαπλατύνονται και το Σέιχ Σου αρχίζει να μεταμορφώνεται σταδιακά σε απέραντο εργοτάξιο. Τα “μέτωπα” που έχουν ανοίξει στο περιαστικό δάσος είναι πολλά», προσθέτει η κα Βυζέλη.

Υπενθυμίζεται ότι στις 16 Οκτωβρίου έχει οριστεί η συζήτηση επί των δύο πρώτων αιτήσεων ακύρωσης του FlyOver.

(Κεντρική φωτό από Επιτροπή Προστασίας Σέιχ Σου – Εργασίες πλησίον Επταπυργίου)