Έτοιμο το σχέδιο για νυχτερινή αποκομιδή των απορριμμάτων στον δήμο Θεσσαλονίκης

Σχέδιο για ένα έτος με 5 εκατ. ευρώ - Παραμένουν κάποια ημερήσια δρομολόγια για λαϊκές αγορές και άλλες λειτουργίες

Έτοιμο το σχέδιο για νυχτερινή αποκομιδή των απορριμμάτων στον δήμο Θεσσαλονίκης
Εικόνα: Motionteam

Έτοιμο έχει η αντιδημαρχία Καθαριότητας το σχέδιο για τη νυχτερινή αποκομιδή των απορριμμάτων στον δήμο Θεσσαλονίκης, περιμένοντας βέβαια από την κυβέρνηση επιπλέον κονδύλι 5 εκατ.ευρώ για την εφαρμογή του.

Η νυχτερινή αποκομιδή των απορριμμάτων είναι μία από τις προτάσεις που έριξε αυτή την εβδομάδα στο τραπέζι των λύσεων για την ανακούφιση του κυκλοφοριακού ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης.

Όπως επισήμανε, βέβαια, ο δήμαρχος και στη σχετική συνέντευξη Τύπου, προϋπόθεση αποτελεί η χρηματοδότηση του project με κονδύλιο ύψους 5 εκατ. ευρώ από την κυβέρνηση, ποσό για το οποίο δόθηκε η προφορική συναίνεση του πρωθυπουργού στη σύσκεψη που έγινε στο μέγαρο Μαξίμου για το θέμα.

Το συγκεκριμένο σχέδιο έχει έτοιμο, μέχρι και την τελευταία του λεπτομέρεια, ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας Γιώργος Δημαρέλος. «Υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο ώστε να μπορέσουμε να μεταφέρουμε το μεγαλύτερο μέρος της αποκομιδής των απορριμμάτων το βράδυ. Αν το πετύχουμε αυτό, όχι μόνο θα υπάρχει μικρότερη επιβάρυνση στο κυκλοφοριακό που εντάθηκε με το Flyover, αλλά και στον δήμο μας θα γίνει εξοικονόμηση, καθώς η πιο γρήγορη αποκομιδή, σημαίνει λιγότερα καύσιμα, λιγότερες εργατοώρες», εξηγεί μιλώντας στο TheOpinion ο κ. Δημαρέλος.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, το ποσό των 5 εκατ. ευρώ που ζήτησε η διοίκηση του δήμου για τη χρηματοδότηση αυτού του σχεδίου αντιστοιχεί σε διάρκεια εφαρμογής ενός έτους.

Θα μπορούσε να γίνεται το σύνολο της αποκομιδής το βράδυ; «Ακόμη κι αν είχαμε επάρκεια κονδυλίων, μέσων κλπ, η Θεσσαλονίκη δεν θα μπορούσε να “σηκώσει” αποκλειστικά και μόνο νυχτερινή αποκομιδή», απαντά ο αντιδήμαρχος και προσθέτει: «υπάρχουν συγκεκριμένες λειτουργίες της πόλης που απαιτούν και ημερήσια αποκομιδή. Για παράδειγμα, δεν γίνεται τα σημεία όπου στήνονται οι λαϊκές αγορές να μην καθαριστούν αμέσως μετά τη λειτουργία της λαϊκής. Το ίδιο και στο κέντρο της πόλης. Υπάρχουν σημεία της πόλης και λειτουργίες που απαιτούν και δρομολόγια απορριμματοφόρων για ημερήσια αποκομιδή. Ωστόσο, όταν εφαρμοστεί η νυχτερινή αποκομιδή, τα ημερήσια δρομολόγια θα μειωθούν κατά πολύ. Αυτός είναι και ο στόχος».

Πάντως, και το Συντονιστικό Όργανο που είχε συσταθεί για να εξετάσει τους τρόπους αντιμετώπισης των επιπτώσεων από τις εργασίες του Flyover είχε προτείνει μεταξύ άλλων να γίνεται βράδυ η αποκομιδή των σκουπιδιών, ώστε να μειωθούν τα απορριμματοφόρα που κυκλοφορούν τις πρωινές ώρες στους δρόμους, επιτείνοντας το κυκλοφοριακό κομφούζιο.

Η λειτουργία του ΧΥΤΑ

Ωστόσο, όπως εξηγεί ο κ. Δημαρέλος, πρόβλημα αποτελεί το γεγονός ότι ο ΧΥΤΑ στη Μαυροράχη λειτουργεί μόνο ως τις 5 το απόγευμα.

«Το ωράριο αυτό δεν μας εξυπηρετεί ιδιαίτερα και υπάρχουν αιτήματα για την τροποποίησή του. Όχι, βέβαια, ότι αυτό αναιρεί τη νυχτερινή αποκομιδή. Απλώς ο τράκτορας του δήμου Θεσσαλονίκης που σήμερα θα πηγαίνει στον ΧΥΤΑ μεταφέροντας γεμάτα κοντέινερ, θα γυρίζει άδειος, χωρίς κοντέινερ. θα μπορούσε να φεύγει από τον ΧΥΤΑ, παίρνοντας άδεια κοντέινερ, με αποτέλεσμα το δρομολόγιό του να είναι ένα την ημέρα, κάτι που σημαίνει μείωση κόστους», εξηγεί ο αντιδήμαρχος.