Ερημώνει το Καπάνι στη Θεσσαλονίκη: Σχεδόν 1 στα 4 καταστήματα έχουν κατεβάσει ρολά

Παρά τα χαμηλά ενοίκια δεν υπάρχει ενδιαφέρον για επαγγελματική δραστηριότητα.

Ερημώνει το Καπάνι στη Θεσσαλονίκη: Σχεδόν 1 στα 4 καταστήματα έχουν κατεβάσει ρολά
EUROKINISSI

Απανωτά τα χτυπήματα για το Καπάνι. Η δεκαετής οικονομική κρίση, η πανδημία του κορονοϊού και τώρα ο ενεργειακός «πυρετός» καίνε τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ιστορική αγορά στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Σχεδόν το 23% των καταστημάτων έχουν κατεβάσει ρολά με τον πρόεδρο του Σωματείου Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου (ΣΕΠΙΚ), Χρήστο Νικολόπουλο να δηλώνει στο TheOpinion ότι η ακρίβεια και η κακή ψυχολογία καταναλωτών και επιχειρηματιών από την κρίση διάρκειας έχει οδηγήσει σε λουκέτο 50 από τα 220 καταστήματα που δραστηριοποιούνται στην αγορά.

«Όπου κλείνει κατάστημα δεν ξανά ανοίγει»

«Πρώτα ήταν η κρίση, μετά η πανδημία και ο φόβος και τώρα οι λογαριασμοί του ρεύματος και του φυσικού αερίου που επιβαρύνουν το κλίμα στις επιχειρήσεις. Καταστήματα που έχουν κλείσει τα τελευταία 5-7 χρόνια δεν ξανά νοικιάστηκαν από τότε, γιατί οι επιχειρηματίες δεν έχουν τη διάθεση με αυτές τις συνθήκες να ανοίξουν ένα μαγαζάκι. Όπου κλείνει κατάστημα δεν ξανά ανοίγει», σημειώνει ο Χρήστος Νικολόπουλος.

Πτώση στα ενοίκια

Καταστήματα που άλλοτε το μίσθωμα τους κυμαινόταν στα 1.200 με 1.300 ευρώ, τώρα διατίθενται με 500 ευρώ, ακόμη και 400 ευρώ, ωστόσο υπάρχει μηδενικό ενδιαφέρον από την πλευρά των επιχειρηματιών παρά την ραγδαία πτώση στις τιμές ενοικίασης.

Με το βλέμμα στην… ανάπλαση

Όσοι επαγγελματίες παραμένουν εν ενεργεία στο Καπάνι κρατούν με «νύχια και με δόντια» τα καταστήματα τους μέχρι να αλλάξουν οι συνθήκες και η εικόνα της αγοράς να μεταμορφωθεί.

Όπως τονίζει ο Χρήστος Νικολόπουλος, «οι περισσότερες επιχειρήσεις βασίζονται στην ανάπλαση στο Καπάνι που θα δώσει έναν άλλο αέρα στην αγορά, την ολοκλήρωση του μετρό, και το άνοιγμα της αγοράς Μοδιάνο, που με τη σειρά της θα φέρει περισσότερο κόσμο στο ιστορικό κέντρο και θα αλλάξει την εικόνα της ερήμωσης».

Αναφορικά με την τωρινή εικόνα της αγοράς, από την δική του πλευρά, ο Κλεόβουλος Θεοτόκης, Γενικός Γραμματέας του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, μιλώντας στο TheOpinion, επισημαίνει ότι «Δεν εξυπηρετεί πλέον τις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών και η ανάπλαση που θα γίνει με το σχεδιασμό ενός Open Mall θα δημιουργήσει μια καινούργια δυναμική στην περιοχή, η οποία φιλοδοξούμε να παίξει ξανά το ρόλο της στην αγορά της Θεσσαλονίκης. Ευελπιστούμε ότι θα κρατήσουμε τα καταστήματά μας και θα προχωρήσουμε».