Έργα για το FLYOVER: Θα «ματώσει» κυκλοφοριακά η Θεσσαλονίκη

Να λειτουργήσει πρώτο το μετρό και μετά να είναι σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες για το flyover, προτείνουν οι ειδικοί

Έργα για το FLYOVER: Θα «ματώσει» κυκλοφοριακά η Θεσσαλονίκη

Πρεμιέρα της… υπομονής για τα έργα στο πολυαναμενόμενο flyover στην Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, με τους οδηγούς να παίρνουν μόνο μία «γεύση» για το τι πρόκειται να ακολουθήσει, όταν το έργο βρεθεί σε πλήρη εξέλιξη.

Αν κάποιες πρόδρομες εργασίες για το flyover, σε συνδυασμό με ένα χαλασμένο ΙΧ και τη βροχή, στάθηκαν ικανές να μπλοκάρουν την Περιφερειακή, ο καθένας μπορεί να φανταστεί τι θα ακολουθήσει…

Πρόκειται για την κατασκευή της λεγόμενης Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου 2+2 λωρίδων κυκλοφορίας, στη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης εσωτερικής Περιφερειακής Οδού στο τμήμα της από τον Α/Κ Κ5 (Παπαγεωργίου) έως την περιοχή του Α/Κ Κ10 (Κωνσταντινοπολίτικα), σε συνδυασμό με ανακατασκευή της υφιστάμενης οδού.

«Ξεκίνησαν πράγματι σήμερα κάποιες πρόδρομες εργασίες για το flyover. Πρόκειται για κάποιες εργασίες που αφορούν γεωτρήσεις για την θεμελίωση των βάθρων. Η προμελέτη είχε κάποια σχετικά στοιχεία, αλλά όχι τόσο αναλυτικά. Θα πρέπει να γίνουν πιο αναλυτικές γεωτρήσεις για να γίνει σωστή θεμελίωση των βάθρων», τονίζει στο TheOpinion ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που έχει ο ίδιος, οι εργασίες για το κυρίως έργο του flyover θα ξεκινήσουν μετά το καλοκαίρι. «Θα προηγηθούν βέβαια πολλές συσκέψεις για να καθοριστεί το πώς θα λειτουργεί η πόλη στη διάρκεια των εργασιών. Άλλωστε και ο ανάδοχος θα πρέπει να μάς παρουσιάσει αναλυτικά στοχεία για το χρονοδιάγραμμα των εργασιών», προσθέτει ο κ. Μπίλλιας.

Η Τροχαία

Στην αποκλειστική συνέντευξή της στο TheOpinion η Διευθύντρια Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, είχε αναφερθεί στο θέμα, απαντώντας στη σχετική ερώτηση, λέγοντας ότι θα την προβλημάτιζε ιδιαίτερα, αν το έργο του flyover ξεκινούσε να κατασκευάζεται πριν λειτουργήσει το Μετρό.

«Θα πρέπει να γίνει πολύ καλός προγραμματισμός. Θα με προβλημάτιζε ιδιαίτερα, αν το έργο του flyover ξεκινούσε να κατασκευάζεται πριν λειτουργήσει το Μετρό. Ήδη η πόλη της Θεσσαλονίκης είναι στα όριά της κυκλοφοριακά. Ασφαλώς, το έργο χρειάζεται. Θα δώσει πνοή και ανάσα στην κυκλοφορία της πόλης, αλλά επαναλαμβάνω ότι κατά τις εργασίες, πρέπει να γίνει πολύ καλός προγραμματισμός και συντονισμός. Θα με προβλημάτιζε έντονα να ξεκινήσει η διαδικασία κατασκευής του flyover, χωρίς να έχω ένα εναλλακτικό μέσο μαζικής μεταφοράς», είχε πει χαρακτηριστικά.

 

Οι συγκοινωνιολόγοι

Προγραμματισμό των κυκλοφοριακών παρεμβάσεων σε άμεση συνάρτηση με την εξέλιξη των εργασιών για το flyover προτείνουν οι συγκοινωνιολόγοι. «Η Θεσσαλονίκη θα ματώσει κυκλοφοριακά», τονίζουν.

«Συμφωνώ 100% με την κα Παπαγεωργοπούλου ότι είναι απαραίτητο να είναι σε λειτουργία το έργο του μετρό πριν προχωρήσουν τα έργα του flyover σε πλήρη εξέλιξη. Εννοείται ότι η πόλη θα νιώσει στην καθημερινότητά της το έργο, η Θεσσαλονίκη θα… ματώσει κυκλοφοριακά κατά τη διάρκεια των εργασιών για το flyover», εξηγεί μιλώντας στο TheOpinion ο συγκοινωνιολόγος Γιώργος Δημαρέλος.

Ωστόσο, όπως λέει, πρόκειται για ένα έργο απαραίτητο για τις ασφαλείς μετακινήσεις, έργο που θα δώσει προοπτική στην Περιφερειακή και ως εκ τούτου, πρέπει να κάνουμε υπομονή. «Το θέμα, όμως, είναι να υπάρξει προγραμματισμός για τη λιγότερη δυνατή όχληση στην πόλη και στις καθημερινές της μετακινήσεις», συμπληρώνει ο κ. Δημαρέλος.